Mity Cuszimy

Okręty Wojenne do 1905 roku

Moderatorzy: crolick, Marmik

miller
Posty: 431
Rejestracja: 2004-12-26, 13:29
Lokalizacja: Lublin/Opole Lubelskie

Post autor: miller »

Witam
Małe wyjaśnienie w związku z postem eSDe.

1. Trudno dokładnie określić, ale według różnych autorów na Orle była znaczna ilość wody gaśniczej, część wody z przestrzelin także była na wyższych pokładach. Nie wiem dlaczego. System drenażowy faktycznie powinien odprowadzić wodę na z tych pomieszczeń, ale różni autorzy wspominają o tym problemie.

2. Pancerniki Borodino podobno posiadały system automatycznego kontrbalastowania... nigdy tego nie zbadałem, ale trzeba.

3. Co do poprawy stateczności po otwarciu zaworów dennych miałem na myśli to, że po otwarciu zaworów dennych zalewane są w pierwszym rzędzie najniżej położone pomieszczenia, a wlewająca się woda działa jako balast. Otwarcie zaworów dennych miało nastąpić wobec kapitulacji zespołu, stąd osobom otwierającym zawory w przypadku Orła nie zależałoby na poprawie parametrów Orła, a przeciwnie doprowadzeniu do degradacji i zatopienia okrętu.

Dyskusja obecnie jest już dość luźno oparta na artykule, stąd zapraszam do udziału w dyskusji. Na pewno będzie to z korzyścią dla jej przebiegu.

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ