Holowniki

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
jareksk
Posty: 1678
Rejestracja: 2004-01-14, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

Holowniki

Post autor: jareksk »

Najbardziej pracowite, najmniej doceniane. Na początek polski Centaur
Obrazek
Fax et tuba
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6707
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Z jednej z najpiekniejszych ksiazek
P.N.Thomas: "British Steam Tugs"
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
jareksk
Posty: 1678
Rejestracja: 2004-01-14, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jareksk »

A można jakieś bliższe informacje o nich. Są piękne :D
Fax et tuba
Awatar użytkownika
jareksk
Posty: 1678
Rejestracja: 2004-01-14, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jareksk »

A może kilka zdań o losach polskich i gdańskich holowników w czasie 2 WW. Z wyłączeniem "wojennych" :D Mało kto o tym wie cokolwiek.
Fax et tuba
Awatar użytkownika
W.Danielewicz
Posty: 692
Rejestracja: 2004-09-20, 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: W.Danielewicz »

Wiem sporo zresztą trochę to było opisane w Księdze statków polskich t 4 przez M. Twardowskiego trochę przy mojej pomocy. mam sporo info i kilaset fotek. Mogę pomóc
W.DANIELEWICZ
Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Marek T »

W.Danielewicz pisze:... trochę przy mojej pomocy ...
Czemu troche?
Bez Twojej pomocy to niewiele by tam mozna dodac do tego, co juz wczesniej napisal Micinski.
Awatar użytkownika
JB
Posty: 3087
Rejestracja: 2004-03-28, 21:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: JB »

Dwukominowe holowniki są chyba rzadkością. Mnie zafascynował rysunek tej jednostki. Zagadka: Jak nazywał się ten holownik i pod jaką banderą/banderami pływał?
Obrazek
A czy istniały inne holowniki (pływające po Bałtyku), które były dwukominowcami?
JB
Emden
Posty: 759
Rejestracja: 2004-07-08, 15:22

Post autor: Emden »

Dieslowe pewnie tak(ale równolegle)
Awatar użytkownika
W.Danielewicz
Posty: 692
Rejestracja: 2004-09-20, 19:07
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: W.Danielewicz »

Nie sądze aby tam były silniki Diesla, wysokość kominów świadzy raczej o maszynie parowej dość duzej mocy a moze dwie no i dwa kotły. Najprawdopodobniej bedzie to jakiś brytyjska jednostka.
W.DANIELEWICZ
Awatar użytkownika
JB
Posty: 3087
Rejestracja: 2004-03-28, 21:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: JB »

Dla miłośników holowników: http://www.tugphotos.co.uk/index.htm.
JB
CHRIS
Posty: 397
Rejestracja: 2004-01-05, 21:51

Post autor: CHRIS »

Schelde (Reichsmarine)
Ch.
Awatar użytkownika
JB
Posty: 3087
Rejestracja: 2004-03-28, 21:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: JB »

CHRIS pisze:Schelde (Reichsmarine)
Ch.
Brawo Chris!
Schelde, zbudowany w 1906 roku w Holandii, w 1915 roku kupiony dla Kaiserliche Werft Danzig, zatonął 20 marca 1920 roku w wyniku kolizji.
Dane: 336 BRT, dł. 41 m, maszyna parowa potrójnego rozprężania, 1 kocioł (dlaczego 2 kominy ?), 1000 KM, 11,5 węzłów.
JB
Emden
Posty: 759
Rejestracja: 2004-07-08, 15:22

Post autor: Emden »

Nie sądze aby tam były silniki Diesla, wysokość kominów świadzy raczej o maszynie parowej dość duzej mocy a moze dwie no i dwa kotły. Najprawdopodobniej bedzie to jakiś brytyjska jednostka.
Ja mówie o tych które obecnie mogą pływać po bałtyku, o tych anglikach to sie zgadzam, napewno diesle to nie były
Gość

Post autor: Gość »

Amerykańskie holowniki US Nay - http://www.navytugs.com/
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6707
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

A ten ???
Obrazek
Awatar użytkownika
jareksk
Posty: 1678
Rejestracja: 2004-01-14, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jareksk »

przed wojną polski holownik "Elibor III" też miał 2 kominy, ale ustawione równolegle.
Fax et tuba
ODPOWIEDZ