Brazylijskie okręty wojny paragwajskiej
Brazylijskie okręty wojny paragwajskiej
LINDOYA
- Załączniki
-
- Lindoya-1.png (315.62 KiB) Przejrzano 1953 razy
-
- Lindoya-2.png (112.71 KiB) Przejrzano 1953 razy
Brazylijskie okręty wojny paragwajskiej
Voluntário da Pátria
- Załączniki
-
- Voluntário da Pátria 2.png (170.62 KiB) Przejrzano 1945 razy
-
- Voluntário da Pátria.png (189.26 KiB) Przejrzano 1945 razy
Brazylijskie okręty wojny paragwajskiej
Od Dr.Buxtona,
wazna jest data 1872
The Admiralty changed its tonnage measurement system for warships in 1872, adopting
displacement. Actually Navy List displacement which included some fuel, which became the officially
reported tonnage. Previously it had been builder’s measurement, see below, although the designers
of course used displacement in calculations. From 1922 it adopted Standard Displacement in line
with the Washington Treaty, which was full load minus fuel and reserve feed water, so was slightly
less than Navy List.
Wiec watpie by marynarka brazylijska uzywala wypornosci w dokumentach.
wazna jest data 1872
The Admiralty changed its tonnage measurement system for warships in 1872, adopting
displacement. Actually Navy List displacement which included some fuel, which became the officially
reported tonnage. Previously it had been builder’s measurement, see below, although the designers
of course used displacement in calculations. From 1922 it adopted Standard Displacement in line
with the Washington Treaty, which was full load minus fuel and reserve feed water, so was slightly
less than Navy List.
Wiec watpie by marynarka brazylijska uzywala wypornosci w dokumentach.
Brazylijskie okręty wojny paragwajskiej
Chcialbym tu zwrocic na duze bledy w opracowaniach brazylijkich
https://pt.wikipedia.org/wiki/Cuiab%C3%A1_(canhoneira)
Podaje dosyc dokladne losy, zauwaza tez sprzecznoc
W tym wypadku chodzi tu o wydzierzawiony 25 stycznia 1868 transportowiec CUYABA (zbud 1867 Robertson & Co, Greenock. 535brt)On January 27, 1870, Count d'Eu informed the Minister of War, Baron of Muritiba, that in early February troops from three corps of Volunteers of the Fatherland that were in Paraguay would depart back to Brazil aboard three steamers, including the Cuiabá . The 17th VC of the province of Minas Gerais left Humaitá aboard the steamer on February 5 with a contingent of 494 men, including enlisted men and officers, heading for Montevideo , arriving in the Uruguayan capital on the 9th. There, there was a change of vessel for reasons of safety and convenience. [ 6 ] [ 2 ] The Cuiabá took a similar route when it transported 470 soldiers from the 39th VC on March 26, docking in Montevideo on April 2. [ 7 ]
Samo przypuszczenie ze maly 21 meztrowy parowiec mogl przewiesc prawie 500 zolniezy jest bzdura.
Brazylijskie okręty wojny paragwajskiej
Czy Corumba i Cuiaba miały kadłuby żelazne czy drewniane? Czy Tramandahy/Tramandai był tego samego typu co Jaguarao? Mam też informację, że Coronel Fidelis zatonął pod Itapiru 10 kwietnia. 19 kwietnia fort Itapiru został już ewakuowany przez Paragwajczyków, więc nie za bardzo kto miałby Coronel Fidelis zatopić. Natomiast 10 kwietnia doszło do zaciętych walk o wyspę Redención naprzeciw Itapiru, przy czym Paragwajczycy dokonali na niej desantu i interweniowało kilka małych parowców brazylijskich. Poważne uszkodzenia odniósł wówczas Henrique Martins (dostał ciężkie trafienie lub dwa poniżej linii wodnej i musiał nawet wyrzucić się na mieliznę) oraz właśnie Coronel Fidelis, który zatonął. Warto by to sprawdzić.
Brazylijskie okręty wojny paragwajskiej
Tak jak jest w poprawionym tekscie
A skad takie pytanie? napisane jest " see above" , a nie "as above"
Tramandahy 16nhp
Jaguarao 100nhp
Musiala byc literowka- Poprawione
Brazylijskie okręty wojny paragwajskiej
Rafael Mariotti z Paragwaju napisal mi
That book is the best récord of the Paraguayan War made by the brazilians
História da guerra entre a Tríplice Aliança e o Paraguai
Vol 1-5
Augusto Tasso Fragoso, Francisco Ruas Santos · 1960
That book is the best récord of the Paraguayan War made by the brazilians
História da guerra entre a Tríplice Aliança e o Paraguai
Vol 1-5
Augusto Tasso Fragoso, Francisco Ruas Santos · 1960
Brazylijskie okręty wojny paragwajskiej
parowiec La Portena zbudowany przez McKay & Aldus, Boston w 1865
Sluzyl jako okret szpitalny EPONINA
Splonal 6 stycznia 1867 w Curuzu
300 rannych na pokladzie zodlano ewakuowac
Sluzyl jako okret szpitalny EPONINA
Splonal 6 stycznia 1867 w Curuzu
300 rannych na pokladzie zodlano ewakuowac
- Załączniki
-
- La Protena.png (45.43 KiB) Przejrzano 1701 razy
Brazylijskie okręty wojny paragwajskiej
Pierwszy zelazny parowiec zbudowany w Argentynie przez John (Juan) Marshall w 1855
Zakupiomny w 1865 jako ONZE DE JUNHO
sluzyl jako statek szpitalny
Per avizo z 11 maja 1877 przeznaczony na sprzedaz na aukcji publicznej
Zakupiomny w 1865 jako ONZE DE JUNHO
sluzyl jako statek szpitalny
Per avizo z 11 maja 1877 przeznaczony na sprzedaz na aukcji publicznej
- Załączniki
-
- ERA.jpg (482.47 KiB) Przejrzano 1698 razy
Brazylijskie okręty wojny paragwajskiej
Mam, ale tylko pierwszy tom. Rzecz dobra (szukam reszty tomów), choć "na oko" nie jest bardziej przydatna niż Schneider.Rafael Mariotti z Paragwaju napisal mi
That book is the best récord of the Paraguayan War made by the brazilians
História da guerra entre a Tríplice Aliança e o Paraguai Vol 1-5
Augusto Tasso Fragoso, Francisco Ruas Santos · 1960
Brazylijskie okręty wojny paragwajskiej
Razem w czasie wojny okolo 100 statkow bylo uzytych do celow transpotowych
The Standard 15 May 1869
The Standard 15 May 1869
- Załączniki
-
- The Standard 15 May 1869.png (57.58 KiB) Przejrzano 963 razy
Brazylijskie okręty wojny paragwajskiej
Otrzymane od Rafael Mariotti
Acuarela de Adolf Methfessel.
Embarque Las Palmas de las tropas brasileñas en el Puerto de Santa Teresa. 24/11/1865.
Donado al Complejo Museográfico Provincial "Enrique Udaondo" por Dr. Estanislao Zeballos en 1934.
Acuarela de Adolf Methfessel.
Embarque Las Palmas de las tropas brasileñas en el Puerto de Santa Teresa. 24/11/1865.
Donado al Complejo Museográfico Provincial "Enrique Udaondo" por Dr. Estanislao Zeballos en 1934.
- Załączniki
-
- Rafeael Mariotti.jpg (62.68 KiB) Przejrzano 941 razy
Brazylijskie okręty wojny paragwajskiej
Co oznacza "hard dollars"? Czy chodzi tu o argentyńskie pesos fuerte (nie mylić z niewymienialnymi przez większość czasu pesos moneda corriente; peso fuerte warte było około 4 szylingi, peso moneda corriente plus-minus 2 pensy - 1 funt szterling wart był w 1865 roku 116 pesos moneda corriente)? Od roku 1867 do początku lat 70 peso moneda corriente było wymieniane na peso fuerte w stosunku 25 do 1.
Przy czym suma 9000 miesięcznie (co by to nie było) za 52 wyczarterowane statki wydaje mi się bardzo mała Andrzej. Wręcz podejrzanie mało. Szczególnie gdy porównać z tym co płacono przewoźnikom (właścicielom zaprzęgów) transportującym zaopatrzenie dla oddziałów walczących pod Humaitą.
Edit. Chyba, że chodziłoby o koszty czegoś, co by można nazwać "rezerwacją"? A za fracht płacono osobno? Przy peso fuerte wychodziłoby średnio jakieś 40-45 funtów miesięcznie za statek. Bez szaleństw, ale to by mogło być. Doliczając do tego cenę frachtu, to by się już kupy trzymało.
Przy czym suma 9000 miesięcznie (co by to nie było) za 52 wyczarterowane statki wydaje mi się bardzo mała Andrzej. Wręcz podejrzanie mało. Szczególnie gdy porównać z tym co płacono przewoźnikom (właścicielom zaprzęgów) transportującym zaopatrzenie dla oddziałów walczących pod Humaitą.
Edit. Chyba, że chodziłoby o koszty czegoś, co by można nazwać "rezerwacją"? A za fracht płacono osobno? Przy peso fuerte wychodziłoby średnio jakieś 40-45 funtów miesięcznie za statek. Bez szaleństw, ale to by mogło być. Doliczając do tego cenę frachtu, to by się już kupy trzymało.
Brazylijskie okręty wojny paragwajskiej
Od kilku dni szukam ciekawego parowca
Leão 150 ton (Brazylijskich?) 50 koni nominalnych, zaloga 6-7
pojawia sie w 1863 roku (moze byc wczesniej)
1863-64 w posiadaniu Caetano Laurenco de Seixas w prowincji Nictheroy
zakupiony przez marynarke brazylijska za 50:000$ od maklera Hett Wilson & Co
11.09.1865 w marynarce pod 1°Tte. Joaquim Cardoso Pereira de Mello, pozniejszym admirale
23.09.1865 przekazany do Ministerstwa prac publicznych (Ministerio das Obras Publicas) , w celu badania polozenia kabla telegraficznego z Rio na Poludnie
27.09.1865 rozpoczal prace miernicze
xx.11.1865 wycofany ze sluzby
26.01.1866 przekazany do Ministerstwa rolnictwa (Ministerio da Agricultura), w celu uzycia do kladzenia kabil telegraficznych
12.03.1866 nazwany Telegrapho, klasyfikowany jako transportowiec wojenny
03.04.1866 opuścił Desterro w podozy na poludnie
11.08.1866 wzial na poklad 8,400m kabla
01.07.1867 przyplyna po 30 godzinach z Santos do Rio, kapitan Laurenco Machado , pasazerowie: 5 emigrantow z USA i 5 rekrutow do Marynarki
08.03.1868 decyzja Ministerstwa Marynarki o sprzedazy na licytacji publicznej
14.03.1868 licytacja publiczna, oczekiwana suma 25:000$
Leão 150 ton (Brazylijskich?) 50 koni nominalnych, zaloga 6-7
pojawia sie w 1863 roku (moze byc wczesniej)
1863-64 w posiadaniu Caetano Laurenco de Seixas w prowincji Nictheroy
zakupiony przez marynarke brazylijska za 50:000$ od maklera Hett Wilson & Co
11.09.1865 w marynarce pod 1°Tte. Joaquim Cardoso Pereira de Mello, pozniejszym admirale
23.09.1865 przekazany do Ministerstwa prac publicznych (Ministerio das Obras Publicas) , w celu badania polozenia kabla telegraficznego z Rio na Poludnie
27.09.1865 rozpoczal prace miernicze
xx.11.1865 wycofany ze sluzby
26.01.1866 przekazany do Ministerstwa rolnictwa (Ministerio da Agricultura), w celu uzycia do kladzenia kabil telegraficznych
12.03.1866 nazwany Telegrapho, klasyfikowany jako transportowiec wojenny
03.04.1866 opuścił Desterro w podozy na poludnie
11.08.1866 wzial na poklad 8,400m kabla
01.07.1867 przyplyna po 30 godzinach z Santos do Rio, kapitan Laurenco Machado , pasazerowie: 5 emigrantow z USA i 5 rekrutow do Marynarki
08.03.1868 decyzja Ministerstwa Marynarki o sprzedazy na licytacji publicznej
14.03.1868 licytacja publiczna, oczekiwana suma 25:000$
Ostatnio zmieniony 2025-05-23, 19:40 przez AvM, łącznie zmieniany 1 raz.
Brazylijskie okręty wojny paragwajskiej
Znalazłem go jako holownik, ale bez żadnych danych.
Tak nawiasem Andrzej, wolałbym się upewnić - Amazonas (ta spod Riachuelo) miała konstrukcję żelazną? Czy któreś z małych korwet też były żelazne?
Tak nawiasem Andrzej, wolałbym się upewnić - Amazonas (ta spod Riachuelo) miała konstrukcję żelazną? Czy któreś z małych korwet też były żelazne?