Zatonął żaglowiec zbudowany w Polsce
Zatonął żaglowiec zbudowany w Polsce
U wybrzeży Brazylii zatonął w czwartek wieczorem kanadyjski żaglowiec szkoleniowy "Concordia". Uratowano wszystkich 64 pasażerów, wraz z dwoma Polakami.
http://www.newsweek.pl/artykuly/sekcje/ ... ie,53965,1
Concordia to Trójmasztowa, stalowa barkentyna, parametrami zbliżona do znanej Pogorii. Żaglowiec zbudowano w Szczecinie w latach 1991-1992, wg projektu Ryszarda Langera. Przeznaczona była dla Kanadyjskiej Szkoły pod Żaglami, a następnie West Island College. Brała udział w Operacji Żagiel w 1992r. w Nowym Jorku. Każdego roku na jej pokładzie szkolili się głównie studenci, stała załoga była częściowo polska.
http://www.newsweek.pl/artykuly/sekcje/ ... ie,53965,1
Concordia to Trójmasztowa, stalowa barkentyna, parametrami zbliżona do znanej Pogorii. Żaglowiec zbudowano w Szczecinie w latach 1991-1992, wg projektu Ryszarda Langera. Przeznaczona była dla Kanadyjskiej Szkoły pod Żaglami, a następnie West Island College. Brała udział w Operacji Żagiel w 1992r. w Nowym Jorku. Każdego roku na jej pokładzie szkolili się głównie studenci, stała załoga była częściowo polska.
Ostatnio zmieniony 2010-02-20, 23:20 przez Piotr S., łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 787
- Rejestracja: 2007-10-27, 00:01
-
- Posty: 787
- Rejestracja: 2007-10-27, 00:01
S.V. Concordia Crew (informacja z website):
Bill Curry - Master
John Beebe-Center - Relief Master
Piotr Leszczynski - Relief Master
Adam Busz - Relief Master
Kim Smith - First Officer
Rob Macdonald - Second Officer
Marek Chorzepa - Chief Engineer
Jan Jablonski - Chief Engineer
Krzysztof Grzybowski - Second Engineer
Wygląda, że w czasie zatonięcia kapitanem był Bill Curry.
Jefe
Bill Curry - Master
John Beebe-Center - Relief Master
Piotr Leszczynski - Relief Master
Adam Busz - Relief Master
Kim Smith - First Officer
Rob Macdonald - Second Officer
Marek Chorzepa - Chief Engineer
Jan Jablonski - Chief Engineer
Krzysztof Grzybowski - Second Engineer
Wygląda, że w czasie zatonięcia kapitanem był Bill Curry.
Jefe
W 1993 roku będąc na "Rybaku Morskim" byliśmy zdać chorego w Bahia Blanca (Argentyna). Stojąc na redzie zagadał do nas ma UKF-ce ktoś z załogi tego żaglowca. Był to rejs szkoły pod żaglami dla synalków bogatych amerykanów, rozpieszczeni hamburgożercy nie mieli ochoty na żadną naukę i pracę przy żaglach, myśleli jedynie najczęstszych i najdłuższych postojach w portach.
-
- Posty: 787
- Rejestracja: 2007-10-27, 00:01
Kapitan żaglowca Bill Curry utrzymuje, że` przyczyną zatonięcia był tzw. “microburst”, mało znane zjawisko, którego opis znajduje się :
http://www.downdraftchasing.com/thunder ... ucture.htm
Microburst jest odwrotnym zjawiskiem do tornada.
Niemniej, najważnieszym kryterium oceny w postępowaniu mającym na celu wyjaśnienie zatonięcia statku będzie ile miał żagli na masztach w momencie wypadku.
Również nie ma wyjaśnienia dlaczego przez ponad 48 godz. załoga znajdująca się na tratwach ratunkowych musiała czekać na pomoc.
Jefe
http://www.downdraftchasing.com/thunder ... ucture.htm
Microburst jest odwrotnym zjawiskiem do tornada.
Niemniej, najważnieszym kryterium oceny w postępowaniu mającym na celu wyjaśnienie zatonięcia statku będzie ile miał żagli na masztach w momencie wypadku.
Również nie ma wyjaśnienia dlaczego przez ponad 48 godz. załoga znajdująca się na tratwach ratunkowych musiała czekać na pomoc.
Jefe