"Pojedynek gigantow"

Okręty Wojenne lat 1905-1945

Moderatorzy: crolick, Marmik

W. K.

Post autor: W. K. »

Absolut pisze:
W. K. pisze:
Absolut pisze:
Niejaki Tom Clancy wcale nie pisał z Maxnetu....

Tom Clancy pisał z "Baltimore" w Jeleniej Górze...

Ale to już szczegóły... i w dodatku tajne...
Nie mogę więcej powiedzieć, bo musiałbym Was potem "zneutralizować", jakbyście już się cos dowiedzieli ode mnie...

:D
To właśnie ta Jelenia Góra jest "błędem w namiarze".
Swoją drogą szpiegowanie użytkowników forum jest nie tyle niezgodne z etykietą, co wręcz chamskie. Zaś podawanie do wiadomości wyników ekspertyzy to kryminał z punktu widzenia ustawy o ochronie danych osobowych.

:D :) :-) :-o :lol: 8) :P :wink:

O Boże... Podadzą mnie do Sądu!!!!
:o
Ty tak zawsze,
czy...
jesteś na FOW tylko z przypadku? :x
karolk

Post autor: karolk »

i te coś z dziecka jest najwspanialsze W.K., obyśmy nigdy tego nie zapomnieli :)
Absolut widzę w egzaltacji :lol: menczennik fow, tow. absolut, nieźle brzmi :wink:
W. K.

Post autor: W. K. »

nicpon pisze:
W. K. pisze:
CIA pisze: No przecież uszczelniano na Bismarcku - dostano sie do nich... to fakt historyczny...
I co,
uszczelniono okręt? Być może tak (choć plastry ciągle puszczały).
Wypompowano wodę z kotłowni?
nieszczelna grodz spowodowala zalanie elektrowni nr 4
a potem po kilku godzinach przecieki doprowadzily do wylaczenia pomieszcznia kotlowni nr 2, w ktorej byly dwa kotly jak w kazdym z szesciu pomieszczen
A więc jednak... nie dali rady :-D
Co na to W.P. CIA?
W. K.

Post autor: W. K. »

karolk pisze:i te coś z dziecka jest najwspanialsze W.K., obyśmy nigdy tego nie zapomnieli :)
Absolut widzę w egzaltacji :lol: menczennik fow, tow. absolut, nieźle brzmi :wink:
O, takie podejście do życia to ja rozumiem.
Nawet za to wypiję szklaneczkę... mleka :-D
Awatar użytkownika
nicpon
Super Kierownik ;-)
Posty: 834
Rejestracja: 2004-01-04, 11:01
Kontakt:

Post autor: nicpon »

w kazdym razie przez kilka godzin, po bitwie, Bismarck dysponowal pelna moca maszynowni
(nie wiem dokladnie o ktorej te kotlownie wylaczono ale bylo to juz po ataku torpedowym z Victoriusa)
W. K.

Post autor: W. K. »

nicpon pisze:w kazdym razie przez kilka godzin Bismarck dysponowal pelna moca maszynowni
(nie wiem dokladnie o ktorej te kotlownie wylaczono ale bylo to juz po ataku torpedowym z Victoriusa)
Ale.
Miał w kadłubie ok. 2000 ton wody.
Ten fakt w połączeniu z naporem wody uniemożliwiało osiąganie prędkości maksymalnej.
Przeszkadzała w tym także pogoda, ale to już inna sprawa.
Awatar użytkownika
nicpon
Super Kierownik ;-)
Posty: 834
Rejestracja: 2004-01-04, 11:01
Kontakt:

Post autor: nicpon »

tak
napor wody na grodz przy max predkosci mogl byc niebezpieczny
wiec postanowiono ograniczyc predkosc do 28w
Awatar użytkownika
nicpon
Super Kierownik ;-)
Posty: 834
Rejestracja: 2004-01-04, 11:01
Kontakt:

Post autor: nicpon »

jeszcze raz przypomne zapis z Dziennika Wojennego Prinz Eugena z 09:50
Commander [Lindemann] to commander [Brinkmann], for your information only. I have received
two heavy strikes. One in compartment XIII-XIV. Hence, loss of generator 4, boiler room
portside is taking on water but can be contained. Second hit in compartment XX-XXI in forward
ship section. Penetration portside, exit starboard above the armored deck. Third strike through a
boat, without consequence. Otherwise I am fine. 5 light casualties.
K. W.

Post autor: K. W. »

Tudzież 27 według Skwiota.
Pytanie teraz jak bardzo niestabilna była ta prędkość na fali.
Co by nie mówić, pogoda była...
kiepska.
karolk

Post autor: karolk »

nicpon pisze:tak
napor wody na grodz przy max predkosci mogl byc niebezpieczny
wiec postanowiono ograniczyc predkosc do 28w
a na mnie mówią, żem powieściopisarz adminku :lol:
Awatar użytkownika
CIA
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-18, 12:46
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: CIA »

Wiecie dlaczego Skwiot wycofał sie ze swojego stwierdzenia, ze był przechył 9 stopni na burte i 3 stopnie na dziób...?


Bo moze troche pomyślał...

dokonałem symulacji komputerowej dla podanych wyżej wartosci... wysokość kadłuba - 5 metrów... nie robiłem części podwodnej... jest to model "waterline"

Obrazek
Obrazek
karolk

Post autor: karolk »

nieco przesadziłeś, dziób był tuż nad powierzchnią, a u Ciebie zanurzony :wink:
Awatar użytkownika
CIA
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-18, 12:46
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: CIA »

W. K. pisze:
nicpon pisze:
W. K. pisze:
I co,
uszczelniono okręt? Być może tak (choć plastry ciągle puszczały).
Wypompowano wodę z kotłowni?
nieszczelna grodz spowodowala zalanie elektrowni nr 4
a potem po kilku godzinach przecieki doprowadzily do wylaczenia pomieszcznia kotlowni nr 2, w ktorej byly dwa kotly jak w kazdym z szesciu pomieszczen
A więc jednak... nie dali rady :-D
Co na to W.P. CIA?
Kolega widac nie czyta moich postów... napisałem, ze potem wyłączono takze kotłownie, bo przecieków nie udało sie opanowac...
Awatar użytkownika
CIA
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-18, 12:46
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: CIA »

karolk pisze:nieco przesadziłeś, dziób był tuż nad powierzchnią, a u Ciebie zanurzony :wink:
To jest ściśle w/g przepisu u Skwiota...
karolk

Post autor: karolk »

nie na pewno nie, Skwiot przecież przegłębienia na dziób nie liczył od rufy, tylko od srodka okretu, przedobrzyłeś, bo dałeś dwie długości :)
Awatar użytkownika
CIA
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-18, 12:46
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: CIA »

karolk pisze:nie na pewno nie, Skwiot przecież przegłębienia na dziób nie liczył od rufy, tylko od srodka okretu, przedobrzyłeś, bo dałeś dwie długości :)
wszystko jest jak trzeba ...liczone od osi okretu.... tak po prostu wygląda połącznie wartości 9 stopni na burte i 3 stopnie na dziób...
ODPOWIEDZ