Okrety parowe Francji

Okręty Wojenne do 1905 roku

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6845
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Okrety parowe Francji

Post autor: AvM »

Krazownik "Dupuy de Lome" was laid down 4.07.1888 launched 27.10.1890 in service 27.10.1890 deleted 1.02.1910 sprzedany Peru 1912 jako "Comandante Aguirre"

1. Jesli byl zarekwirowany w 8.1914 (Roche), o czemu nie ma go nie ma w (La Bayle Couchat)

2. Czy sa jego plany dostepne w sieci.

avm
czesław.g
Posty: 165
Rejestracja: 2005-08-02, 18:54
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: czesław.g »

Awatar użytkownika
Glasisch
Posty: 433
Rejestracja: 2007-09-08, 17:37
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Okrety parowe Francji

Post autor: Glasisch »

AvM pisze:Krazownik "Dupuy de Lome" was laid down 4.07.1888 launched 27.10.1890 in service 27.10.1890 deleted 1.02.1910 sprzedany Peru 1912 jako "Comandante Aguirre"

1. Jesli byl zarekwirowany w 8.1914 (Roche), o czemu nie ma go nie ma w (La Bayle Couchat)

2. Czy sa jego plany dostepne w sieci.

avm
w kilku ostatnich OW był dosyc wyczerpujący artykuł o tym krążowniku.
1) Dies sind die Tage, von denen wir sagen sie gefallen uns nicht - D. Noll - Die Abenteuer des Werner Holt. 2) Wir sind dem Russen zu weit in den Rachen gefahren KL Buch, Kommandant von "T 30".
Awatar użytkownika
dessire_62
Posty: 2033
Rejestracja: 2007-12-31, 16:30
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Post autor: dessire_62 »

czesław.g pisze:planiki "Dupuy de Lome"
http://s11.invisionfree.com/shipbucket/ar/t937.htm
Ładne i kolorowe :-D , kto chce niech sobie porówna i znajdzie różnice.


Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
ZzB
Posty: 110
Rejestracja: 2004-02-13, 08:21
Lokalizacja: Reda k/Gdyni

Post autor: ZzB »

czesław.g pisze:planiki "Dupuy de Lome"
Te planiki pochodzą z antycznych (z lat 70-tych) zeszytów Fabbri Editori – Storia della Marina, Profili.
Dlatego nie ma co oczekiwać cudów.

Oprócz cyklu artykułów z OW dostępny jest rosyjskojęzyczny zeszyt "[MorskajaKampania] 2007-05 Bronienosnyj krejser Dupuy-de-Lome" (nie wiem, czy nie jest to aby to samo co w OW )

Pozdrowionka
ZzB
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6845
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Kien-Chan – bocznokołowiec zbudowany w Chinach jako Toey-Wan, kupiony tam w 1860 r. przez marynarkę francuską i wcielony formalnie jako awizo Kien-Chan. Silnik o mocy 80 koni nominalnych. Załoga: 44. Uzbrojenie: od 2 do 4 dział.


Toey-Wan,
1854 Cochin
175bm 182 nrt
60 nhp
Eaglet ON 32716
6.6.1855 arrived Hong-kong form Calcuta
c 1857 renamed Toey-Wan
Shanghai 23.10.1857 Toey wan, Chape, Stow and Amoy


On the 16.05.1859, the English steamer Toey-wan, of 175 tons burthen, was chartered by the Flag-officer for the period of five months, at the rate of $9000 per month, the owners incurring all risks to which she might be exposed during..

Obrazek

PS. dane poszukam w przyszlosci
Déroulède – bocznokołowiec zbudowany w Chinach jako Than-Wan, kupiony na Dalekim Wschodzie w 1860 r. przez marynarkę francuską i wcielony formalnie jako awizo Déroulède. Wyposażony do służby w Chinach, wprowadzony 1.04.1860. Silnik o mocy 90 koni nominalnych. Uzbrojenie: 2 działa.


Than-Wan to najprawdopodobniej ex "Duncan Hoyle" sluzyl dla P&O
W lutym 1860 zostal sprzedany w Macao Mr.Alisch za $33,000 od S.Fernandeza
a w polowie kwietnia 1860 byl sprzedany Francuzom (Podawano tez Tang Wan)

Duncan Hoyle iron paddle ON 32067
L. 1.12.1852 John Scott & Co., Greenock
188.44grt 131.44nrt 139.6x17.7x8.6ft 145oa
2 Cyl 37"diameter x9'stroke 90 nhp by Scott, Sinclair & Co.,
12.2.52 reg D. Hoyle, Greenock
Built for Australian trade (Melbourne-Geelong-Launceston)
2.1854 Geelong Steam navigation Company, Geelong
11.1855 G.W.Walker , R.Routr & F.Haller, Hobart
9.1858 Australasian Steam navigation Company, Sydeny
3.1859 Jones & Sharpe, Sydney
12.1860 sold Hong Kong (uwaga dana z dokumentow bylo wczesniej)
Ostatnio zmieniony 2010-11-27, 19:58 przez AvM, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6845
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Kien-Chan bought 15.3.1860
Déroulède bought 15.3.1860
Echo bought 1860 ex Saigon 220nhp
Hong-Kong bought 28.3.1860 ex Hong-Kong 90nhp
Lily bought beginning 1860 90nhp
Ondine bought 1861 70nhp
Shamrock bought end 1859 40nhp

Rose (1855) ON???
Thistle (1855) ON32738
Shamrock (1856) ON32739
iron paddle built by William Ross, Hong Kong
105grt/74nrt 99.5x18.0x7.7ft
2 Cyl engine
Maszyny najprawdopodobniej byly z 2-giej reki
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6845
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Hong Kong wooden paddle ON32713
1849 Wm. Pitcher, Northfleet, Kent
232,3grt/140,7nrt 133.0x18.0x11,55ft
low pressure engine 90nhp 38"x 3,9' H.W.Harman
27.4.49 reg London Lancelot Dent (for voyage only)
19.5.1849 left Falmouth
27.9.1849 arrived Hong Kong
Hong Kong & Canton S.P.Co.
15.12.1854 sold for $33,000 to Lyall, Still & Co
1857 used by RN

Okret blizniaczy

Canton wooden paddle ON???
1849 Wm. Pitcher, Northfleet, Kent
234,5grt/139,5nrt 133.0x18.0x11,55ft
low pressure engine 90nhp 38"x 3,9' H.W.Harman
2 16.3.49 reg London Lancelot Dent (for voyage only) 87/1849
28.3.1849 left London
30.8.1849 arrived Hong Kong
Hong Kong & Canton S.P.Co.
15.12.1854 sold for $33,000 to James B. Endicott
placed under Peruvian flag
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6845
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Lily wooden paddle ON???
20.4.1856 J.C.Cowper , Whampoa
413grt/?nrt 179x22x
low pressure engine 90nhp 38"x 3,9' H.W.Harman (probably taken from Canton)
built for Captain James B. Endicott (ie who purchased Canton


J.C.Cowper , Whampoa zbudowal jeszcze
Mirage (1855) 100.58grt
Fei Ma (1856) 192grt

1856
Having thus destroyed all vestiges of the foreign presence on land, the Chinese devoted their energies to the task of capturing such stray Europeans as it was possible to secure. On the 20th of December a party of Chinese, with singular skill, kidnapped a Mr. Cowper from on board his own house-boat at Whampoa, and carried him off.
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6845
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Lily wooden paddle ON???
20.4.1856 J.C.Cowper , Whampoa
413grt/?nrt 179x22x
low pressure engine 90nhp 38"x 3,9' H.W.Harman (probably taken from Canton)
built for Captain James B. Endicott (ie who purchased Canton


J.C.Cowper , Whampoa zbudowal jeszcze :
Mirage (1855) 100.58grt engine by J & G. Thompson, Glasgow
Fei Ma (1856) 192grt
Fei Seen (1860) 342grt engine by J & G. Thompson, Glasgow

1856
Having thus destroyed all vestiges of the foreign presence on land, the Chinese devoted their energies to the task of capturing such stray Europeans as it was possible to secure. On the 20th of December a party of Chinese, with singular skill, kidnapped a Mr. Cowper from on board his own house-boat at Whampoa, and carried him off.
Allen's Indian Mail, and Register of Intelligence for British and Foreign 1856
The New Chinese-built Steamer "lily."—On Saturday Captain Endicott's new steamer, the Lily, was launched from Mr. J. C. Cowper's dock on Dane's Island, Whampoa. The launch was a most successful one, the vessel gliding off the ways in beautiful style into the large dock, through which she rushed in a direct line into the river, and was then gradually brought up by a hawser. Her length of keel is 162 feet; on deck 179 ; with 22 feet beim; her builder's measurement being 411 tons.— Friend of China, April 23. This (adds the above journal) is the first of a series of steamers that are destined at no distant period to carry on the coasting trade of China.
Mozliwe ze Lily byl zanim zostal sprzedany Francuzom pod portugalska flaga.
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6845
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

PEI HO wooden paddle
1858 Thomas Collyer , New York
1113 16/95grt 225'9"x32'x16'1"(depth)x11'6" (draught)
Inclined Oscillating 52"x96" 25lb by Morgan Iron Works, N.Y. 2 return tubular boilers
Paddle wheels 28'
2 masts brigantine rigged
4.1859 trials
23.4.1859 registered Paul S. Forbes
owned Russell & Co
11.9.1859 arrived Hong Kong from N.Y.
Hong Kong - Shanghai service
5.3.1860 last voyage
March 1860 repaired at Hong Kong
sold to French renamed Saigon
29.06.1860 surrendered at Boston, as sold to French in China
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6845
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Norzagaray

Musze poszukac mojich notatek
Byl to tez amerykanski parowiec
Tadeusz Klimczyk
Posty: 1318
Rejestracja: 2004-04-05, 09:06
Lokalizacja: Sopot

Okręty parowe Francji

Post autor: Tadeusz Klimczyk »

Oprócz cyklu artykułów z OW dostępny jest rosyjskojęzyczny zeszyt "[MorskajaKampania] 2007-05 Bronienosnyj krejser Dupuy-de-Lome" (nie wiem, czy nie jest to aby to samo co w OW )
Jedno i drugie pochodzi od długiego cyklu arykułów o tym okręcie zamieszczonego we francuskim "Navires" w numerach 56-60. Artykuł (parodia tłumaczenia ?) w OW jest niestety napisany znanym polsko-podobnym językiem.
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6845
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

AvM pisze:Norzagaray

Musze poszukac mojich notatek
Byl to tez amerykanski parowiec
Fernando de Norzogaray wooden screw steamer
1857 Samuel Sneeden, Greenpoint, N.Y.
348 141´ x 26´6´´ 10´´
50nhp /200ihp
1857 reg.Boston (ON 5960)
1860 sold French Government

A Britisher in the Philippines:
or, The letters of Nicholas Loney
1964 p.100

The cost of the steamer "Fernando de Norzagaray" formerly intended to ply between here and Manila was $48000 ready for sea at Boston. She was not delivered to the parties who ordered her owing to a difficulty about funds, and has since ..


1859 : acheté par la Marine.
1-11-1859 : station navale des Mers de Chine.
1-4-1860 : armé en Chine (LV Lespès).
1-9-1860 : en Cochinchine.
6-8-1866 rayé
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6845
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Re:

Post autor: AvM »

AvM pisze: J.C.Cowper , Whampoa zbudowal jeszcze :
Mirage (1855) 100.58grt engine by J & G. Thompson, Glasgow
Fei Ma (1856) 192grt
Fei Seen (1860) 342grt engine by J & G. Thompson, Glasgow
Wlasnie mam spis maszyn parowych zbudowanych przez J & G. Thompson, Glasgow do 1858 roku
(paddle) for China 60nhp
(paddle) for China 60nhp
ODPOWIEDZ