Nowe książki i czasopisma (1)

Dokumenty, książki, artykuły prasowe, internetowe, ikonografia, filmy...

Moderatorzy: crolick, Marmik

shigure
Posty: 1242
Rejestracja: 2004-01-04, 21:35
Lokalizacja: szczecin

Post autor: shigure »

Oj Miko "patrz jak wygląda bogaty" :o zdradż proszę co to za piwo za 5 zł. bo ja i tak uważam że Żubr za 2,05 zł.to dużo kiedy hurt wchodzi w grę :lol:
MiKo
Admin FOW
Posty: 4050
Rejestracja: 2004-01-07, 09:02

Post autor: MiKo »

Nie każdy pija piwo w krzakach pod hurtownią :D ;)
Awatar użytkownika
karol
Posty: 4358
Rejestracja: 2004-01-05, 12:52

Post autor: karol »

hmm, Śmigielski i Klimczyk, hmm, kusiciel z you MiKo :wink:
ps. te w krzakach najlepiej smakuje :D
shigure
Posty: 1242
Rejestracja: 2004-01-04, 21:35
Lokalizacja: szczecin

Post autor: shigure »

... z jednej strony kusi a z drugiej jak człowiek pijąc w krzakach oszczędzi troszkę grosza to żle :? :lol:
domek
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-09, 04:44

Post autor: domek »

2,50 + tak 50 a jak sie bedziemy stawiac to w grodzkim to i 2500 nzl :D :D :D :D
shigure
Posty: 1242
Rejestracja: 2004-01-04, 21:35
Lokalizacja: szczecin

Post autor: shigure »

dlatego należy połączyć przyjemne z pożytecznym i z racji pogody co to chyba na dobre zagląda - rower + plener + piwo = oszczędnie i przyjemnie :lol: dzięki temu niedawno Hitlera Wojnę U-Bootów dwa tomy za którymi przyznaję chodziłem już czas spory ale całej sumy uzbierać nie mogłem ...
PiotrG
Posty: 195
Rejestracja: 2004-02-13, 12:33
Lokalizacja: Komorów

Post autor: PiotrG »

shigure pisze: - rower + plener + piwo = oszczędnie i przyjemnie
Na rowerze po piwie to może wyjść jeszcze drożej niż w krzakach a i dla zdrowia może zaszkodzić (od wiatru zależy). ;)
Awatar użytkownika
JB
Posty: 3087
Rejestracja: 2004-03-28, 21:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: JB »

MiKo pisze:...Na dniach będzie nowe Modelarstwo Okrętowe...W życiu bym nie pomyślał, że będę pisał o jakiś barkach motorowych... ;)
Tak trzymać MIKO, choć określenia wyporności są niezbyt fortunne. Za to można z nich wyczytać, jaką średnią wagę jednego marynarza brali Japończycy przy określaniu wyporności. Było to 65 kilogramów, normy europejskie, w tym polskie, przewidywały średnią wagę 75 kg.
JB
MiKo
Admin FOW
Posty: 4050
Rejestracja: 2004-01-07, 09:02

Post autor: MiKo »

Czemu? Wyporność powinno się podawać jako "waga" dla tego typu jednostek?

Co do ilości ludzi to Janusz Skulski twierdzi, że maksymalna liczba 100 osób na pokładzie jest raczej nierealna. Nic jednak innego nie znalazłem w literaturze, więc zostawiłem te 100 osób.
Awatar użytkownika
JB
Posty: 3087
Rejestracja: 2004-03-28, 21:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: JB »

MiKo pisze:Czemu? Wyporność powinno się podawać jako "waga" dla tego typu jednostek?

Co do ilości ludzi to Janusz Skulski twierdzi, że maksymalna liczba 100 osób na pokładzie jest raczej nierealna. Nic jednak innego nie znalazłem w literaturze, więc zostawiłem te 100 osób.
Chodziło mi o nazwy: wyporność lekka to wyporność standardowa, wyporność próbna to wyporność na próbach (to pierwsze określenie, ze względu na dwuznaczność znaczenia, nie jest najlepsze). Dla tego typu jednostek mamy: wyporność standardowa+zapas paliwa+ładunek (w tym wypadku zabierane osoby) = wyporność pełna. Jeśli wstawi się liczby z Twojego artykułu (w tym też te 100 osób), to można obliczyć średnią wagę marynarza przyjętą do ustalenia wartości wyporności.
JB
Shinano
Posty: 657
Rejestracja: 2004-03-07, 22:25

Post autor: Shinano »

MiKo pisze:Czemu? Wyporność powinno się podawać jako "waga" dla tego typu jednostek?

Co do ilości ludzi to Janusz Skulski twierdzi, że maksymalna liczba 100 osób na pokładzie jest raczej nierealna. Nic jednak innego nie znalazłem w literaturze, więc zostawiłem te 100 osób.
I Skulski ma rację. W tekście nawet nie pada taka liczba- o ile pamiętam mówiło się o około 30-tu.
Duże koty zjadam na przystawkę.
MiKo
Admin FOW
Posty: 4050
Rejestracja: 2004-01-07, 09:02

Post autor: MiKo »

JB pisze:
MiKo pisze:Czemu? Wyporność powinno się podawać jako "waga" dla tego typu jednostek?

Co do ilości ludzi to Janusz Skulski twierdzi, że maksymalna liczba 100 osób na pokładzie jest raczej nierealna. Nic jednak innego nie znalazłem w literaturze, więc zostawiłem te 100 osób.
Chodziło mi o nazwy: wyporność lekka to wyporność standardowa, wyporność próbna to wyporność na próbach (to pierwsze określenie, ze względu na dwuznaczność znaczenia, nie jest najlepsze). Dla tego typu jednostek mamy: wyporność standardowa+zapas paliwa+ładunek (w tym wypadku zabierane osoby) = wyporność pełna. Jeśli wstawi się liczby z Twojego artykułu (w tym też te 100 osób), to można obliczyć średnią wagę marynarza przyjętą do ustalenia wartości wyporności.
JB
Wydaje mi się, że wyporność lekka (w tonach metrycznych używana przeważnie przy próbach statecznościowych), nie jest odpowiednikiem standardowej (tony standardowe).
Przy wyp. standardowej są pełne zapasy (i amunicja), ale bez paliwa (wody i olejów smarowych).
Wyporność próbna była w Japonii różnie definiowana. W interesującym okresie stosowano tzw. 2/3 wyporności próbnej, czyli wyporność pełna, ale z 2/3 zapasów i paliwa

Dla wyporności pełnej 23,4 = 15,9 + 1 + 100x, x= 65 kg
Podobnie dla wyporności próbnej 21 = 15,9 + (2/3 x 1) + 66x, x= 67 kg
MiKo
Admin FOW
Posty: 4050
Rejestracja: 2004-01-07, 09:02

Post autor: MiKo »

Shinano pisze:
MiKo pisze:Czemu? Wyporność powinno się podawać jako "waga" dla tego typu jednostek?

Co do ilości ludzi to Janusz Skulski twierdzi, że maksymalna liczba 100 osób na pokładzie jest raczej nierealna. Nic jednak innego nie znalazłem w literaturze, więc zostawiłem te 100 osób.
I Skulski ma rację. W tekście nawet nie pada taka liczba- o ile pamiętam mówiło się o około 30-tu.
Podałem za Fukui, „Japanese Naval Vessels at the End of World War II”:
45 - normal, 100 - full.
Taka sama liczba 100 podawana jest w "Anatomy of IJN Battleships" i w "FUSO". Mogłem więc podać za źródłami, albo napisać własne "widzimisie" ;)
MiKo
Admin FOW
Posty: 4050
Rejestracja: 2004-01-07, 09:02

Post autor: MiKo »

Nowa książka (w sumie fotoalbum) z serii "at War" Waldemara Trojcy.

Obrazek

Cena jednak na rynek zagraniczny ;) 70$
Awatar użytkownika
miczman
Posty: 551
Rejestracja: 2005-12-29, 17:54
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: miczman »

Czy Wasze egz. KM o HMS Ajax również kończą się zdaniem: "Po wojnie okręt przeniesiono do reserwy, a w 1949..."? Dziś sobie nabyłem, czytam czytam a tu nagle zonk :? .
MiKo
Admin FOW
Posty: 4050
Rejestracja: 2004-01-07, 09:02

Post autor: MiKo »

Tiaaa... czego to się nie robi żeby zmniejszyć objętość... :roll:
Zablokowany