Tlumacze jeszcze raz od poczatku.Andrzej Kliszewski pisze:Uważam że miejsce NEVADY (teraz już na poważnie) wynika właśnie z tej niewielkiej - bo nawet 21,5 czy 22 w to żałośnie niewiele i jeśli np. podnosi się prędkość IOWY jako wielką przewagę nad YAMATO to tu NEVADA przy jakimkolwiek Japończyku traci bardzo wiele. A zauważmy że tabela zawiera takie rubryki które wymagają wręcz prędkości ogromnych np. eskorta lotniskowców. Tu nikt o zdrowych zmysłach NEVADY by nie posłał bo się do tego po prostu zupełnie nie nadaje (No chyba że mówimy o lotniskowcach eskortowych).
Za to walczyć z nią byłoby z pewnością znacznie ciężej niż z wieloma jednostkami z tej listy pod warunkiem że przeciwnik by nie uciekał (tj na początku dostał kilka kuferków np. w siłownię, bo w innym to ucieczka też metoda)
Mnie bardziej zastanowiła wyższa pozycja KONGO nad NAGATO i wysoka pozycja zmodernizowanego LIONA.
Pozdrawiam Andrzej K.
To jest punktacja funkcjonalna.
Np. oslona lotniskowcow: predkosc wazna, plot. wazne, zdolnosc zwalczania lekkich jednostek i srednich /krazowniki/. Naiistotniejsze.
Operacje desantowa: predmkosc malo wazna, wazna sila ognia, kierowanie mniej duzo, ale tez. Pancerz przydatny.
Przy eskorcie konwojow predkosc mniej wazna, wazna sila ognia i blacha.
Przy raiderach predkosc wazna, potem ogien i blacha.
itd. przy rozmaitym wartosciowaniu poszczegolnych wlasciwosci.
Nevada ani by z lotniskowcami nie poszalala, ani raiderow nie doscignela, ani by z zespolami floty nie powspolpracowala, bo one potrafily marszowo nawet 24 w ciagnac dlatego tez ma malo punktow.
Nagato podobnie, choc moze powinienem ze 2 mu moze dodac