Dokładnie! Zwłaszcza, że jeszcze w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie klasyfikacji statków powietrznych mamy również sterowce:
§ 1. Ustala się klasyfikację statków powietrznych ze względu na:
1) charakterystykę i przeznaczenie statków powietrznych;
2) przeznaczenie operacyjne statków powietrznych;
3) sposób unoszenia się w przestrzeni powietrznej.
(...)
§ 4. Ze względu na sposób unoszenia się w przestrzeni powietrznej statki powietrzne dzielą się na:
1) aerostaty - których siła nośna powstaje wskutek wyporności w otaczającym powietrzu;
2) aerodyny - których siła nośna powstaje w wyniku oddziaływań aerodynamicznych na przeznaczonych do tego powierzchniach tych statków.
§ 5. Aerostaty, o których mowa w § 4 pkt 1, dzielą się na:
1) balony - statki powietrzne bez napędu, lżejsze od powietrza, które dzieli się w sposób następujący:
a) ze względu na czynnik zapewniający wyporność:
– balony gazowe - w których czynnikiem zapewniającym wyporność jest gaz lżejszy od powietrza,
– balony na ogrzane powietrze - w których czynnikiem zapewniającym wyporność jest ogrzane powietrze,
– (2) balony, w których czynnikiem zapewniającym wyporność jest gaz lżejszy od powietrza i ogrzane powietrze,
b) ze względu na sposób operowania:
– wolne - zdolne do lotu swobodnego w otaczającym powietrzu,
– na uwięzi - umocowane do stałego lub ruchomego punktu podłoża;
2) (3) balony wolne z napędem - balony wolne z zamontowanym zespołem napędowym, umożliwiającym lot poziomy, wznoszący lub zniżanie w masie powietrza, z liczbą miejsc dla pilota i pasażerów nie większą niż 5, które dzieli się, ze względu na czynnik zapewniający wyporność, w sposób następujący:
– balony wolne z napędem - gazowe, w których czynnikiem zapewniającym wyporność jest gaz lżejszy od powietrza,
– balony wolne z napędem - na ogrzane powietrze, w których czynnikiem zapewniającym wyporność jest ogrzane powietrze,
– balony wolne z napędem - mieszane, w których czynnikiem zapewniającym wyporność jest gaz lżejszy od powietrza i ogrzane powietrze;
3) sterowce - statki powietrzne z napędem, lżejsze od powietrza, zdolne w ograniczonych warunkach otoczenia do lotu całkowicie sterowanego, które dzieli się w sposób następujący:
a) ze względu na czynnik zapewniający wyporność:
– sterowce gazowe - w których czynnikiem zapewniającym wyporność jest gaz lżejszy od powietrza,
– sterowce na ogrzane powietrze - w których czynnikiem zapewniającym wyporność jest ogrzane powietrze,
– (4) sterowce - w których czynnikiem zapewniającym wyporność jest gaz lżejszy od powietrza i ogrzane powietrze,
b) (5) (uchylona).