Witam,
Co się dzieje z serwerem ?? Dwa takie same teksty ale w odstępie niemal godziny ?? No ale to nieważne.
Zobaczcie koledzy to zdjęcie, powinno RAZ NA ZAWSZE wyjaśnić sprawę kształtu falochronów obu helskich portów, przynajmniej we wrześniu 1939 r.
http://www.luftbilddatenbank.de/book/bo ... p?index=64
A pod adresami od :
http://www.luftbilddatenbank.de/book/bo ... p?index=65
do
http://www.luftbilddatenbank.de/book/bo ... p?index=77
znajdziecie inne, równie ciekawe zdjęcia z kapitulacji helskiego garnizonu. Są tam też te trzy, które umieściłem wcześniej.
Pozdrawiam,
Alkali
Hel
Hel
No i good. Tak miało być. Całe zamieszanie wprowadziło molo wewnętrzne które powstało później, może była to swojego rodzaju stacja paliwowa dla U-botów ?. A może było to molo które przysłużyło się do budowy portu. Po prostu gdy nie było żadnego innego mola przy tym molo cumowały statki przywożące materiały budowlane z Gdyni, a potem gdy nie było już potrzebne zostało rozebrane ?
Naprowadzony na ten temat zaintrygowałem się numerami okrętów. Otóż U-253 10.1941 - 08.1942
U-335 12.1941 - 07.1942
Służyły w VIII Flotylli Szkolnej w Gdańsku. Dlaczego w takim razie stacjonowały na Helu ? Czy miało to związek z programem szkolenia, który jak w przypadku IV Flotylli ze Szczecina przewidywał stowrzenie warunków szkolenia załóg zbliżonych do bojowych ? Przy tym IV ze Szczecina używała kotwicowisk w okolicach Bornholmu, gdzie okręty zawijały tylko w uzasadnionych wypadkach. Czy może chodziło raczej o względy strategiczne, oraz możliwość szybszego osiągnięcia pełnego morza ? Czy też może chodziło o względy bezpieczeństwa, oraz usunięcie okrętów sprzed oczu szpiegów, ruchu oporu itd ?
U-335 12.1941 - 07.1942
Służyły w VIII Flotylli Szkolnej w Gdańsku. Dlaczego w takim razie stacjonowały na Helu ? Czy miało to związek z programem szkolenia, który jak w przypadku IV Flotylli ze Szczecina przewidywał stowrzenie warunków szkolenia załóg zbliżonych do bojowych ? Przy tym IV ze Szczecina używała kotwicowisk w okolicach Bornholmu, gdzie okręty zawijały tylko w uzasadnionych wypadkach. Czy może chodziło raczej o względy strategiczne, oraz możliwość szybszego osiągnięcia pełnego morza ? Czy też może chodziło o względy bezpieczeństwa, oraz usunięcie okrętów sprzed oczu szpiegów, ruchu oporu itd ?