Pancerniki i torpedy

Okręty Wojenne lat 1905-1945

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
Nala
Posty: 650
Rejestracja: 2004-04-14, 16:13
Lokalizacja: Gdynia / Polska
Kontakt:

Post autor: Nala »

Andrzej Kliszewski pisze:Swoją drogą kotły NAGATO po modernizacji (bo wymieniono zarówno kotły jak i turbiny) miały ciśnienie pary 20,0 kg/cm2 a więc zbliżone jak NEVADA a prędkość NAGATO na próbach 17 grudnia 1935 roku osiągnął przy wyporności 43 473 i mocy 88 445 KM prędkość 25,8 w.

Pozdrawiam Andrzej K.
Czyli "Nagato" probe przeprowadzil na przeciazeniu silowni (i to niebagatalnym, bo 8 %) i przy wypornosci tylko 1000 t. wiekszej od standardowej. W przeciwienstwie do Nevady, ktora probe predkosci przeprowadzila na wypornosci bojowej (35.087 t.) i na niepelnej mocy silowni (31.214 KM).
Hej, det borde en ande i en flaska hos mej.
Kom hem med mej, jag har en ande som väntar pa dej.
Här bor en ande som väntar pa dej, det bor en ande hos mej.
Absolut
KO-wiec
Posty: 396
Rejestracja: 2004-03-07, 22:20

Post autor: Absolut »

Nevada jest boska!?

O to chodzi?? :D

Zresztą bardzo pasuje w topiku o krążownikach liniowych... :D
"I've nothing much to offer
There's nothing much to take
I'm an absolute beginner
But I'm absolutely sane..."
:D
Andrzej Kliszewski
Posty: 252
Rejestracja: 2004-08-06, 10:46
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Andrzej Kliszewski »

O ile wiem przeciążenie dochodzące do 10 % nie było niebagatelne a wręcz normalne, bywały (i to nie tylko na typie IOWA) znacznie większe przypadki forsowania maszyn (LE TERRIBLE< TASZKIENT, GEORGES LEYGUES) a wyporność std. NAGATO po przebudowie to 39 130 ts.

A te dopalanie leciwych turbin to musiało być naprawdę niezłe skoro mogły długo utrzymywać prędkość max i to jeszcze przy przeciążeniu.

Pozdrawiam Andrzej K.
Si vis pacem para bellum!
Awatar użytkownika
Nala
Posty: 650
Rejestracja: 2004-04-14, 16:13
Lokalizacja: Gdynia / Polska
Kontakt:

Post autor: Nala »

Andrzej Kliszewski pisze:O ile wiem przeciążenie dochodzące do 10 % nie było niebagatelne a wręcz normalne, bywały (i to nie tylko na typie IOWA) znacznie większe przypadki forsowania maszyn (LE TERRIBLE< TASZKIENT, GEORGES LEYGUES) a wyporność std. NAGATO po przebudowie to 39 130 ts.

A te dopalanie leciwych turbin to musiało być naprawdę niezłe skoro mogły długo utrzymywać prędkość max i to jeszcze przy przeciążeniu.

Pozdrawiam Andrzej K.
Niebagatelne mowie w sensie takim, ze nie oddaje to sedna sprawy. Przy normalnej mocy maszyn Nagato osiagal 25 wezlow, a przy pelnej wypornosci moze nawet mniej. A co do samego forsowania to oczywiste. Iowa mogla np. o 25 %. Tylko od jakosci (sprawnosci) stosowanego ukladu napedowego zalezy, czy zadana moc jest bezpieczna czy grozi jakimis konsekwencjami.
Hej, det borde en ande i en flaska hos mej.
Kom hem med mej, jag har en ande som väntar pa dej.
Här bor en ande som väntar pa dej, det bor en ande hos mej.
MiKo
Admin FOW
Posty: 4050
Rejestracja: 2004-01-07, 09:02

Post autor: MiKo »

Nala pisze: - W 1945 r. wprowadzono Mk-20

Była przewidziana do walki z Tirpitzem - przez kogo?

- Amerykanow. Ale jej miejsce zajela Iowa.

Skierowano ją do walki z Yamato???

- Masz jak wol napisane w "Two ocean battleship"
Tak, coś mi się przywidziało że napisałeś Mk16/11 (bo te w 1945) Mk16/1 w 1937 roku.

Nala, Nevada się kręciła w okolicach północnej Francji żaden zdrowo myślący admirał nie skierował by jej do walki przeciw Tirpitzowi - to byłby totalny bezsens.

W "Two Ocean BB" pisze jak wół - "Adm. Spruance decided that TF58's fast battleships and carriers could take care of the anticipated Japanese ..."
Awatar użytkownika
Nala
Posty: 650
Rejestracja: 2004-04-14, 16:13
Lokalizacja: Gdynia / Polska
Kontakt:

Post autor: Nala »

MiKo pisze:
Nala pisze: - W 1945 r. wprowadzono Mk-20

Była przewidziana do walki z Tirpitzem - przez kogo?

- Amerykanow. Ale jej miejsce zajela Iowa.

Skierowano ją do walki z Yamato???

- Masz jak wol napisane w "Two ocean battleship"
Tak, coś mi się przywidziało że napisałeś Mk16/11 (bo te w 1945) Mk16/1 w 1937 roku.

Nala, Nevada się kręciła w okolicach północnej Francji żaden zdrowo myślący admirał nie skierował by jej do walki przeciw Tirpitzowi - to byłby totalny bezsens.

W "Two Ocean BB" pisze jak wół - "Adm. Spruance decided that TF58's fast battleships and carriers could take care of the anticipated Japanese ..."
Tak, coś mi się przywidziało że napisałeś Mk16/11 (bo te w 1945) Mk16/1 w 1937 roku.

- Ano wlasnie. Pytanie za 100 punktow, kiedy wprowadzono na "Nevade" Mk-20 ?

Nala, Nevada się kręciła w okolicach północnej Francji żaden zdrowo myślący admirał nie skierował by jej do walki przeciw Tirpitzowi - to byłby totalny bezsens.

- Moze i tak, niemniej jednak idee takie sie pojawialy. Co do tego krecenia wokol Francji, to przypadl jej zdaje sie zaszczyt "walki" z okretem liniowym ;-)

W "Two Ocean BB" pisze jak wół - "Adm. Spruance decided that TF58's fast battleships and carriers could take care of the anticipated Japanese ..."

- Owszem, ale zobacz co pisze wczesniej. Wczesniej obawiano sie, ze Nevada pojdzie do walki z Yamaciakiem :x
Hej, det borde en ande i en flaska hos mej.
Kom hem med mej, jag har en ande som väntar pa dej.
Här bor en ande som väntar pa dej, det bor en ande hos mej.
MiKo
Admin FOW
Posty: 4050
Rejestracja: 2004-01-07, 09:02

Post autor: MiKo »

Nala pisze: Czyli "Nagato" probe przeprowadzil na przeciazeniu silowni (i to niebagatalnym, bo 8 %) i przy wypornosci tylko 1000 t. wiekszej od standardowej. W przeciwienstwie do Nevady, ktora probe predkosci przeprowadzila na wypornosci bojowej (35.087 t.) i na niepelnej mocy silowni (31.214 KM).
Standardowa Nagato po przebudowie to 39000ts
Gość

Post autor: Gość »

Patrz wyżej NAGATO 39 130ts. MUTSU 39 050 ts.

Pozdrawiam Andrzej K ale te z prób to jednak i tak brakowało 48 516 ts.

Pozdrawiam Andrzej K.
MiKo
Admin FOW
Posty: 4050
Rejestracja: 2004-01-07, 09:02

Post autor: MiKo »

- Ano wlasnie. Pytanie za 100 punktow, kiedy wprowadzono na "Nevade" Mk-20 ?

Nie wiem ale spróbować poszukać

- Moze i tak, niemniej jednak idee takie sie pojawialy. Co do tego krecenia wokol Francji, to przypadl jej zdaje sie zaszczyt "walki" z okretem liniowym ;-)

Jakie idee? chyba w powojennej literaturze s-f :D z tą "walką" to tak do końca nie wiadomo...

- Owszem, ale zobacz co pisze wczesniej. Wczesniej obawiano sie, ze Nevada pojdzie do walki z Yamaciakiem

Pewnie na pokładzie Nevady się obawiono. To nie znaczy że ktokolwiek "skierował Nevadę pod koniec wojny do walki z Yamato"
Tak czy owak nie było się czego bać bo lotniskowce ich obroniły :p
Andrzej Kliszewski
Posty: 252
Rejestracja: 2004-08-06, 10:46
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Andrzej Kliszewski »

Oczywiście miało być że mimo tego NAGATO w czasie prób i tak miał znacznie mniejszą wyporność od bojowej tj 48 516 ts.

Pozdrawiam Andrzej K.
Si vis pacem para bellum!
Awatar użytkownika
Nala
Posty: 650
Rejestracja: 2004-04-14, 16:13
Lokalizacja: Gdynia / Polska
Kontakt:

Post autor: Nala »

MiKo pisze:
Nala pisze: Czyli "Nagato" probe przeprowadzil na przeciazeniu silowni (i to niebagatalnym, bo 8 %) i przy wypornosci tylko 1000 t. wiekszej od standardowej. W przeciwienstwie do Nevady, ktora probe predkosci przeprowadzila na wypornosci bojowej (35.087 t.) i na niepelnej mocy silowni (31.214 KM).
Standardowa Nagato po przebudowie to 39000ts
Ja mam troche wiecej, ale pal licho, nie chce mi sie teraz robic zestawien masowych. W kazdym razie by przeprowadzic proby musial pobrac paliwo, wode slodka, wode rezerwowa (kotlowa) i paliwo lekkie. To i dlatego wieksza wyp. od std. Ale to i tak...
Hej, det borde en ande i en flaska hos mej.
Kom hem med mej, jag har en ande som väntar pa dej.
Här bor en ande som väntar pa dej, det bor en ande hos mej.
Awatar użytkownika
Nala
Posty: 650
Rejestracja: 2004-04-14, 16:13
Lokalizacja: Gdynia / Polska
Kontakt:

Post autor: Nala »

MiKo pisze: - Ano wlasnie. Pytanie za 100 punktow, kiedy wprowadzono na "Nevade" Mk-20 ?

Nie wiem ale spróbować poszukać

- Moze i tak, niemniej jednak idee takie sie pojawialy. Co do tego krecenia wokol Francji, to przypadl jej zdaje sie zaszczyt "walki" z okretem liniowym ;-)

Jakie idee? chyba w powojennej literaturze s-f :D z tą "walką" to tak do końca nie wiadomo...

- Owszem, ale zobacz co pisze wczesniej. Wczesniej obawiano sie, ze Nevada pojdzie do walki z Yamaciakiem

Pewnie na pokładzie Nevady się obawiono. To nie znaczy że ktokolwiek "skierował Nevadę pod koniec wojny do walki z Yamato"
Tak czy owak nie było się czego bać bo lotniskowce ich obroniły :p
Nie wiem ale spróbować poszukać

- Ok. Ja tez tego szukam, oraz rotacji walow srubowych dla Nevady i Penny.

Jakie idee? chyba w powojennej literaturze s-f

- Mozliwe, nie upieram sie. W tej kwestii zrodelko moje jest raczej do... pupy ;-) No ale nie zmienia to merritum. BTW, duzo innych zadan pancernik jeszcze mogl wykonywac. Praktycznie "tylko" nie mogl eskortowac SZYBKICH lotniskowcow.

z tą "walką" to tak do końca nie wiadomo...

- i wlasnie to jeszcze trzeba sprawdzic, bo to godne uwagi jest.

Pewnie na pokładzie Nevady się obawiono. To nie znaczy że ktokolwiek "skierował Nevadę pod koniec wojny do walki z Yamato"

- Nevada dzieki swoim armatom i FCS (jak wykazaly powojenne testy takze odpornosci) moglaby isc do walki, tym bardziej, ze nie miala isc sama. Nie mowie ze skierowano Nevade do walki, ale ze byl taki plan - to roznica. Lotnictwo ja ubieglo podobnie jak Fast BBs.

Tak czy owak nie było się czego bać bo lotniskowce ich obroniły :p

- LOL :-D
Hej, det borde en ande i en flaska hos mej.
Kom hem med mej, jag har en ande som väntar pa dej.
Här bor en ande som väntar pa dej, det bor en ande hos mej.
MiKo
Admin FOW
Posty: 4050
Rejestracja: 2004-01-07, 09:02

Post autor: MiKo »

Japce robili próby prędkości przy wyporności normalnej zdaje się.

Nie mógł: polować na rajdery, stanąc do battleline z szybkimi pancernikami, osłaniać szybkich konwojów, być wystawiony przeciwko Tirpitzowi.

Ja nie mówie żeby nie mógł tylko, że właśnie nie było takiego planu (co nie wyklucza takiej konieczności w razie niesprzyjających okoliczności)
Awatar użytkownika
Nala
Posty: 650
Rejestracja: 2004-04-14, 16:13
Lokalizacja: Gdynia / Polska
Kontakt:

Post autor: Nala »

MiKo pisze:Japce robili próby prędkości przy wyporności normalnej zdaje się.

Nie mógł: polować na rajdery, stanąc do battleline z szybkimi pancernikami, osłaniać szybkich konwojów, być wystawiony przeciwko Tirpitzowi.

Ja nie mówie żeby nie mógł tylko, że właśnie nie było takiego planu (co nie wyklucza takiej konieczności w razie niesprzyjających okoliczności)
Nie mógł: polować na rajdery

- No, pancerniki przeciez buduje sie do tego by polowac na rajdery, zwlaszcza na Pacyfiku :-D

stanąc do battleline z szybkimi pancernikami

- Why ? :-o Bo by mu uciekly ? :-D Jak Giulio Cesare przed Warspite pod Stilo :-) Wstyd...

osłaniać szybkich konwojów

- "szybkie konwoje" - jakie to ? Jaki konwoj osiagal wiecej niz 22 wezly marszowej predkosci ?

być wystawiony przeciwko Tirpitzowi.

- a to dlaczego :-o
Hej, det borde en ande i en flaska hos mej.
Kom hem med mej, jag har en ande som väntar pa dej.
Här bor en ande som väntar pa dej, det bor en ande hos mej.
MiKo
Admin FOW
Posty: 4050
Rejestracja: 2004-01-07, 09:02

Post autor: MiKo »

- No, pancerniki przeciez buduje sie do tego by polowac na rajdery, zwlaszcza na Pacyfiku :-D

Piszę czego nie mógł - inne mogły.

- Why ? :-o Bo by mu uciekly ? :-D Jak Giulio Cesare przed Warspite pod Stilo :-) Wstyd...

Ze swoimi szybkimi pancernikami - bo by mogły mu uciec

- "szybkie konwoje" - jakie to ? Jaki konwoj osiagal wiecej niz 22 wezly marszowej predkosci ?

Transatlantyki

być wystawiony przeciwko Tirpitzowi.
- a to dlaczego :-o

Bo by mu uciekł - tylko nie pisz że to wstyd ;)
Awatar użytkownika
Nala
Posty: 650
Rejestracja: 2004-04-14, 16:13
Lokalizacja: Gdynia / Polska
Kontakt:

Post autor: Nala »

MiKo pisze:- No, pancerniki przeciez buduje sie do tego by polowac na rajdery, zwlaszcza na Pacyfiku :-D

Piszę czego nie mógł - inne mogły.

- Why ? :-o Bo by mu uciekly ? :-D Jak Giulio Cesare przed Warspite pod Stilo :-) Wstyd...

Ze swoimi szybkimi pancernikami - bo by mogły mu uciec

- "szybkie konwoje" - jakie to ? Jaki konwoj osiagal wiecej niz 22 wezly marszowej predkosci ?

Transatlantyki

być wystawiony przeciwko Tirpitzowi.
- a to dlaczego :-o

Bo by mu uciekł - tylko nie pisz że to wstyd ;)
Piszę czego nie mógł - inne mogły.

- Dobra, niech ci bedzie, ale to jest strasznie... naciagane :-D

Ze swoimi szybkimi pancernikami - bo by mogły mu uciec

- No tak, tylko wtedy co to za pancerniki ;-) Ale masz racje. Tyle ze np. eskortujac konwoj, jesli zmuszamy wroga do ucieczki, to misja jest zakonczona sukcesem :-)

Transatlantyki

- Wydaje mi sie, ze one ze wzgledu na duza predkosc chodzily same a nie w konwojach, a przynajmniej nieczesto byly eskortowane.

Bo by mu uciekł - tylko nie pisz że to wstyd

- To wstyd ! :-D ;-)
A powaznie, co to za pancernik co ucieka ? ;-) Wiem, wiem, zalozenia taktyczne przede wszystkim... Ale Nevade wybudowano do dzialan zespolow pancernikow na Pacyfiku, do otwartej walki, a nie do indianskich podchodow.
Hej, det borde en ande i en flaska hos mej.
Kom hem med mej, jag har en ande som väntar pa dej.
Här bor en ande som väntar pa dej, det bor en ande hos mej.
ODPOWIEDZ