Niemieckie GTB w WW1 - napęd
Niemieckie GTB w WW1 - napęd
Czy ktoś może posiada dane kotłów i siłowni niemieckich niszczycieli z WW1 - szczególnie typów S-113 i V-170 ?
Wykopany z DWS za żądanie prawdy
Re: Niemieckie GTB w WW1 - napęd
Cześc,Mitoko pisze:Czy ktoś może posiada dane kotłów i siłowni niemieckich niszczycieli z WW1 - szczególnie typów S-113 i V-170 ?
Na „S 113“ – „115“ turbiny miały moc łączną 45.000 KM (33.088 kW) i były produktem Schichau-Werft, a na „V 116“ – „118“ pracowały turbiny AEG-Vulcan tej samej mocy. Na „G 119 – 121“ miały one moc 46.000 KM i były produkcji stoczni Germania, a niszczyciele Blohm & Vossa miały mieć zainstalowane turbiny „Marine” o mocy 45.000 KM. Nie wiem, na ile Ciebie to zadowoli?
Pozdrawiam
Michał
1) Dies sind die Tage, von denen wir sagen sie gefallen uns nicht - D. Noll - Die Abenteuer des Werner Holt. 2) Wir sind dem Russen zu weit in den Rachen gefahren KL Buch, Kommandant von "T 30".
Re: Niemieckie GTB w WW1 - napęd
To akurat mam.Glasisch pisze:Cześc,Mitoko pisze:Czy ktoś może posiada dane kotłów i siłowni niemieckich niszczycieli z WW1 - szczególnie typów S-113 i V-170 ?
Na „S 113“ – „115“ turbiny miały moc łączną 45.000 KM (33.088 kW) i były produktem Schichau-Werft, a na „V 116“ – „118“ pracowały turbiny AEG-Vulcan tej samej mocy. Na „G 119 – 121“ miały one moc 46.000 KM i były produkcji stoczni Germania, a niszczyciele Blohm & Vossa miały mieć zainstalowane turbiny „Marine” o mocy 45.000 KM. Nie wiem, na ile Ciebie to zadowoli?
Pozdrawiam
Michał
Natomiast interesują mnie bardziej szczegółowe dane - szczególnie kotły.
4 kotły dające parę na moc 55'000 KM to dość intrygujące jak na te czasy - a nigdzie nie mogę znaleźć danych na ich temat - nawet ciśnienia roboczego.
Ostatnio zmieniony 2010-02-16, 20:52 przez Mitoko, łącznie zmieniany 1 raz.
Wykopany z DWS za żądanie prawdy
No wlasnie zajrzelem do spisu Schichaua, ktory "normalnie "aje dokladny eopisy maszynowni, a tu nic 
Wiec z Focka
S11-115 18,5 at kotly oktretowe zdwojone 4808m2 powierzchni grzewczej
720t oleju napedowego
V116-118 18,5 at kotly oktretowe zdwojone 4805m2 powierzchni grzewczej
660t oleju napedowego
G119-121 18,5 at kotly oktretowe zdwojone 4950m2 powierzchni grzewczej
690t oleju napedowego
B122-124 18,5 at kotly oktretowe zdwojone 4800m2 powierzchni grzewczej
716t oleju napedowego
Fosk podaje trz przekroje V116-118 i dokladniejsze dane techniczne dla nich.

Wiec z Focka
S11-115 18,5 at kotly oktretowe zdwojone 4808m2 powierzchni grzewczej
720t oleju napedowego
V116-118 18,5 at kotly oktretowe zdwojone 4805m2 powierzchni grzewczej
660t oleju napedowego
G119-121 18,5 at kotly oktretowe zdwojone 4950m2 powierzchni grzewczej
690t oleju napedowego
B122-124 18,5 at kotly oktretowe zdwojone 4800m2 powierzchni grzewczej
716t oleju napedowego
Fosk podaje trz przekroje V116-118 i dokladniejsze dane techniczne dla nich.
Wielkie dzięki - to już coś.
- to jest powierzchnia sumaryczna ?
- co oznacza kotły zdwojone ?
, bo tego autora nie mam.
Dwa pytania:AvM pisze:Wiec z Focka
S11-115 18,5 at kotly oktretowe zdwojone 4808m2 powierzchni grzewczej
720t oleju napedowego
- to jest powierzchnia sumaryczna ?
- co oznacza kotły zdwojone ?
Jeden wzdłużny (w miarę przyzwoity) mam - ale zawsze się uśmiechamAvM pisze:Fosk podaje trz przekroje V116-118 i dokladniejsze dane techniczne dla nich.

Wykopany z DWS za żądanie prawdy
Raczej tak!Mitoko pisze:Wielkie dzięki - to już coś.
Dwa pytania:AvM pisze:Wiec z Focka
S113-115 18,5 at kotly oktretowe zdwojone 4808m2 powierzchni grzewczej
720t oleju napedowego
- to jest powierzchnia sumaryczna ?
Tak w Focku Doppelkessel , moźe znaczyc podwojne, ale znaczy zgrupowane parami.Mitoko pisze: - co oznacza kotły zdwojone ?
Mitoko pisze:Jeden wzdłużny (w miarę przyzwoity) mam - ale zawsze się uśmiechamAvM pisze:Fosk podaje trz przekroje V116-118 i dokladniejsze dane techniczne dla nich., bo tego autora nie mam.
Dwa rysunki V-170 są (albo były) na dreadnoughtproject.org. Widać trzy "podwójne" kotły trzywalczakowe o różnej wielkości.Mitoko pisze: Czy ktoś może posiada dane kotłów i siłowni niemieckich niszczycieli z WW1 - szczególnie typów S-113 i V-170 ?
Opalane z obu stron, co pozwalało na podwojenie długości walczaków i powierzchni ogrzewalnej w stosunku do zwykłego kotła.AvM pisze:Tak w Focku Doppelkessel , moźe znaczyc podwojne, ale znaczy zgrupowane parami.Mitoko pisze: - co oznacza kotły zdwojone ?
Mam to - choć nie skojarzyłem podwójnościpd pisze:Dwa rysunki V-170 są (albo były) na dreadnoughtproject.org. Widać trzy "podwójne" kotły trzywalczakowe o różnej wielkości.Mitoko pisze:Czy ktoś może posiada dane kotłów i siłowni niemieckich niszczycieli z WW1 - szczególnie typów S-113 i V-170 ?
Opalane z obu stron, co pozwalało na podwojenie długości walczaków i powierzchni ogrzewalnej w stosunku do zwykłego kotła.[/quote]AvM pisze:Tak w Focku Doppelkessel , moźe znaczyc podwojne, ale znaczy zgrupowane parami.Mitoko pisze:- co oznacza kotły zdwojone ?
O - to już konkret.
A zarazem może wyjaśniać jak z 3-ech (przy V-170) czy 4-ech (S-113) kotłów wyciągano odpowiednią ilość pary.
Ciągle mnie to męczyło, bo jakoś nie podejrzewałem gwałtownego skoku w ciśnienia (choć przyznaję, że podejrzewałem, że będzie większe - rzędu 21-24 at) i porównując moc turbin z innych DD z ilością kotłów nie dawało mi to spokoju.
Wykopany z DWS za żądanie prawdy
Kociol wodnorurkowy opalany z obydwu stron??? I brak problemow z cyrkulacja?pd pisze:Dwa rysunki V-170 są (albo były) na dreadnoughtproject.org. Widać trzy "podwójne" kotły trzywalczakowe o różnej wielkości.Mitoko pisze: Czy ktoś może posiada dane kotłów i siłowni niemieckich niszczycieli z WW1 - szczególnie typów S-113 i V-170 ?
Opalane z obu stron, co pozwalało na podwojenie długości walczaków i powierzchni ogrzewalnej w stosunku do zwykłego kotła.AvM pisze:Tak w Focku Doppelkessel , moźe znaczyc podwojne, ale znaczy zgrupowane parami.Mitoko pisze: - co oznacza kotły zdwojone ?
Czy mozesz przedstawic schemat/rysunek takiego realnego kotla jako uzasadnienie i dowod?
Pozdrowienia
- dessire_62
- Posty: 2033
- Rejestracja: 2007-12-31, 16:30
- Lokalizacja: Głogów Małopolski
Czy chodzi o double-ended boiler?
Titanic nawet takie miał.
http://www.encyclopedia-titanica.org/ti ... art-2.html
Titanic nawet takie miał.
http://www.encyclopedia-titanica.org/ti ... art-2.html
Górne chyba mam to samo - ale to dolne to jeżeli miałbyś w lepszej skali ...AvM pisze:

Ogólnie to jest właśnie wytłumaczenie - co prawda nieco szerszy i dłuższy o ok. 10 m kadłub w porównaniu do Scottów - ale 55'300-56'000 hp robi swoje.
P.S.
Glasisch
Właśnie zauważyłem, że wcześniej nie zauważyłem i bezmyślnie powtórzyłem - jesteś pewien tej mocy u Focka, bo zawsze i wszędzie miałem znacznie więcej ?
Wykopany z DWS za żądanie prawdy
Cześc,Mitoko pisze:[Właśnie zauważyłem, że wcześniej nie zauważyłem i bezmyślnie powtórzyłem - jesteś pewien tej mocy u Focka, bo zawsze i wszędzie miałem znacznie więcej ?
teraz to juz jest Freivogel i Fock, a wartości dobrze "spisałem", co też powtórzył AvM.
Pozdrawiam
Michał
1) Dies sind die Tage, von denen wir sagen sie gefallen uns nicht - D. Noll - Die Abenteuer des Werner Holt. 2) Wir sind dem Russen zu weit in den Rachen gefahren KL Buch, Kommandant von "T 30".
No to jest pytanie skąd tak duże różnice chociażby w porównaniu do http://www.german-navy.de/hochseeflotte ... /tech.html (źródła rosyjskie też mówiły o większej mocy) ?
Wykopany z DWS za żądanie prawdy