Prędkość Yamato

Okręty Wojenne lat 1905-1945

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
CIA
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-18, 12:46
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: CIA »

MiKo pisze:Z tego co zrozumiałem to nie piszą nic o tym czy wieże art.gł. zdjęto podczas moderki czy tylko modernizowano ...ale rosyjski u mnie strasznie kuleje... ;)
Piszą, ze wymieniono lufy (!) ("ствол" to chyba "lufa" ?) oraz pogrubiono opancerzenie.
MiKo
Admin FOW
Posty: 4050
Rejestracja: 2004-01-07, 09:02

Post autor: MiKo »

21,5 s przy małej elewacji. Coś pisali ostatnio na warships1.com o technice stosowanej w USN o pozaregulaminowym skracaniu procesu ładowanie - ruch ramera i ruch oporopowrotnika były jakoś skracane

Cześć źródeł pisze o zastąpieniu wież wieżami z Tosy część nie.

Jedna z tych starych wież jest teraz w Etajima

Obrazek

http://acn.waw.pl/bs/ekspozycje/armaty/mutsu/mutsu.htm
Awatar użytkownika
CIA
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-18, 12:46
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: CIA »

Wooow.... nie widziałem tego jeszcze... :o
Chybą muszę dokładniej spenetrować tę stronkę, bo jest niezwykle ciekawa :D
Awatar użytkownika
CIA
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-18, 12:46
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: CIA »

MiKo pisze:Fakt, coś się pomyliło

A Brief History of Communications Intelligence in the United States
SRH-149
by Laurance F. Safford
Captain, United States Navy (Retired)
DECLASSIFIED per Sec. 3, E. 0. 12065
by Director, NSA/Chief, CSS
6 March 1982.


"...The most important and certainly the most dramatic incident derived from the solution of the Japanese 1930 Naval Code was a message reporting the Nagato's post-modernization trials in 1936. We were fortunate enough to intercept the message and obtain a solid translation. The Nagato's speed was better than 26 knots-the same as that of the four Kongo-class battle cruisers. There was no doubt as to the correctness of this information. By inference, this was the prospective speed of the modernized Mutsu and minimum speed for the new Japanese battleships of the Yamato-class. This information created consternation in the highest echelons of the Navy Department, because the Mutsu-class had been believed good for only 23-1/2 knots, and our new battleships (then in blueprint stage) were going to have a speed of only 24 knots. The information was referred to the General Board and as a result the maximum speed for battleships North Carolina and Washington was raised to 27 knots; for later battleships the maximum speed was raised to 28 knots. The twelve battleships of our new building program were thus given a superiority in speed over the Japanese battleships..."

Safford pracował w OP-20-G od 1924 roku powinien znać się na rzeczy, ale może coś, gdzieś się komuś pomyliło
U Friedmana jest trochę inaczej...

Informacje o poznaniu faktycznej prędkości Nagato Friedman dołączył do opisu projektowania South Dakoty. Pisze, ze nie mogli utrzymać dla SD takiej samej prędkości jak NC (27w.) zwiększając ciężar opancerzenia i dlatego we wczesnych projektach (z 2 kwietnia 1937) SD miała 23/ 24,7 w. , natomiast 8 kwietnia miała już 25,8/26,2 w.

Dla mnie troche to dziwne, ze informacja od kryptologów dochodziła tak wolno... o końca roku 1936 do 8 kwietnia 1937... Moze projektanci nic nie wiedzieli wcześniej i dopiero, ktos wysoko postawiony, który zobaczył wczesne projekty zadecydował o zwiekszeniu prędkości?

NC była projektowana od samego początku (1935) jako szybki pancernik o prędkości rzędu 30 węzłów... Testy Nagato po przebudowie przeprowadzono dopiero 17 grudnia 1935 roku.

A co do samej informacji kryptologów o prędkości Nagato, Friedman pisze tak:
"This information appears nowhere in the surviving General Board files, but it is striking that the board consistently demanded higher speeds."
MiKo
Admin FOW
Posty: 4050
Rejestracja: 2004-01-07, 09:02

Post autor: MiKo »

hem dziwne rozbieżności NC miał mieć od początku 30 knotów?
Awatar użytkownika
CIA
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-18, 12:46
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: CIA »

MiKo pisze:hem dziwne rozbieżności NC miał mieć od początku 30 knotów?
Na 38 projektów z lat 35/36 tylko jeden zakładał 22 węzły... reszta 27/30w.
dakoblue
Posty: 1608
Rejestracja: 2004-01-05, 08:42
Lokalizacja: Elblag

Post autor: dakoblue »

CIA pisze:
Wooow.... nie widziałem tego jeszcze... :o
Chybą muszę dokładniej spenetrować tę stronkę, bo jest niezwykle ciekawa :D
tylko te zdjecia kijowe :D
Miku - do Japonii trzeba miec wize?
Gość

Post autor: Gość »

dakoblue pisze:
CIA pisze:
Wooow.... nie widziałem tego jeszcze... :o
Chybą muszę dokładniej spenetrować tę stronkę, bo jest niezwykle ciekawa :D
tylko te zdjecia kijowe :D
Miku - do Japonii trzeba miec wize?
No to juz wiemy gdzie leci następnym razem dako... :D
Gość

Post autor: Gość »

To powyzej to ja CIA
Dako zrób zdjecia także wewnatrz tej wieży... Nie wiem jak to zrobisz, ale musisz... :)
MiKo
Admin FOW
Posty: 4050
Rejestracja: 2004-01-07, 09:02

Post autor: MiKo »

nie można do niej wchodzić :(
Awatar użytkownika
CIA
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-18, 12:46
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: CIA »

MiKo pisze:nie można do niej wchodzić :(
Eeee tam... schodki widzę są, więc pewnie się tam wchodzi... Dako powie, ze jest z ramienia FOW (mozemy nawet jakąś oficjalna prośbę wysmarować na papierze) i go wpuszczą :D
W M Wachniewski
Posty: 181
Rejestracja: 2005-01-07, 13:05

...GENERALNIE ZA MAŁA...

Post autor: W M Wachniewski »

...ale Koledzy - czy Yamato budowano dla prędkości?... Nieee, zbudowano go dla tych iluśtam dział jak byki!
Secretary to Mr Davy Jones
karolk

Post autor: karolk »

otóż budowano dla prędkości, gdyż okręt ten miał spełniać funkcję szybkiego pancernika, czyli od 27 węzłów wzwyż! :)
jednak tak siedząc sobie cicho i obserwując wydarzenia widzę, że ten okręt podobnie, jak mityczna Jowa, rozpędza się coraz bardziej i dochodzę do wniosku, że te 50 węzłów Mitycznej gdzieś tu w tle przelatuje :wink:
Dr.
Posty: 171
Rejestracja: 2004-01-22, 13:32

Post autor: Dr. »

Karolu.. w końcu i tak wszystko pozostanie na jednych uogólnianych faktach. Choć może jedynie bardziej sprecyzowanych do jednego miejsca po przecinku: ). Trudno tu właściwie interpretować prędkości u jednych czy drugich. Jedni mogli pomierzyć prędkość przy "zerowym" stanie morza, czy lekkiej lub nieco większej fali, czy mniejszym lub większym wietrze z przodu, boku czy od tyłu. Tu można tej prędkości albo dodać albo odjęć. Jeśli już nawet zakładamy dwa miejsca po przecinku, to trudno w tym wypadku o jakiekolwiek wiarygodne porównania: ). Jak wiemy pancerniki żyletkami nie były. Miały coś tam tej masy dla oporu powietrza: ).
Gość

Post autor: Gość »

karolk pisze:otóż budowano dla prędkości, gdyż okręt ten miał spełniać funkcję szybkiego pancernika, czyli od 27 węzłów wzwyż! :)
jednak tak siedząc sobie cicho i obserwując wydarzenia widzę, że ten okręt podobnie, jak mityczna Jowa, rozpędza się coraz bardziej i dochodzę do wniosku, że te 50 węzłów Mitycznej gdzieś tu w tle przelatuje :wink:
My tu Karol obalamy mity... :D

Chcemy być również dokładni, dlatego podajemy zarówno prędkość jak i moc. Czy była osiągniaęta na przeciążeniu czy bez, przy jakiej wyporności i stanie morza... Przy obrośniętym kadłubie czy na świeżopomalowanym...itd...
Podajemy informacje z róznych źródeł i oceniamy (na podstawie naszej przeogromnej wiedzy ;) :lol: ), które są bardziej prawdopodobne.
Im dokładniej to wszystko określimy, tym blizej będziemy prawdy...

CIA
karolk

Post autor: karolk »

no właśnie i dlatego wytłomaczcie mnie proszę, jak taka krowa (za przeproszeniem, nic złego nie mam na mysli, tylko masę) jak Yamato mając motorki dobre co najwyżej dla Scharhorsta szła 27 węzłów, darujmy juz sobie te 30,2 czy troche mniej, wzory głupieją przy obliczeniuu czegoś taakego :o
to nie jest zgodne z prawami ... matematyki
ODPOWIEDZ