Niemieckie GTB w WW1 - napęd

Okręty Wojenne lat 1905-1945

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
Mitoko
Posty: 2718
Rejestracja: 2004-01-05, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Niemieckie GTB w WW1 - napęd

Post autor: Mitoko »

Czy ktoś może posiada dane kotłów i siłowni niemieckich niszczycieli z WW1 - szczególnie typów S-113 i V-170 ?
Wykopany z DWS za żądanie prawdy
Awatar użytkownika
Mitoko
Posty: 2718
Rejestracja: 2004-01-05, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Mitoko »

Przepraszam, że dubluję posty - ale to tak by odświeżyć zapytanie :oops:
Wykopany z DWS za żądanie prawdy
Awatar użytkownika
Glasisch
Posty: 433
Rejestracja: 2007-09-08, 17:37
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Niemieckie GTB w WW1 - napęd

Post autor: Glasisch »

Mitoko pisze:Czy ktoś może posiada dane kotłów i siłowni niemieckich niszczycieli z WW1 - szczególnie typów S-113 i V-170 ?
Cześc,
Na „S 113“ – „115“ turbiny miały moc łączną 45.000 KM (33.088 kW) i były produktem Schichau-Werft, a na „V 116“ – „118“ pracowały turbiny AEG-Vulcan tej samej mocy. Na „G 119 – 121“ miały one moc 46.000 KM i były produkcji stoczni Germania, a niszczyciele Blohm & Vossa miały mieć zainstalowane turbiny „Marine” o mocy 45.000 KM. Nie wiem, na ile Ciebie to zadowoli?
Pozdrawiam
Michał
1) Dies sind die Tage, von denen wir sagen sie gefallen uns nicht - D. Noll - Die Abenteuer des Werner Holt. 2) Wir sind dem Russen zu weit in den Rachen gefahren KL Buch, Kommandant von "T 30".
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6868
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

#983 S 113 turbiny 3005/6 kotly 3278-81
#984 S 114 turbiny 3007/8 kotly 3282-85
#985 S 115 turbiny 3009/10 kotly 3286-89
Awatar użytkownika
Mitoko
Posty: 2718
Rejestracja: 2004-01-05, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Niemieckie GTB w WW1 - napęd

Post autor: Mitoko »

Glasisch pisze:
Mitoko pisze:Czy ktoś może posiada dane kotłów i siłowni niemieckich niszczycieli z WW1 - szczególnie typów S-113 i V-170 ?
Cześc,
Na „S 113“ – „115“ turbiny miały moc łączną 45.000 KM (33.088 kW) i były produktem Schichau-Werft, a na „V 116“ – „118“ pracowały turbiny AEG-Vulcan tej samej mocy. Na „G 119 – 121“ miały one moc 46.000 KM i były produkcji stoczni Germania, a niszczyciele Blohm & Vossa miały mieć zainstalowane turbiny „Marine” o mocy 45.000 KM. Nie wiem, na ile Ciebie to zadowoli?
Pozdrawiam
Michał
To akurat mam.
Natomiast interesują mnie bardziej szczegółowe dane - szczególnie kotły.

4 kotły dające parę na moc 55'000 KM to dość intrygujące jak na te czasy - a nigdzie nie mogę znaleźć danych na ich temat - nawet ciśnienia roboczego.
Ostatnio zmieniony 2010-02-16, 20:52 przez Mitoko, łącznie zmieniany 1 raz.
Wykopany z DWS za żądanie prawdy
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6868
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

No wlasnie zajrzelem do spisu Schichaua, ktory "normalnie "aje dokladny eopisy maszynowni, a tu nic :-(


Wiec z Focka
S11-115 18,5 at kotly oktretowe zdwojone 4808m2 powierzchni grzewczej
720t oleju napedowego
V116-118 18,5 at kotly oktretowe zdwojone 4805m2 powierzchni grzewczej
660t oleju napedowego
G119-121 18,5 at kotly oktretowe zdwojone 4950m2 powierzchni grzewczej
690t oleju napedowego
B122-124 18,5 at kotly oktretowe zdwojone 4800m2 powierzchni grzewczej
716t oleju napedowego

Fosk podaje trz przekroje V116-118 i dokladniejsze dane techniczne dla nich.
Awatar użytkownika
Mitoko
Posty: 2718
Rejestracja: 2004-01-05, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Mitoko »

Wielkie dzięki - to już coś.
AvM pisze:Wiec z Focka
S11-115 18,5 at kotly oktretowe zdwojone 4808m2 powierzchni grzewczej
720t oleju napedowego
Dwa pytania:
- to jest powierzchnia sumaryczna ?
- co oznacza kotły zdwojone ?
AvM pisze:Fosk podaje trz przekroje V116-118 i dokladniejsze dane techniczne dla nich.
Jeden wzdłużny (w miarę przyzwoity) mam - ale zawsze się uśmiecham :lol:, bo tego autora nie mam.
Wykopany z DWS za żądanie prawdy
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6868
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Mitoko pisze:Wielkie dzięki - to już coś.
AvM pisze:Wiec z Focka
S113-115 18,5 at kotly oktretowe zdwojone 4808m2 powierzchni grzewczej
720t oleju napedowego
Dwa pytania:
- to jest powierzchnia sumaryczna ?
Raczej tak!
Mitoko pisze: - co oznacza kotły zdwojone ?
Tak w Focku Doppelkessel , moźe znaczyc podwojne, ale znaczy zgrupowane parami.
Mitoko pisze:
AvM pisze:Fosk podaje trz przekroje V116-118 i dokladniejsze dane techniczne dla nich.
Jeden wzdłużny (w miarę przyzwoity) mam - ale zawsze się uśmiecham :lol:, bo tego autora nie mam.
pd
Posty: 136
Rejestracja: 2007-01-23, 20:45

Post autor: pd »

Mitoko pisze: Czy ktoś może posiada dane kotłów i siłowni niemieckich niszczycieli z WW1 - szczególnie typów S-113 i V-170 ?
Dwa rysunki V-170 są (albo były) na dreadnoughtproject.org. Widać trzy "podwójne" kotły trzywalczakowe o różnej wielkości.
AvM pisze:
Mitoko pisze: - co oznacza kotły zdwojone ?
Tak w Focku Doppelkessel , moźe znaczyc podwojne, ale znaczy zgrupowane parami.
Opalane z obu stron, co pozwalało na podwojenie długości walczaków i powierzchni ogrzewalnej w stosunku do zwykłego kotła.
Awatar użytkownika
Mitoko
Posty: 2718
Rejestracja: 2004-01-05, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Mitoko »

pd pisze:
Mitoko pisze:Czy ktoś może posiada dane kotłów i siłowni niemieckich niszczycieli z WW1 - szczególnie typów S-113 i V-170 ?
Dwa rysunki V-170 są (albo były) na dreadnoughtproject.org. Widać trzy "podwójne" kotły trzywalczakowe o różnej wielkości.
Mam to - choć nie skojarzyłem podwójności
AvM pisze:
Mitoko pisze:- co oznacza kotły zdwojone ?
Tak w Focku Doppelkessel , moźe znaczyc podwojne, ale znaczy zgrupowane parami.
Opalane z obu stron, co pozwalało na podwojenie długości walczaków i powierzchni ogrzewalnej w stosunku do zwykłego kotła.[/quote]
O - to już konkret.
A zarazem może wyjaśniać jak z 3-ech (przy V-170) czy 4-ech (S-113) kotłów wyciągano odpowiednią ilość pary.

Ciągle mnie to męczyło, bo jakoś nie podejrzewałem gwałtownego skoku w ciśnienia (choć przyznaję, że podejrzewałem, że będzie większe - rzędu 21-24 at) i porównując moc turbin z innych DD z ilością kotłów nie dawało mi to spokoju.
Wykopany z DWS za żądanie prawdy
Awatar użytkownika
AvM
Posty: 6868
Rejestracja: 2004-08-03, 01:56

Post autor: AvM »

Obrazek

Obrazek
eSDe
Posty: 84
Rejestracja: 2004-04-15, 22:37
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: eSDe »

pd pisze:
Mitoko pisze: Czy ktoś może posiada dane kotłów i siłowni niemieckich niszczycieli z WW1 - szczególnie typów S-113 i V-170 ?
Dwa rysunki V-170 są (albo były) na dreadnoughtproject.org. Widać trzy "podwójne" kotły trzywalczakowe o różnej wielkości.
AvM pisze:
Mitoko pisze: - co oznacza kotły zdwojone ?
Tak w Focku Doppelkessel , moźe znaczyc podwojne, ale znaczy zgrupowane parami.
Opalane z obu stron, co pozwalało na podwojenie długości walczaków i powierzchni ogrzewalnej w stosunku do zwykłego kotła.
Kociol wodnorurkowy opalany z obydwu stron??? I brak problemow z cyrkulacja?

Czy mozesz przedstawic schemat/rysunek takiego realnego kotla jako uzasadnienie i dowod?
Pozdrowienia
Awatar użytkownika
dessire_62
Posty: 2033
Rejestracja: 2007-12-31, 16:30
Lokalizacja: Głogów Małopolski

Post autor: dessire_62 »

Czy chodzi o double-ended boiler?
Titanic nawet takie miał.

http://www.encyclopedia-titanica.org/ti ... art-2.html
Awatar użytkownika
Mitoko
Posty: 2718
Rejestracja: 2004-01-05, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Mitoko »

AvM pisze:Obrazek
Górne chyba mam to samo - ale to dolne to jeżeli miałbyś w lepszej skali ... :lol:

Ogólnie to jest właśnie wytłumaczenie - co prawda nieco szerszy i dłuższy o ok. 10 m kadłub w porównaniu do Scottów - ale 55'300-56'000 hp robi swoje.

P.S.
Glasisch

Właśnie zauważyłem, że wcześniej nie zauważyłem i bezmyślnie powtórzyłem - jesteś pewien tej mocy u Focka, bo zawsze i wszędzie miałem znacznie więcej ?
Wykopany z DWS za żądanie prawdy
Awatar użytkownika
Glasisch
Posty: 433
Rejestracja: 2007-09-08, 17:37
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Glasisch »

Mitoko pisze:[Właśnie zauważyłem, że wcześniej nie zauważyłem i bezmyślnie powtórzyłem - jesteś pewien tej mocy u Focka, bo zawsze i wszędzie miałem znacznie więcej ?
Cześc,
teraz to juz jest Freivogel i Fock, a wartości dobrze "spisałem", co też powtórzył AvM.
Pozdrawiam
Michał
1) Dies sind die Tage, von denen wir sagen sie gefallen uns nicht - D. Noll - Die Abenteuer des Werner Holt. 2) Wir sind dem Russen zu weit in den Rachen gefahren KL Buch, Kommandant von "T 30".
Awatar użytkownika
Mitoko
Posty: 2718
Rejestracja: 2004-01-05, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Mitoko »

No to jest pytanie skąd tak duże różnice chociażby w porównaniu do http://www.german-navy.de/hochseeflotte ... /tech.html (źródła rosyjskie też mówiły o większej mocy) ?
Wykopany z DWS za żądanie prawdy
ODPOWIEDZ