Bismarck a osłona lotnicza
Zasięg, to "największa odległość, jaką może pokonać statek (powietrzny w tym wypadku), bez uzupełniania paliwa", czyli powrót trzeba w nim uwzględnić. To co masz na myśli, można by określić jako promień działania.
Tak czy tak, jednosilnikowego samolotu Luftwaffe, to Islandia chyba nigdy nie widziała.
Ale to FOW, więc chyba czas skończyć temat
Tak czy tak, jednosilnikowego samolotu Luftwaffe, to Islandia chyba nigdy nie widziała.
Ale to FOW, więc chyba czas skończyć temat
Bf 109 A Jumo 210 B/D 680 PS in 0 km - 235 L 2 x 7,92 mm -
Bf 109 B Jumo 210 D 680 PS in 0 km - 235 L 3 x 7,92 mm -
Bf 109 C Jumo 210 G 730 PS in 0 km - 337 L 4 x 7,92 mm -
Bf 109 D Jumo 210 D 680 PS in 0 km - 337 L 4 x 7,92 mm -
Bf 109 E-1 DB 601 A-1 (4,0 km) 990 PS in 0 km - 400 L 4 x 7,92 mm -
Bf 109 E-3 DB 601 A-1 (4,0 km) 990 PS in 0 km - 400 L 2 x 7,92 mm, 2 x 20 mm -
Bf 109 E-4 DB 601 A-1 (4,5 km) 990 PS in 0 km - 400 L 2 x 7,92 mm, 2 x 20 mm -
Bf 109 E-4/N DB 601 N (4,85 km) 1020 PS in 0 km [2] - 400 L 2 x 7,92 mm, 2 x 20 mm -
Bf 109 E-7 DB 601 A-1 oder Aa [5] 1045 PS in 0 km - 400 L 2 x 7,92 mm, 2 x 20 mm -
Bf 109 F-2 DB 601 N (4,85 km) 1020 PS in 0 km [2] - 400 L 2 x 7,92 mm, 1 x 15 mm -
Bf 109 F-4 DB 601 E 1200 PS in 0 km [3] - 400 L 2 x 7,92 mm, 1 x 20 mm -
Bf 109 G-2 DB 605 A 1310 PS in 0 km [4] - 400 L 2 x 7,92 mm, 1 x 20 mm 2 x 20 mm
Bf 109 G-6 DB 605 A (5,8 km) 1475 PS in 0 km - 400 L 2 x 13 mm, 1 x 20 mm 2 x 20 mm
Bf 109 G-6/U4 DB 605 AM 1475 PS in 0 km 1800 PS in 0 km 400 L 2 x 13 mm, 1 x 30 mm 2 x 20 mm
Bf 109 G-10 DB 605 DB 1430 PS in 0 km 1800 PS in 0 km 400 L 2 x 13 mm, 1 x 30 mm 2 x 20 mm
Bf 109 K-4 DB 605 DC 1370 PS in 0 km 2000 PS in 0 km 400 L 2 x 13
mm, 1 x 30 mm
jakoś nie łapie jaki to rozmiar
Bf 109 B Jumo 210 D 680 PS in 0 km - 235 L 3 x 7,92 mm -
Bf 109 C Jumo 210 G 730 PS in 0 km - 337 L 4 x 7,92 mm -
Bf 109 D Jumo 210 D 680 PS in 0 km - 337 L 4 x 7,92 mm -
Bf 109 E-1 DB 601 A-1 (4,0 km) 990 PS in 0 km - 400 L 4 x 7,92 mm -
Bf 109 E-3 DB 601 A-1 (4,0 km) 990 PS in 0 km - 400 L 2 x 7,92 mm, 2 x 20 mm -
Bf 109 E-4 DB 601 A-1 (4,5 km) 990 PS in 0 km - 400 L 2 x 7,92 mm, 2 x 20 mm -
Bf 109 E-4/N DB 601 N (4,85 km) 1020 PS in 0 km [2] - 400 L 2 x 7,92 mm, 2 x 20 mm -
Bf 109 E-7 DB 601 A-1 oder Aa [5] 1045 PS in 0 km - 400 L 2 x 7,92 mm, 2 x 20 mm -
Bf 109 F-2 DB 601 N (4,85 km) 1020 PS in 0 km [2] - 400 L 2 x 7,92 mm, 1 x 15 mm -
Bf 109 F-4 DB 601 E 1200 PS in 0 km [3] - 400 L 2 x 7,92 mm, 1 x 20 mm -
Bf 109 G-2 DB 605 A 1310 PS in 0 km [4] - 400 L 2 x 7,92 mm, 1 x 20 mm 2 x 20 mm
Bf 109 G-6 DB 605 A (5,8 km) 1475 PS in 0 km - 400 L 2 x 13 mm, 1 x 20 mm 2 x 20 mm
Bf 109 G-6/U4 DB 605 AM 1475 PS in 0 km 1800 PS in 0 km 400 L 2 x 13 mm, 1 x 30 mm 2 x 20 mm
Bf 109 G-10 DB 605 DB 1430 PS in 0 km 1800 PS in 0 km 400 L 2 x 13 mm, 1 x 30 mm 2 x 20 mm
Bf 109 K-4 DB 605 DC 1370 PS in 0 km 2000 PS in 0 km 400 L 2 x 13
mm, 1 x 30 mm
jakoś nie łapie jaki to rozmiar
Zasięg, to - zarówno da okrętów jak i samolotów - odległość, którą można przebyć.
Czyli można przebyć w jedną stronę.
Zresztą jest to wartość dość abstrakcyjna (zresztą mierzona w różnych kategoriach - techniczny, ekonomiczny, przebazowania, normalny...).
Te 830 kilometrów Me 109G-2 niewiele nam powie (Nb. to dość dużo jak na Bf-109 inne wresja miały raczej 540-700 km)
Nieco więcej powiedziałaby nam wartość promienia taktycznego (Paliwo w te + we wte + paliwo zarezwowane na na walkę + paliwo zarezerwowane na kłopoty nawigacyjne - paliwo odjęte z powodu amunicji.
Jak podzielimy zasięg przez 3 dostaniemy promień taktyczny (oczywiście zgrubny, zależny od zadania, uzbrojenia, warunków pogodowych, wysokości lotu, jakości paliwa i smarów, zużycia silników i instalacji, doświadczenia pilotów i obsługi naziemnej, oficera taktycznego, nawigatora i głównego mechanika jednostki u.v.a...)
Ale to też nie do końca wartości precyzyjne: promień taktyczny dywizjonu myśliwskiego jest o ok. 20% mniejszy niż dla pojedynczego samolotu.
Nigdzie nie mogę znaleźć promienia taktycznego Bf-109, ale nie mogły one np. latać z Norwegii do Szkocji, a nad Londynem mogły przebywać raptem 15 min.
Poszukałem sobie w monografiach FW-200 Condora, ale tam w ogóle nie wspomina się o podobnej akcji - ani nawet o bombardowaniu Islandii.
X
Czyli można przebyć w jedną stronę.
Zresztą jest to wartość dość abstrakcyjna (zresztą mierzona w różnych kategoriach - techniczny, ekonomiczny, przebazowania, normalny...).
Te 830 kilometrów Me 109G-2 niewiele nam powie (Nb. to dość dużo jak na Bf-109 inne wresja miały raczej 540-700 km)
Nieco więcej powiedziałaby nam wartość promienia taktycznego (Paliwo w te + we wte + paliwo zarezwowane na na walkę + paliwo zarezerwowane na kłopoty nawigacyjne - paliwo odjęte z powodu amunicji.
Jak podzielimy zasięg przez 3 dostaniemy promień taktyczny (oczywiście zgrubny, zależny od zadania, uzbrojenia, warunków pogodowych, wysokości lotu, jakości paliwa i smarów, zużycia silników i instalacji, doświadczenia pilotów i obsługi naziemnej, oficera taktycznego, nawigatora i głównego mechanika jednostki u.v.a...)
Ale to też nie do końca wartości precyzyjne: promień taktyczny dywizjonu myśliwskiego jest o ok. 20% mniejszy niż dla pojedynczego samolotu.
Nigdzie nie mogę znaleźć promienia taktycznego Bf-109, ale nie mogły one np. latać z Norwegii do Szkocji, a nad Londynem mogły przebywać raptem 15 min.
Poszukałem sobie w monografiach FW-200 Condora, ale tam w ogóle nie wspomina się o podobnej akcji - ani nawet o bombardowaniu Islandii.
X
Myślisz, że było zagrożenie, które im umknęło; problem, którego nie poruszyli; aspekt, którego nie rozpatrywali; pomysł, na który nie wpadli; rozwiązanie, którego nie znaleźli?!?


ps-man pisze:Z reguły im późniejsza wersja Messera tym mniejszy zasieg. Samoloty serii K latały bowiem z prędkością ponad 700 km/h, ale ich zasięg nie przekraczał 600 km.
P.S. Może to nie była Islandia tylko Lofoty?
Islandia
Ostatnio zmieniony 2006-10-16, 20:15 przez domek, łącznie zmieniany 1 raz.
Domek,domek pisze:islandia na bank moe kiedy b€dzie powtrka to nagram ja stawiam e to korweta klasy flaers ale niejestem pewny
Proszę Cię w imieniu jeśli nie wszystkich, to na pewno części z nas.
Bądź łaskaw przed wysłaniem postu chociaż spojrzeć na to co napisałeś. Potem popraw i dopiero wtedy ślij, OK?
Ja wiem, że brak polskich znaków, że dysgrafia, dysortografia, dysleksja i może jeszcze jakieś 'dys'. Mimo to - proszę!
Bo tak jak to wygląda ostatnio, to naprawdę czytać się odechciewa, mimo że tematy ciekawe...
Domek!
Bądź jeszcze uprzejmy zedytować swój wczorajszy post, bo pozostawienie go w takiej formie dowodzi, że z Twojej strony mamy doczynienia nie z dysgrafią, dysleksją, dyskalkulią, tylko brakiem szacunku i niezwracaniem uwagi na innych użytkowników.
X
Bądź jeszcze uprzejmy zedytować swój wczorajszy post, bo pozostawienie go w takiej formie dowodzi, że z Twojej strony mamy doczynienia nie z dysgrafią, dysleksją, dyskalkulią, tylko brakiem szacunku i niezwracaniem uwagi na innych użytkowników.
X
Myślisz, że było zagrożenie, które im umknęło; problem, którego nie poruszyli; aspekt, którego nie rozpatrywali; pomysł, na który nie wpadli; rozwiązanie, którego nie znaleźli?!?


W sumie zawsze myślałem, że w tą i spowrotem - jakoś mi się z lotniskowcami skojarzyło.avesh pisze:Zasięg, to "największa odległość, jaką może pokonać statek (powietrzny w tym wypadku), bez uzupełniania paliwa", czyli powrót trzeba w nim uwzględnić. To co masz na myśli, można by określić jako promień działania.
Tak czy tak, jednosilnikowego samolotu Luftwaffe, to Islandia chyba nigdy nie widziała.
Ale to FOW, więc chyba czas skończyć temat
Ale dzieki za wyjaśnienie
Me 109 nad Londynem mogło sobie pozwolić na pół godziny walki a potem trzeba było do domu,więc gdzie Islandia ?
Z drugiej strony od miesiąca jesyem szczęśliwym posiadaczem Planete,Discovery itd."lektorskie" rewelacje z Me 109 to zapewniam małe piwo w porównaniu z rzeczami jakie potrafią odczytywać ludzie czytający bądż co bądż konsultowane przez kogś fachowego komentarze do filmu.

Z drugiej strony od miesiąca jesyem szczęśliwym posiadaczem Planete,Discovery itd."lektorskie" rewelacje z Me 109 to zapewniam małe piwo w porównaniu z rzeczami jakie potrafią odczytywać ludzie czytający bądż co bądż konsultowane przez kogś fachowego komentarze do filmu.
Po co bronić, lepiej atakować. Potrzebny był odpowiednik Nell/Betty, taki Ju88 LR z torpedą i wówczas mielibyśmy bitwę pow-morską 700 mm na lewo od Brestu.
Na początku było słowo!
Koncentracja słów - Informacja
Koncentracja informacji - Energia
Koncentracja energii - Materia
Informacja + Energia + Materia = Życie
Slowo to życie!
Używaj Słów ostrożnie, gdyż mogą zabić!
Koncentracja słów - Informacja
Koncentracja informacji - Energia
Koncentracja energii - Materia
Informacja + Energia + Materia = Życie
Slowo to życie!
Używaj Słów ostrożnie, gdyż mogą zabić!
Ksenofont pisze:Domek!
Bądź jeszcze uprzejmy zedytować swój wczorajszy post, bo pozostawienie go w takiej formie dowodzi, że z Twojej strony mamy doczynienia nie z dysgrafią, dysleksją, dyskalkulią, tylko brakiem szacunku i niezwracaniem uwagi na innych użytkowników.
X





zapomniaem o reszcie
pozdrawiam domek

Promień operacyjny. W działąniach morskich uwzględnia lot do celu, walkę, wykonanie zadania, powrót +20-25% rezerwy. W efekcie
US Navy TBD,F4 160-180mm, SBD 300mm, TBF-250mm,
IJN A6 500mm, B5-300mm,D3-240mm,
US Navy TBD,F4 160-180mm, SBD 300mm, TBF-250mm,
IJN A6 500mm, B5-300mm,D3-240mm,
Na początku było słowo!
Koncentracja słów - Informacja
Koncentracja informacji - Energia
Koncentracja energii - Materia
Informacja + Energia + Materia = Życie
Slowo to życie!
Używaj Słów ostrożnie, gdyż mogą zabić!
Koncentracja słów - Informacja
Koncentracja informacji - Energia
Koncentracja energii - Materia
Informacja + Energia + Materia = Życie
Slowo to życie!
Używaj Słów ostrożnie, gdyż mogą zabić!