Zatonął żaglowiec zbudowany w Polsce

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: crolick, Marmik

Piotr S.
Posty: 2405
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Zatonął żaglowiec zbudowany w Polsce

Post autor: Piotr S. »

U wybrzeży Brazylii zatonął w czwartek wieczorem kanadyjski żaglowiec szkoleniowy "Concordia". Uratowano wszystkich 64 pasażerów, wraz z dwoma Polakami.

http://www.newsweek.pl/artykuly/sekcje/ ... ie,53965,1
Concordia to Trójmasztowa, stalowa barkentyna, parametrami zbliżona do znanej Pogorii. Żaglowiec zbudowano w Szczecinie w latach 1991-1992, wg projektu Ryszarda Langera. Przeznaczona była dla Kanadyjskiej Szkoły pod Żaglami, a następnie West Island College. Brała udział w Operacji Żagiel w 1992r. w Nowym Jorku. Każdego roku na jej pokładzie szkolili się głównie studenci, stała załoga była częściowo polska.
Ostatnio zmieniony 2010-02-20, 23:20 przez Piotr S., łącznie zmieniany 1 raz.
Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Marek T »

Szkoda statku, dobrze ze wszystkich uratowano.

Ale na marginesie: jaki jest status uczniów na takim statku? Pasażerowie, czy praktykanci?
jefe de la maquina
Posty: 787
Rejestracja: 2007-10-27, 00:01

Post autor: jefe de la maquina »

Ale na marginesie: jaki jest status uczniów na takim statku? Pasażerowie, czy praktykanci?
MarekT
Praktykanci
...stała załoga była częściowo polska.
PiotrS
stala zaloga byla polska.
Jefe
Awatar użytkownika
Wicher
Posty: 1253
Rejestracja: 2006-06-12, 04:33
Lokalizacja: UK

Post autor: Wicher »

ZATONĄŁ, na Boga!!
Za dzień, za dwa, za noc, za trzy choć nie dziś...
Za noc, za dzień doczekasz się, wstanie świt...
Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Marek T »

Już poprawione ...
Ostatnio zmieniony 2010-02-21, 10:40 przez Marek T, łącznie zmieniany 1 raz.
Piotr S.
Posty: 2405
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Post autor: Piotr S. »

Wicher pisze:ZATONĄŁ, na Boga!!

nie musisz tego tak eksponować (poprawiłem)
Awatar użytkownika
Wicher
Posty: 1253
Rejestracja: 2006-06-12, 04:33
Lokalizacja: UK

Post autor: Wicher »

W "będzie wojna?..." niewyeksponowałem i błąd nadal tkwi...
Za dzień, za dwa, za noc, za trzy choć nie dziś...
Za noc, za dzień doczekasz się, wstanie świt...
Awatar użytkownika
pothkan
Posty: 4570
Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
Kontakt:

Post autor: pothkan »

Co zrobić, dbałość o polszczyznę upada w narodzie...
jefe de la maquina
Posty: 787
Rejestracja: 2007-10-27, 00:01

Post autor: jefe de la maquina »

S.V. Concordia Crew (informacja z website):
Bill Curry - Master
John Beebe-Center - Relief Master
Piotr Leszczynski - Relief Master
Adam Busz - Relief Master
Kim Smith - First Officer
Rob Macdonald - Second Officer
Marek Chorzepa - Chief Engineer
Jan Jablonski - Chief Engineer
Krzysztof Grzybowski - Second Engineer

Wygląda, że w czasie zatonięcia kapitanem był Bill Curry.
Jefe
J-23
Posty: 17
Rejestracja: 2007-05-27, 22:49
Lokalizacja: Ś-cie/Gdynia/Sz-n

Post autor: J-23 »

W 1993 roku będąc na "Rybaku Morskim" byliśmy zdać chorego w Bahia Blanca (Argentyna). Stojąc na redzie zagadał do nas ma UKF-ce ktoś z załogi tego żaglowca. Był to rejs szkoły pod żaglami dla synalków bogatych amerykanów, rozpieszczeni hamburgożercy nie mieli ochoty na żadną naukę i pracę przy żaglach, myśleli jedynie najczęstszych i najdłuższych postojach w portach.
jefe de la maquina
Posty: 787
Rejestracja: 2007-10-27, 00:01

Post autor: jefe de la maquina »

Kapitan żaglowca Bill Curry utrzymuje, że` przyczyną zatonięcia był tzw. “microburst”, mało znane zjawisko, którego opis znajduje się :
http://www.downdraftchasing.com/thunder ... ucture.htm

Microburst jest odwrotnym zjawiskiem do tornada.

Niemniej, najważnieszym kryterium oceny w postępowaniu mającym na celu wyjaśnienie zatonięcia statku będzie ile miał żagli na masztach w momencie wypadku.

Również nie ma wyjaśnienia dlaczego przez ponad 48 godz. załoga znajdująca się na tratwach ratunkowych musiała czekać na pomoc.

Jefe
ODPOWIEDZ