Marek T pisze:Przed chwilą dowiedziałem się od absolwenta PSM, że BENIOWSKI jako internat stał przy nabrzeżu Kutrowym, bliżej nabrzeża Prezydenta.
Chodzi Ci o ten narożnik przy obecnych "Sea Towers" ?
Zwracam uwagę, że przy nabrzeżu Kutrowym były niegdyś drewniane mola.
Ale mnie te deskowanie na zdjęciu nie wygląda na molo, tylko na jakiś krótki roboczy pomost. On sięga chyba tylko do napisu BENIOWSKI?
Z pewnością na prawej krawędzi zdjęcia widać jakieś solidne, stałe nabrzeże lub pirs, na które podane są cumy ze statku. Jest tam też tyczka podtrzymująca przewód elektryczny podany na statek. Pomiędzy tym nabrzeżem (pirsem?) a lewą burtą statku są jeszcze jakieś poprzeczne elementy konstrukcyjne?
Co ciekawe - przed dziobem BENIOWSKIEGO cumuje obok niego jakaś jednostka, widać: rufę z banderą (za skrzynkami a przed kotwicą) i bom masztu ze sklarowanym żaglem. Do prawej burty BENIOWSKIEGO cumuje chyba jakiś dwumasztowy żaglowiec (widać dwa wysokie maszty) - ZEW MORZA? JANEK KRASICKI? Z tyłu, za BENIOWSKIM (przy jego kominie) też jakby maszty żaglowca? (z rejami? DAR POMORZA?)
- tyle udało mi się dostrzeć na moim kiepskim monitorze
Co do kotłowni - to jak z tymi dzwonnicami.
Owszem, BENIOWSKI miał związek z wytwórnią pary. Ale to BENIOWSKI dostawał parę - z trawlera KASTOR, który utrzymywano właśnie w tym celu.
Dzięki za sprostowanie. Ale jednak zapamiętałem, że jakieś podawanie gorącej wody/pary tam zachodziło
Co do rewitalizacji w Szczecinie - myślę, że wątpię. Zresztą ze stoczni Vulcan to chyba wtedy został tylko teren i pochylnia?
A to już taki luźny pomysł rzuciłem. Bo trochę dziwne, że ciągnęli go złomować aż do Szczecina - mało to było stoczni w Trójmieście?