W zasadzie tak, w opisie wizyty są jednak albo tylko dwa niszczyciele, albo brakuje trzeciego niszczyciela. Wygląd portu też jakiś inny, molo jako ''I'' zamiast ''L'' i stoczni nie widać, ale przecie się rozbudowywał i zmieniał.
Musi być to, innego wyjścia nie ma i znowu historia do poprawki..
Upss. To nie port, to molo przy domu kuracyjnym. Port jest bardziej na prawo.
Załączniki
port gdynia lot 1944-2 (2).JPG (97.5 KiB) Przejrzano 10225 razy
Zrzut ekranu (1779).png (57.59 KiB) Przejrzano 10224 razy
Zrzut ekranu (1780).png (68.57 KiB) Przejrzano 10224 razy
port gdynia 1.jpg (86.59 KiB) Przejrzano 10224 razy
16ddb95365393e7e02432e18b0448d88.jpg (131.78 KiB) Przejrzano 10188 razy
ptasznik pisze: ↑
Nie brał, bo o nim nie napisano ? Co więc przedstawia zdjęcie ? Innej takiej wizyty nie było.
bo wszedł do służby w grudniu?
Le Simoun est mis sur cale aux Ateliers et Chantiers de Saint Nazaire-Penhoët le 8 août 1923 lancé le 3 juin 1924 et et admis au service actif en décembre 1926.
W takim razie Jaguar i Chacal też nie brały udziału w wizycie w 1926 roku.
Podane na zalinkowanym forum daty service actif (służba czynna) pokrywają się dla wszystkich poza Simoun z datami In service (w służbie) na brytyjskiej stronie wiki typu Bourrasque, gdzie podano dla niego sierpień. Tam też w rubryce Completed (zakończony) widnieje data 29 kwietnia 1926 i jest ona taka sama na stronie francuskiej jako mise en service (uruchomiony), polskiej - ukończony, niemieckiej - indienststellung (uruchomiony) i rosyjskiej - wstupił w stroj (wszedł do służby). Nie wiem co w różnych krajach mieli na myśli przy tej dacie. Francuska wiki Simoun podaje kwiecień jako entre en service - wejście do służby, a grudzień jako przydział do 1. dywizjonu torpedowców.
Completed dla Chacal i Jaguar to 28.07 i 07.10, a entered service 23.12 i 19.11, ale jeszcze przed ukończeniem uczestniczyły one w rejsie po Bałtyku w połowie 1926 roku.
Jeśli w rejsie mogły uczestniczyć jednostki nie In serrvice, a nawet nie completed, to mógł w nim brać udział Simoun, który był i completed i in serviced. Nawet jeśli servise actif ma tu inne znaczenie, to i tak mógł płynąć z innymi podobnymi niedorobieńcami.
Są rzeczy na świecie, które się fi cośtam om nie śniły.
Załączniki
Zrzut ekranu (1831).png (103.97 KiB) Przejrzano 10096 razy
Zrzut ekranu (1820).png (14.37 KiB) Przejrzano 10096 razy
Zrzut ekranu (1825).png (81 KiB) Przejrzano 10096 razy
Zrzut ekranu (1824).png (99.66 KiB) Przejrzano 10096 razy
Zrzut ekranu (1826).png (50.69 KiB) Przejrzano 10096 razy
Zrzut ekranu (1827).png (73.91 KiB) Przejrzano 10096 razy
I w ten sposób wspólnymi siłami wydatowaliśmy piękne zdjęcie.
Gratuluję wytrwałości w szukaniu. Ja już odpuściłem z myślą, że ktoś pomylił rok w źródłach z których korzystał D.Steyer. Swoją drogą trzeba mieć odwagę wypuszczać w taki rejs eskadrę nieukończonych lub świeżo wcielonych jednostek. Souffleur wcielono 7 września, trzy dni przed przybyciem do Gdyni.
Takie piękne zdjęcie z Gdyni, a w podpisie data Pewnie zaraz po wodowaniu.
Załączniki
Souffleur_(1924).jpg (395.6 KiB) Przejrzano 10040 razy
Lista obcych podłodek jest mocno ograniczona (IMO nie pasują):
VII 1930 duńskie Daphne, Dryaden, Galathea, Ran, Triton
VII 1933 łotewskie Ronis, Spidola
VII 1934 holenderski K XVII
VII 1936 fińskie Vesihiisi, Vetehinen
Podczas gdy Kłapouchy wszystkim się zadręcza,
Prosiaczek nie może się zdecydować, Królik wszystko kalkuluje,
a Sowa wygłasza wyrocznie - Puchatek po prostu jest...