Polskie monitory "po rosyjsku"
Re: obsługa cyrylicy
Dziękuję. Chociaż ja wiele tekstów w cyrylicy, bez jakiejkolwiek instalacji odbieram i czytam, pomimo faktu, iż czytanie długich tekstów bukwami to nie jest to, co lubię najbardziej. Przy okazji informuję, iż jest bardzo ciekawa internetowa rosyjska gazeta "www.grani.ru", niezależna od Cara Putina i czasami zadziwiająco krytyczna, n. p. jak się jakiś skandal w Rosyjskiej Marynarce trafi. Ich bezczelność jest tak wielka, iż z okazji 60-tej rocznicy Normandii osmielili się napisać, iż w wyniku tej inwazji Niemcy wycofali mnóstwo lotnictwa i innych sił z Frontu Wshodniego, dzięki czemu Armia Czerwona przeszła do wielkiej ofensywy.
Panowie, czy mógłbym jeszcze "załapać" się na materiały z Morza?
Z góry serdecznie dziękuję...
marwaj@poczta.onet.pl
Wawrzyniec Markowski
Z góry serdecznie dziękuję...
marwaj@poczta.onet.pl
Wawrzyniec Markowski
Anonymous pisze:Mam nigdy nie wydrukowany art. p. Prosnaka, gdzie sa rysunki REKONSTRUKCYJNE bocznokołowćów Wisła, Pułkownik Sikorski, Kiliński (napęd nie bocznokołowy), Emilja Plater,Pancerny 1, Wawel (2 wersje przed i po przb.) i Zamoyski.RyszardL pisze:Marek T pisze:Kuligiewicz opisywał monitory, trałowce, kutry "austriackie" i KILIŃSKIEGO. Do bocznokołowców nie doszedł. Jedyne dostępne rysunki to szkice z dodatku do "Wielkich Dni Małęj Floty", a rysunki na stronie R Kadowa są w zasadzie ich powtórzeniem. .
Dzięki za informację. Szkoda, że nie ma
Nie poszedł on do druku z powodu zastrzeżeń natury merytorycznej Waldka Danielewicza
Jeśłi by ten txt o okretach rzecznych Polski Odrodzonej sprawdzili Marek T. wspólnie z Waldkiem to wtedy mógłbym puscic to w "MSiO". ale decyzja nalezy od nich - sa tu wyjątkowo kompetentni...
Andrzej J.
Andrzeju, gdybyś zechciał jakoś obu Panów namówić do współpracy i zamieścić ten artykuł, to byłbym bardzo wdzięczny. Tak mało jest o tamtych czasach.
Anonymous pisze:Panowie, czy mógłbym jeszcze "załapać" się na materiały z Morza?
Z góry serdecznie dziękuję...
marwaj@poczta.onet.pl
Wawrzyniec Markowski
Mam pytanie, o które materiały Ci chodzi. Mam wszystkie, które rozesłałem do Kolegów, czyli o Pińsku, Nieuchwytnym i po zajęciu tamtych obszarów przez naszych "braci Moskali". Mogę to wsadzić w maila i posłać. Format pdf do odczytu i lużne zdjęcia.
-
- Posty: 1094
- Rejestracja: 2004-01-06, 02:19
- Lokalizacja: Gdańsk
Andrzeju, chwalić Boga i podskakiwać, że Panowie się lubią. Poczekajmy zatem, aż usiądą do tematu. Najważniejsze, żeby ich tym zainteresować, a wtedy juz pójdzie.Andrzej J. pisze:OK, ale Waldek -najwybitniejszy w Polsce znawca od rzecznych metalowych i wszystkiego co małe (biała flota, holowniki, pilotówki) - ma sezon w pracy, a Marek T. jest chyba (?) na urlopie. Obaj się znaja i lubią, tak że nie widze problemu. poza ewtl. daniem im trochę czasu.
Andrzej J.
Ryszard L. napisał
Z góry dziękuję. Odbiór potwierdzę za tydzień, po powrocie z Estonii...
Pozdrawiam,
Wawrzyniec
Bardzo proszę o wszystko, jeśli można...Mam pytanie, o które materiały Ci chodzi. Mam wszystkie, które rozesłałem do Kolegów, czyli o Pińsku, Nieuchwytnym i po zajęciu tamtych obszarów przez naszych "braci Moskali". Mogę to wsadzić w maila i posłać. Format pdf do odczytu i lużne zdjęcia.

Pozdrawiam,
Wawrzyniec
Morzyrz - Torun - Â?íí?ö?
Фоторепортаж об экспедиции к останкам монитора "Винница"
Винница = Torun = Morzyrz
http://photofile.ru/users/zeemurzik/3043659/
Уважаемые коллеги - если есть возможность переведите пожалуйста на польский язык - текст в начале альбома.
Винница = Torun = Morzyrz
http://photofile.ru/users/zeemurzik/3043659/
Уважаемые коллеги - если есть возможность переведите пожалуйста на польский язык - текст в начале альбома.
Автор предыдущего сообщения забыл указать источник фотографий -
Центральный военно-морской музей (Санкт-Петербург). Размещены они были в моей статье в журнале "Морская кампания", затем вошли в мою книгу "Пинская военная флотилия в документах и воспоминаниях"
Подробнее здесь: http://www.pinsk-flot.narod.ru/
С уважением, Валерий Спичаков
pinsk.flot@yandex.ru
Центральный военно-морской музей (Санкт-Петербург). Размещены они были в моей статье в журнале "Морская кампания", затем вошли в мою книгу "Пинская военная флотилия в документах и воспоминаниях"
Подробнее здесь: http://www.pinsk-flot.narod.ru/
С уважением, Валерий Спичаков
pinsk.flot@yandex.ru
- dessire_62
- Posty: 2033
- Rejestracja: 2007-12-31, 16:30
- Lokalizacja: Głogów Małopolski
Nie daje mi spokoju to auto osobowe na pokładzie za wieżą. Rosjanie stworzyli mit?, a może to prawda, że była to własność "Księcia Polesia" czyli komandora Witolda Zajączkowskiego.Ladnie wpisywało się to w propagandę ówczesną, wiadomo "Polscy Panowie bardziej dbali o rzeczy osobiste, a nie zawracali sobie głowy wojną".Janik41 pisze:Kilka fotek Krakowa po podniesieniu w 1939
Spotkałem się z wersją, ze zdjęcia były robione specjalnie z takich ujęć, aby nie było widać auta, ale to znów przeczy temu co napisałem powyżej.
Повторю моё сообщение годичной давности, сделанное на форуме "Цусимы".
1) О легковом автомобиле, захваченном импровизированным моторизованным отрядом Днепровской флотилии в октябре в р-не Камень-Коширский впервые упомянул в газете "Красный флот" Н.Н.Ланин, прикомандированный тогда к флотилии.
2) Тогда считалось (без объяснений) что это авто командующего Польской речной флотилией.
3) Далее я предполагаю, что, дабы "трофей" не увели пехотинцы - его и вкатили на нос "Кракова", предварительно развернув орудия в корму. Потому и нет ни одного снимка "Кракова" с носа, чтобы не было лишних вопросов со стороны начальства.
4) российские знатоки не смогли определить по фаре и колесу тип авто.
С наилучшими пожеланиями, Валерий Спичаков
pinsk.flot@yandex.ru
1) О легковом автомобиле, захваченном импровизированным моторизованным отрядом Днепровской флотилии в октябре в р-не Камень-Коширский впервые упомянул в газете "Красный флот" Н.Н.Ланин, прикомандированный тогда к флотилии.
2) Тогда считалось (без объяснений) что это авто командующего Польской речной флотилией.
3) Далее я предполагаю, что, дабы "трофей" не увели пехотинцы - его и вкатили на нос "Кракова", предварительно развернув орудия в корму. Потому и нет ни одного снимка "Кракова" с носа, чтобы не было лишних вопросов со стороны начальства.
4) российские знатоки не смогли определить по фаре и колесу тип авто.
С наилучшими пожеланиями, Валерий Спичаков
pinsk.flot@yandex.ru
- dessire_62
- Posty: 2033
- Rejestracja: 2007-12-31, 16:30
- Lokalizacja: Głogów Małopolski
No i kolejny mit rozwiał wiatr historii.
Pewnie na drogach odwrotu nie brakowało porzuconych bezpańskich pojazdów.
Wielkie dzięki za wyjaśnienia Kolego Spichakov.
Pozdrawiam.
Pewnie na drogach odwrotu nie brakowało porzuconych bezpańskich pojazdów.
Wielkie dzięki za wyjaśnienia Kolego Spichakov.
Może polscy fanatycy motoryzacji przedwojennej będą wstanie określić typ auta.Spichakov pisze:4) российские знатоки не смогли определить по фаре и колесу тип авто.
Pozdrawiam.
Czyli, w skrócie, po naszemu - przeprowadzono eksplorację wraku ex ORP Toruń. Fotki z tego przedsięwzięcia można obejrzeć tutaj:25 – 27 августа 2007 г. на территории Гомельской области Белоруссии состоялась международная экспедиция по местам боев моряков Пинской военной флотилии в 1941 г. на реке Березина. Экспедиция была организована и проведена членами трех общественных организаций – «Товарищества ветеранов разведки ВМФ» (Киев, Украина), военно-патриотическо го клуба «Поиск» (Шклов, Белоруссия) и Московского клуба истории флота (Москва, Россия) – при поддержке администрации Светлогорского района Гомельской области и поселка Паричи. Членами экспедиции было выявлено место гибели советского речного монитора «Винница», где были произведены митинг, памятная служба, раскопки и возложение венка. На ближайшее время запланировано продолжение аналогичных работ экспедиции на месте гибели речного бронекатера № 205, также погибшего в июле 1941 года.
http://photofile.ru/users/zeemurzik/3043659/?page=1
Za dzień, za dwa, za noc, za trzy choć nie dziś...
Za noc, za dzień doczekasz się, wstanie świt...
Za noc, za dzień doczekasz się, wstanie świt...