
Prędkość Yamato
praca u podstaw nigdy nie była lekka, nie martw się, idę na urlop, to odpoczniesz, potem dalej Ci bedą zadawał pytania, bo przeczytać na takiej, czy innej stronie (czy w książce) to każdy potrafi, a osobista interpretacja, to już zupełnie inna para kaloszy i wole być w błędzie, niż przelecieć po czymś powierzchownie 

taa, z konstrukcyjnej 65000 Yamato pełną osiągał po dodaniu 7000 ton (summa 72000 ton), a Bismarck z konstrukcyjnej 41 000 po dodaniu 10 000 ton też osiągał pełną wyporność 51 000 ton, coś ciężka ta załoga niemiecka, ale nawet i tak różnica jest olbrzymia w wadze, a motorki mimo wszystko obydwa miały 110 KW, różnica w śrubach, bo Yamato miał normalny napęd czterosrubowy, Bismarckowi jednej śruby zabrakło do szczęścia, długości 256 do 241, różnice szybkości 27 do 29 węzłów, to chyba prawda? dokładna proporcja wag 1/0,63 standard, 1/0,7 Yamato vs. Bismarck, proporcja szybkości 0,93/1, bo nikt nigdzie nie napisał ile Yamato dusił z wypornością standardową, chociaż niektórzy nieśmiało coś sugerują, mozna jednak spotkać się z opiniami, że ta różnica wynosi jeden węzeł zakładając, że Bismarck istotnie zdolny jest do utrzymania dłużej niż 30 minut tempa 30,12 węzła, co jednak nie wydaje się dowiedzioneCIA pisze: Nie Karol, to wszystko co piszesz to niestety nieprawda...
Jak nie masz książek pod ręką, to są strony internetowe... poszukaj prosze jaka wyporność miał Bismarck, jaka Yamato.
http://www.kbismarck.com/genedata.html sam mnie tam odesłałeś, abym se poszukał wyporności 

To "overload" i w dodatku osiągniętą na próbach, podobno mozna było wycisnąć do 170 000KM na przeciążeniu.karolk pisze:wiki to mówinawet srednicę propelera podaje12 Wagner superheaded boilers; 3 Brown-Bovera geared turbines; 3 three-blade propellers, 4.85 m diameter
150,170 hp (110 MW) = 30.1 knots (54 km/h) trials
Maksymalna moc trwała to 138 000KM
CIA
oczywiście Ci też nie wiedzą co piszą? http://www.german-navy.de/kriegsmarine/ ... /tech.html
http://www.geocities.com/Pentagon/Quart ... arck1.html ci chociaż coś dopisują
Wellen-PS (WPS) Leistungsangabe für Schiffe mit Turbinen und Motoren. Angegeben wird hier die Leistung pro Welle. Die angegebenen Werte haben vielfach nur theoretische Bedeutung, und mit zunehmendem Alter des Schiffes und seiner Maschinen, nahm die Leistunsfähigkeit infolge von Korrosion, Materialermüdung und Materialabnutzung erheblich ab.