niemiecka kolonizacja gospodarcza ?

czyli hobby, kultura, sztuka, wścieklizna i w ogóle offtopic...

Moderator: nicpon

Awatar użytkownika
polsteam
Posty: 1552
Rejestracja: 2005-09-16, 21:03
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

niemiecka kolonizacja gospodarcza ?

Post autor: polsteam »

tytuł ("kolonizacja") jest zapodany pół-żartem i prowokacyjny - "na
wyrost" (żeby przyciągnąć czytelników do wątku...) ;)


może nie ma tu absolutnie mowy o czymś niekorzystnym dla Polski...


ale czy Polski Rejestr Statków jest z tego bardzo zadowolony ?...



a swoja drogą - to ciekawy zbieg okoliczności...

Donek i jego rząd w sposób widoczny sa na forach UE ULEGLI wobec
"Helgi"...

i akurat w czasie rządów koalicji pod wodzą Donka polskie towarzystwo
klasyfikacyjne traci monopol na obsługę statków pod polską banderą...


wiem, wiem... dawanie "praw do bandery" OBCYM towarzystwom
klasyfikacyjnym jest na świecie dość powszechne...

zresztą np. PRS "ma prawa" do obsługi statków pod banderami wielu
krajów (na ogół tylko tych, które nie mają bogatych tradycji morskich,
własnych silnych administracji morskich, ani własnych towarzyst
klasyfikacyjnych... chodzi np. o "tanie bandery", które "z zasady"
powierzają prawa do nadzoru nad "ich" statkami wielu towarzystom
klasyfikacyjnym...)



ale jestem ciekawy... czy zachodzi "symetria" i "wzajemność" w
"klasyfikacyjnych stosunkach polsko-niemieckich" ?...

tzn. czy PRS ma prawo do obsługi statków pod niemiecką banderą?...
(czy jest upoważniony do nadzoru statków noszących niemiecką banderę"
?...)



Germanischer Lloyd - pierwsze zagraniczne towarzystwo klasyfikacyjne
upoważnione do nadzoru statków podnoszących polską banderę

2008-12-18

Germanischer Lloyd (GL) jest pierwszym zagranicznym towarzystwem
klasyfikacyjnym, które otrzymało prawa do przeprowadzania nadzorów
konwencyjnych na statkach pływających pod polska bandera. Polscy
armatorzy mogą teraz wybrać GL jako swoja uznana organizacje i w ten
sposób korzystać ze światowej sieci inspektorów oraz wieloletniego
doświadczenia towarzystwa w przemyśle morskim. Nadzór obejmuje
inspekcje, zatwierdzanie projektów oraz wydawanie certyfikatów
zgodności z międzynarodowymi konwencjami: SOLAS (Konwencja o
Bezpieczeństwie Życia na Morzu), Load Line (Konwencja o Liniach
Ładunkowych), Tonnage (Konwencja o Pomierzaniu Statków), MARPOL
(Konwencja o Zapobieganiu Zanieczyszczaniu Morza przez Statki),
kilkunastoma kodami IMO, Międzynarodowa Konwencja o Kontroli
Szkodliwych Systemów Przeciwporostowych (Konwencja AFS), jak również
Międzynarodowa Konwencja o Bezpiecznych Kontenerach.

Umowa została podpisana podczas oficjalnej uroczystości przez Panią
Annę Wypych-Namiotko, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury
oraz Dyrektora Jens Schreiter, Szefa Działu Obsługi Floty Pływającej w
Germanischer Lloyd. Schreiter wyraził zadowolenie z zawarcia umowy:
"Niniejsze porozumienie stanowi rezultat intensywnej współpracy. Do tej
pory oferowaliśmy pełen zakres usług morskich w Polsce, teraz możemy
wspierać polskie stocznie oraz polskich armatorów poprzez nowoczesne
systemy nadzoru statków oraz wydawanie certyfikatów zgodności z
międzynarodowymi konwencjami."

Germanischer Lloyd jest reprezentowany w Polsce od końca lat 70-tych.
Oficjalne założenie spółki GL Polen Sp. z o.o. miało miejsce w roku
1992 i wiązało sie z zatrudnieniem trzech lokalnych inspektorów. Dziś
GL Polska zatrudnia ponad 50 pracowników. Ponadto, w Centrum
Szkoleniowym w Szczecinie do zawodu inspektora przygotowywani są nowi
pracownicy z całej Europy.. "Zapotrzebowanie na uslugi GL w zakresie
floty pływającej znacznie wzrosło w ciągu ostatniego roku", wyjaśnia
Uwe Diepenbroek, zarządzający siecią usług Germanischer Lloyd w Polsce,
krajach bałtyckich, Rosji i Ukrainie. I dodaje: "GL rozwija sie na
globalnie, w Polsce obserwujemy szczególny wzrost ilości zatrudnianych
pracowników".

W tym kontekście, współpraca z Politechnika Szczecińska i Gdańska
okazała się nad wyraz owocna. Współpraca ta, w polaczeniu z nowymi
możliwościami szkoleniowymi, jak również utworzeniem ośrodków
zajmujących się zatwierdzaniem projektów oraz usługa ERS (Emergency
Response Service) pozwoliły na skupienie specjalistycznej wiedzy
technicznej w Polsce. W październiku , GL otworzyło swoje nowe biuro
pomocy technicznej - Technical Support Office - w Gdańsku, by sprostać
rosnącemu zapotrzebowaniu na usługi w zakresie ERS. W ten sposób
rozszerzyła się oferta działających juz biur Germanischer Lloyd w
Gdańsku, Szczecinie i Katowicach, zapewniających pomoc inżynierską
zarówno polskim, jak i zagranicznym klientom.

Oprócz Polski, 130 innych Administracji Morskich uprawniło towarzystwo
GL do działania w ich imieniu. Zgodnie z publikowanymi corocznie
statystykami organizacji PSC, Germanischer Lloyd od lat znajduje sie na
czele listy towarzystw klasyfikacyjnych, nadzorując bezpieczeństwo na
pokładach ponad 6700 statków, których tonaż brutto wynosi ponad 76
milionów ton.

materiały GL
Piotr S.
Posty: 2371
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Post autor: Piotr S. »

Mam nadzieje ,że Nasze Morze zacznie
w końcu krytykować PO i to na
potęge bo już czas najwyższy aby
ludzie zobaczyli ,że ci krętacze nie mają
nic do zaoferowania w gospodarce morskiej.
Wielokrotnie już na tym forum pisałem na ten
temat , mimo ,że było tu i jest dużo przeciwników
mojej krytyki przed świętymi liberałami ,
którzy totalnie rozwalili nam gospodarke morską
dziś mam dużą satysfakcje ,że to ja miałem 100%
racje ,że za tych panów nic dobrego nas nie czeka,
wręcz przeciwnie ich chore psychopatyczne decyzje
są szkodliwe dla polski
Jest też już najwyższa pora aby dzienikarze ,którzy
piszą na tym forum w morskich czasopismach
poddali ostrej krytyce liberałów zamiast zapewniać
im miękkie lądowanie i dobrą prase tak jak to
czyniło do tej pory Nasze Morze ,które krytykowało
Ministerstwo Gospodarki Morskiej wraz z jej byłym
ministrem .
I szkoda polsteamie ,że zabrakło wam obiektywizmu
w waszym czasopiśmie i nie tylko w waszym bo inni
też podchodzili do tego tendencyjnie i fałszywie
nie tykając swietych krów ,które zepchneły polske
na margines morski świata.
Awatar użytkownika
polsteam
Posty: 1552
Rejestracja: 2005-09-16, 21:03
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: polsteam »

Piotr S. pisze:Mam nadzieje ,że Nasze Morze zacznie
w końcu krytykować PO i to na
potęge bo już czas najwyższy aby
ludzie zobaczyli ,że ci krętacze nie mają
nic do zaoferowania w gospodarce morskiej.
Wielokrotnie już na tym forum pisałem na ten
temat , mimo ,że było tu i jest dużo przeciwników
mojej krytyki przed świętymi liberałami ,
którzy totalnie rozwalili nam gospodarke morską
dziś mam dużą satysfakcje ,że to ja miałem 100%
racje ,że za tych panów nic dobrego nas nie czeka,
wręcz przeciwnie ich chore psychopatyczne decyzje
są szkodliwe dla polski
Jest też już najwyższa pora aby dzienikarze ,którzy
piszą na tym forum w morskich czasopismach
poddali ostrej krytyce liberałów zamiast zapewniać
im miękkie lądowanie i dobrą prase tak jak to
czyniło do tej pory Nasze Morze ,które krytykowało
Ministerstwo Gospodarki Morskiej wraz z jej byłym
ministrem .
I szkoda polsteamie ,że zabrakło wam obiektywizmu
w waszym czasopiśmie i nie tylko w waszym bo inni
też podchodzili do tego tendencyjnie i fałszywie
nie tykając swietych krów ,które zepchneły polske
na margines morski świata.

nie ma o czym pisać...

po prostu obecna ekipa departamentu ds. żeglugi w ministerstwie infrastruktury praktycznie nic konkretnego nie robi...


a swoją drogą - ubierz swoje przemyślenia w dopracowaną, wyważoną, "dyplomatyczną" (choć z zachowaniem tez, głównego przesłania) formę - nadającą się do publikacji... i wyślij do redakcji albo jako list "od czytelników" albo jako propozycję tekstu / artykułu / felietonu...

jeżeli będzie dobre, z dobrym opracowaniem faktów, nie złożone z pomówień, to zapewne zostanie wydrukowane - jak mi się wydaje...
ObltzS
Posty: 197
Rejestracja: 2007-01-01, 21:05

Post autor: ObltzS »

Witam !
Do informacji podanej przez polsteam'a :
http://www.spedycje.pl/wiadomosci/3430/ ... czony.html
oraz :
http://www.spedycje.pl/spedycja_transpo ... tatki.html
i jak wynika z powyższego, nie tylko GL, ale także i Rosjanie zapewnili sobie tzw. "przyczółek" w tej materii.

edit :
http://www.mi.gov.pl/2-482be1a920074-1790150-p_1.htm
Piotr S.
Posty: 2371
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Post autor: Piotr S. »

Skutki zrujnowania stoczni będą oczywiste. Przede wszystkim Państwo Polskie, mające ponad 600-kilometrowe wybrzeże, zupełnie dobrze zagospodarowane w okresie PRL (cokolwiek by nie powiedzieć o tych czasach), zostanie odepchnięte od Bałtyku. Morze to stanie się kondominium niemiecko-rosyjskim, czego zaczątek stanowi budowa tzw. gazociągu północnego. A strategiczne ujścia Wisły i Odry zostaną opanowane przez obce koncerny, realizujące interesy gospodarcze i polityczne swoich państw.
TO TYLKO CZĘŚC TEGO ARTYKUŁU PRZEDSTAWIŁEM ABY UŚWIADOMIĆ TYCH CO GŁOSOWALI NA PO , KTO SKORZYSTA LUB SKORZYSTAŁ NA ROZWALANIU POLSKIEJ GOSPODARKI MORSKIEJ
http://www.portalmorski.pl/caly_artykul ... ocznie_(2)
Awatar użytkownika
pothkan
Posty: 4533
Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
Kontakt:

Post autor: pothkan »

Piotr S. pisze:Morze to stanie się kondominium niemiecko-rosyjskim, czego zaczątek stanowi budowa tzw. gazociągu północnego.
Nie byłby tego taki pewien. Po drodze jest Szwecja, bez której zgody żadnego gazociągu nie będzie. A szwedzkie władze ostatnio bynajmniej nie pałają ciepłymi uczuciami do Moskwy (zresztą, czy kiedykolwiek pałały?)

Finlandia też ma swoje interesy, niekoniecznie zgodne z niemieckimi czy rosyjskimi. Więc nie jesteśmy wcale osamotnieni.
Piotr S.
Posty: 2371
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Post autor: Piotr S. »

Może nie jesteśmy osamotnieni ale oni (Szwecja Finlandia) w przeciwieństwie do polski nie utracili i nie tracą potęcjału w gospodarce morskiej tak jak ma to miejsce u nas w tym jest problem ,że po 1989 roku celowo i systematycznie jesteśmy odpychani od bałtyku na rzecz innych państw ,które powiedzmy jak państwa bałtyckie na kierunku morskim nie zostawiaja na nas suchej nitki .
ODPOWIEDZ