Marek S. pisze:Pierwszy zbudowany w Japonii, czyli Nr 6, zatonął w wyniku awarii. Dokładnie nie pamiętam ale coś koło 1910 w 3-4 lata po ukonczeniu (nie mam teraz pod ręką książi).
Służę. Nr 6 zostal zwodowany w stoczni Kawasaki 28 września 1905 roku, typ Kaigun-Holland, zatonął w wyniku wypadklu 15 kwietnia 1910 roku w Zatoce Hiroszimskiej, ale został wydobyty i przywrócony do sluzby, po czym został skreślony z floty w 1920 roku, razem z kolenym czyli nr. 7
S p e c y f i k a c j a:
Wyporność nawodna: 57 ton standardowych (Nr.7: 58 ts), podwodna odpowiednio 63 i 95 ts
Wymiary niestety w stopach i calach, bo nie che mi sie przeliczać: 73'91" (No. 7: 74'6") x 7''0"
(No. 7: 89'0") x 69'8" (No. 7: 79'6")
Napęd: 1 silnik benzynowy, 1 elektryczny, 1 wał, (250 bhp/22 shp, pozwalajace na osiaganie prędkości 8,5 i 4 węzły
Zasięg: 184 Mm @ 8 węzłów powierzchnia i 12 Mm @ 4 wezly zanurzenie
Uzbrojenie: 1 x 18" czyli 457 mm na dziobie z jedną i tylko jedna torpedą
Załoga: 14