Prędkość Yamato

Okręty Wojenne lat 1905-1945

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
CIA
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-18, 12:46
Lokalizacja: Gdansk

Prędkość Yamato

Post autor: CIA »

Właściwie to prośba do MiKo o podanie (jeszcze raz :D ) tego tekstu o nieoficjalnych próbach Yamato, bo mi gdzies go wcięło...
Poczytałem sobie Garzkego/Dulina i myślę, ze to co w tym tekście było mogło byc prawdą... Garzke pisze, ze w czerwcu 1942 Yamaciak wycisnął 28,05 węzła i kilka stron dalej podaje, że maksymalna moc przeciążeniowa wynosiła 162 743 shp (165 000 KM)... 150 000 KM to moc maksymalna trwała...
MiKo
Admin FOW
Posty: 4050
Rejestracja: 2004-01-07, 09:02

Post autor: MiKo »

zara poszukam... ;)
Awatar użytkownika
CIA
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-18, 12:46
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: CIA »

Dzięki :)
MiKo
Admin FOW
Posty: 4050
Rejestracja: 2004-01-07, 09:02

Post autor: MiKo »

I happened to get by another infomation on max speed of IJN ships indirectly from an ex-IJN officer.
When being asked about the question of YamatoLs possibility to doing 29,3 knots, he allegedly replied,---
"Of course, it is possible". "Normally we used to take great care not to have the boilers/mashines damaged, but there was naturally surplus powe-output ." "But, we normally didnLt dare to do this for fear boilers/mashines would suffer from damages." "It normally took about 6 hours til maximum- output was obtained, but it was also possible to create this power in just one hour in case of emergencies."
This account was recently obtained from Mr. Kamimura of IJN destroyer SHIMAKAZE Ls Kikan-cho , also with experience s in BB NAGATO.
My comment will be ,---- the official IJN measuring of speed was done by "Hyo-chu-kan " -i.e. - .the distance between the two fixes devided by the time required to run the above distance = speed per mile = 27,46 knots .
Immediately after the official measurements were done , YAMATO was kept on running to the extreme limit of the machines, and 29,3 knots was announced to all crews on board. Inevitably this speed was not put in official record, as it was * outside of Hyo-chu-kan measurement.
Awatar użytkownika
CIA
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-18, 12:46
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: CIA »

Hmmm... troche dużo... 29,3 w.
Wszystko zależy jednak od wyporności... Zakładając, że okret tej wielkości traci ok. 0,25 węzła na każde 1000 ton wyporności, myśle, ze dałoby się osiągnąć :-D , aczkolwiek nie w tamtych warunkach...
153 553 KM i 27,46 w. , wiec ze 165 000 KM nie dałoby sie wycisnąć, aż 29,3 w.... No chyba, ze .... opróżnili wszystkie balasty i puscili pełna parę.... lub te 165 000 KM mogli wykorzystac w te 6 godzin z cytatu, a w jedna godzine np. 190 000KM
Ostatnio zmieniony 2005-07-13, 19:02 przez CIA, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
CIA
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-18, 12:46
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: CIA »

MiKo skad był ten tekst?
MiKo
Admin FOW
Posty: 4050
Rejestracja: 2004-01-07, 09:02

Post autor: MiKo »

Od Mucho Uchiyama
Awatar użytkownika
CIA
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-18, 12:46
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: CIA »

No nie kituj, ze osobiście go o to pytałeś... ;) :lol:
MiKo
Admin FOW
Posty: 4050
Rejestracja: 2004-01-07, 09:02

Post autor: MiKo »

eee... :roll: to gostek z forum j-aircraft.com mieszka na stałe w Holandii, czasem bywa w Polsce, trochę korespondujemy...

akurat to o Yamato chyba pisał na forum j-a
MiKo
Admin FOW
Posty: 4050
Rejestracja: 2004-01-07, 09:02

Post autor: MiKo »

BTW czy to prawda że Rada Główna US Navy zmieniła specyfikację NC z 24w do 27w, po przechwyceniu i rozszyfrowaniu informacji o postmodernizacyjnych testach Nagato, z których wynikało, że rozwijał on prędkośc 26+ w. ?
Awatar użytkownika
CIA
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-18, 12:46
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: CIA »

MiKo pisze:eee... :roll: to gostek z forum j-aircraft.com mieszka na stałe w Holandii, czasem bywa w Polsce, trochę korespondujemy...

akurat to o Yamato chyba pisał na forum j-a
Aaaa... nie doczytałem i myslałem, ze to ten ex-IJN officer...
Awatar użytkownika
CIA
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-18, 12:46
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: CIA »

MiKo pisze:BTW czy to prawda że Rada Główna US Navy zmieniła specyfikację NC z 24w do 27w, po przechwyceniu i rozszyfrowaniu informacji o postmodernizacyjnych testach Nagato, z których wynikało, że rozwijał on prędkośc 26+ w. ?
Chyba mi się cos takiego obiło o oczy... wieczorkiem poszperam...
ale... Nagato miał te 26,5 w. juz przed przebudową, potem po przebudowie zgubił chyba ok. jedego węzła... (?)
Awatar użytkownika
CIA
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-18, 12:46
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: CIA »

MiKo
Admin FOW
Posty: 4050
Rejestracja: 2004-01-07, 09:02

Post autor: MiKo »

Fakt, coś się pomyliło

A Brief History of Communications Intelligence in the United States
SRH-149
by Laurance F. Safford
Captain, United States Navy (Retired)
DECLASSIFIED per Sec. 3, E. 0. 12065
by Director, NSA/Chief, CSS
6 March 1982.


"...The most important and certainly the most dramatic incident derived from the solution of the Japanese 1930 Naval Code was a message reporting the Nagato's post-modernization trials in 1936. We were fortunate enough to intercept the message and obtain a solid translation. The Nagato's speed was better than 26 knots-the same as that of the four Kongo-class battle cruisers. There was no doubt as to the correctness of this information. By inference, this was the prospective speed of the modernized Mutsu and minimum speed for the new Japanese battleships of the Yamato-class. This information created consternation in the highest echelons of the Navy Department, because the Mutsu-class had been believed good for only 23-1/2 knots, and our new battleships (then in blueprint stage) were going to have a speed of only 24 knots. The information was referred to the General Board and as a result the maximum speed for battleships North Carolina and Washington was raised to 27 knots; for later battleships the maximum speed was raised to 28 knots. The twelve battleships of our new building program were thus given a superiority in speed over the Japanese battleships..."

Safford pracował w OP-20-G od 1924 roku powinien znać się na rzeczy, ale może coś, gdzieś się komuś pomyliło
MiKo
Admin FOW
Posty: 4050
Rejestracja: 2004-01-07, 09:02

Post autor: MiKo »

Z tego co zrozumiałem to nie piszą nic o tym czy wieże art.gł. zdjęto podczas moderki czy tylko modernizowano ...ale rosyjski u mnie strasznie kuleje... ;)
Awatar użytkownika
CIA
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-18, 12:46
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: CIA »

Mnie to zawsze zastanawiała ta piorunujaca szybkstrzelność - jeden strzał co 21,5 sekundy...
ODPOWIEDZ