Pancerniki Typu "Aziziye" (OW 174)
Pancerniki Typu "Aziziye" (OW 174)
Ze wzgeldu na duzy naklad pracy i upaly powoli.
A wiec najwieksze "usmiechajki" z tago artykulu.
1) wypornosc standardowa - str.3
Wypornosc standardowa wprowadzono w Ukladze Waszyngtonskim w 1922 roku
2) Moc ominalna a moc indykowama -str 3
Widac i autor i redakcja nie wiedza co pisza
- moc nominalna - teroetyczny wzor na moc dla powownan uwzgledniajacy podstawowe wymiary cylindrow i cisnienie
- moc indykowana , pomierzona indykatorem, a bobliczona po scalkowaniu cisniena i usrednieniu w jednym cyklu
Maszyny parowe o pojedynczego rozprezania mialy wspolczynnik HPi/HPn okolo 2, compound 3, potrojenego rozprezania 4, lub wiecej
3) Pelna nazwa stoczni londynskiej to
Thames Iron Works and Shipbuilding Company (limited), Blackwall, London
4) Tonaz - 4200 - a raczej 4221 51/94 ton old burden , nie mialy nic wspolengo z wypornoscia
(PS Morskaya Kolektsya podaje to porawnie)
5) Nie bylo firmy Salkeld & Co tylko
Ravenhill, Salkeld and Co - u ktorej zamowiono maszyny
a od 1865 nazywala sie Ravenhill, Hodgson and Co
i taka nazwa jest podawana przy proble MAHMUDIYE, czy jak sie wtedy nazywal SULTAN MAHMUD.
6) Torpedy mogly miec 356 (14 cali), 406 (16 cali) a moze 450mm (17.7cala) str 13
Illustrated London News - Saturday 24 December 1864
Illustrated London News - Saturday 20 January 1866
A wiec najwieksze "usmiechajki" z tago artykulu.
1) wypornosc standardowa - str.3
Wypornosc standardowa wprowadzono w Ukladze Waszyngtonskim w 1922 roku
2) Moc ominalna a moc indykowama -str 3
Widac i autor i redakcja nie wiedza co pisza
- moc nominalna - teroetyczny wzor na moc dla powownan uwzgledniajacy podstawowe wymiary cylindrow i cisnienie
- moc indykowana , pomierzona indykatorem, a bobliczona po scalkowaniu cisniena i usrednieniu w jednym cyklu
Maszyny parowe o pojedynczego rozprezania mialy wspolczynnik HPi/HPn okolo 2, compound 3, potrojenego rozprezania 4, lub wiecej
3) Pelna nazwa stoczni londynskiej to
Thames Iron Works and Shipbuilding Company (limited), Blackwall, London
4) Tonaz - 4200 - a raczej 4221 51/94 ton old burden , nie mialy nic wspolengo z wypornoscia
(PS Morskaya Kolektsya podaje to porawnie)
5) Nie bylo firmy Salkeld & Co tylko
Ravenhill, Salkeld and Co - u ktorej zamowiono maszyny
a od 1865 nazywala sie Ravenhill, Hodgson and Co
i taka nazwa jest podawana przy proble MAHMUDIYE, czy jak sie wtedy nazywal SULTAN MAHMUD.
6) Torpedy mogly miec 356 (14 cali), 406 (16 cali) a moze 450mm (17.7cala) str 13
Illustrated London News - Saturday 24 December 1864
Illustrated London News - Saturday 20 January 1866
- Załączniki
-
- TUR_Abdul_Aziz_1866_01.jpg (202.35 KiB) Przejrzano 6538 razy
-
- Illustrated London News - Saturday 24 December 1864 Mahmoud.jpg (207.77 KiB) Przejrzano 6538 razy
-
- OSmaiiye - MK.jpg (142.22 KiB) Przejrzano 6526 razy
Ostatnio zmieniony 2022-07-25, 02:39 przez AvM, łącznie zmieniany 1 raz.
Pancerniki Typu "Aziziye" (OW 174)
Ciakawastka jest olbrzymi ludzki wklad w ten artykul
- Emir Yener - ponoc wg niego odmowil pomocy - materialy nie sa wystarczajace, co jest tez moja opinia
- Alksander Daszjan (jest planik)
- Jochen Krünsmann (zdjecia)
- Jerzy Lewandowski (jest planik)
- Wlademar kaczmarczyk - nie znam
- Kazimierz Zygadlao - ciekawe co mial do dodania
- Oskar Myszor - ciekawe co mial do dodania
- Zvonimir Freivogel
- Siergiej Patianin
- Siergiej Balakin
(sic!!!!!!!!!!!!!!!!)
Wymieniana jest prawie wylacznie literatura wspolczesna i kilka (2) pozycji z lat poznych 1870
Kompletznie brak czasopism z okresu budowy i przebudowy , zarowno angielskiej, rosyjskiej czy wloskiej
Brak tez artykulow "Morskaja Kompanii". Morskoy Sbonik z lat 1860 i 1870-ch wielkrotnie opisywal pancerniki tureckie-
Nie ma dosteponej w sieci pracy Dr.Dilary Dal THE MODERNIZATION OF THE OTTOMAN NAVY DURING THE REIGN OF SULTAN ABDÜLAZİZ (1861-1876)
https://etheses.bham.ac.uk/id/eprint/63 ... l15PhD.pdf
Nie ma tez dostepnych w sieci tureckich rocznikow flowt z lat 1889-1926 (Bahriye-Salnamesi-Donanma-yı-Hümayun)
Wiec Emir nie pomagal jak mogl
- Emir Yener - ponoc wg niego odmowil pomocy - materialy nie sa wystarczajace, co jest tez moja opinia
- Alksander Daszjan (jest planik)
- Jochen Krünsmann (zdjecia)
- Jerzy Lewandowski (jest planik)
- Wlademar kaczmarczyk - nie znam
- Kazimierz Zygadlao - ciekawe co mial do dodania
- Oskar Myszor - ciekawe co mial do dodania
- Zvonimir Freivogel
- Siergiej Patianin
- Siergiej Balakin
(sic!!!!!!!!!!!!!!!!)
Wymieniana jest prawie wylacznie literatura wspolczesna i kilka (2) pozycji z lat poznych 1870
Kompletznie brak czasopism z okresu budowy i przebudowy , zarowno angielskiej, rosyjskiej czy wloskiej
Brak tez artykulow "Morskaja Kompanii". Morskoy Sbonik z lat 1860 i 1870-ch wielkrotnie opisywal pancerniki tureckie-
Nie ma dosteponej w sieci pracy Dr.Dilary Dal THE MODERNIZATION OF THE OTTOMAN NAVY DURING THE REIGN OF SULTAN ABDÜLAZİZ (1861-1876)
https://etheses.bham.ac.uk/id/eprint/63 ... l15PhD.pdf
Nie ma tez dostepnych w sieci tureckich rocznikow flowt z lat 1889-1926 (Bahriye-Salnamesi-Donanma-yı-Hümayun)
Wiec Emir nie pomagal jak mogl
- Załączniki
-
- TUR_Azizye_001.jpg (318.71 KiB) Przejrzano 6522 razy
Ostatnio zmieniony 2022-07-25, 02:41 przez AvM, łącznie zmieniany 1 raz.
Pancerniki Typu "Aziziye" (OW 174)
Kompletnie autor (-rzy) nie przylozli sie do opisanie gemezy okretow.
Nie wiem co ma wspolnego rosyjska fregata parowa (okret sostrzany SEWASTOPOL)
ukonczona jako fregata pancerna (ale drewniana) z Baltyku z pancernikami tureckimi.
Kompletnie nikt nie wie z grupy specjalistow po co Turcja zbudowala te okrety.
Przypominam ze po Pokoju Paryskim Rosjia i Turcja mialy opgraniczane floty na Morzu Czarnym,
ale jak pisalem autorzy kompletnie nie napisali slowa o genezie tych okretow.
O ile pamientam ABDUL AZIZ byl zbudowany z funduiszy egipskich, jako prezent dla Sultana.
Najprawdopodobniej pierwszym okretam ,. ktorego polozno stepke byl MAHMUDIEH w styczniu 1863 roku.-
Osmaniye polozona stepke w Marcu 1863 roku a Aziziye w Maju 1863 roku.
Okryty bnyly zbudowane jako
OSMAN GHAZY potem OSMANIYE
ABDUL AZIZ potem Aziziye
ORKHAN potem Orhaniye
SULTAN MAHMOUD potem Mahmudiye
Zrodla brytyjskie podaja ze okrety byly wzorowane na HMS HECTOR zbudowanym przez Napiera.
Kaszana wiec typowa dla OW.
Kompletna nieznajomosc prostych terminow technicznych
- wypornosc, tonaz
- moc maszyn , kompletniebez zrozumienia
- brak jakiejkolwiek analizy powstania jednostek
HMS Hector
https://www.rmg.co.uk/collections/objec ... ject-66895

Nie wiem co ma wspolnego rosyjska fregata parowa (okret sostrzany SEWASTOPOL)
ukonczona jako fregata pancerna (ale drewniana) z Baltyku z pancernikami tureckimi.
Kompletnie nikt nie wie z grupy specjalistow po co Turcja zbudowala te okrety.
Przypominam ze po Pokoju Paryskim Rosjia i Turcja mialy opgraniczane floty na Morzu Czarnym,
ale jak pisalem autorzy kompletnie nie napisali slowa o genezie tych okretow.
O ile pamientam ABDUL AZIZ byl zbudowany z funduiszy egipskich, jako prezent dla Sultana.
Najprawdopodobniej pierwszym okretam ,. ktorego polozno stepke byl MAHMUDIEH w styczniu 1863 roku.-
Osmaniye polozona stepke w Marcu 1863 roku a Aziziye w Maju 1863 roku.
Okryty bnyly zbudowane jako
OSMAN GHAZY potem OSMANIYE
ABDUL AZIZ potem Aziziye
ORKHAN potem Orhaniye
SULTAN MAHMOUD potem Mahmudiye
Zrodla brytyjskie podaja ze okrety byly wzorowane na HMS HECTOR zbudowanym przez Napiera.
Kaszana wiec typowa dla OW.
Kompletna nieznajomosc prostych terminow technicznych
- wypornosc, tonaz
- moc maszyn , kompletniebez zrozumienia
- brak jakiejkolwiek analizy powstania jednostek
HMS Hector
https://www.rmg.co.uk/collections/objec ... ject-66895

Pancerniki Typu "Aziziye" (OW 174)
Obrazki
- Załączniki
-
- HMS_Hector_(1862).jpg (56.56 KiB) Przejrzano 6500 razy
-
- Orkanieh_(1865).jpg (40.04 KiB) Przejrzano 6500 razy
-
- HMS_Defence_(1861).jpg (49.04 KiB) Przejrzano 6500 razy
-
- Posty: 4473
- Rejestracja: 2006-05-30, 08:52
- Lokalizacja: Gdańsk
Pancerniki Typu "Aziziye" (OW 174)
Ale skąd pomysł, że we wzorach na moc nominalną występowało ciśnienie?! Wręcz przeciwnie, już od czasów Watta do połowy XIX w. przyjmowano (z czasem coraz bardziej fałszywie), że nadciśnienie pary jest stałe i wynosi 7 funtów na cal kwadratowy. Kiedy na początku drugiej połowy XIX w. próbowano dostosować się do rzeczywistości przez radykalne podniesienie zakładanej wartości ciśnienia do 45 funtów na cal kwadratowy, zmieniono wzór na moc nominalną, ale żadna wartość ciśnienia nadal do wzoru nie weszła.
Nominalne konie parowe obliczano ze średnicy cylindra i prędkości ruchu tłoka. Ponieważ zakładano (też fałszywie, a właściwie tylko upraszczająco) stały związek między prędkością ruchu tłoka a wielkością jego suwu, były wzory na moc nominalną zawierające średnicę cylindra i wielkość suwu (bez prędkości), różniące się od poprzednich dzielnikami. Teoretycznie istniało bogactwo tych wzorów, ale tylko pozorne - jak się im dobrze przyjrzeć, większość różnic wynikała z innego podchodzenia do miar wstawianych wielkości.
No i stosunki mocy indykowanej do mocy nominalnej nie były aż tak proste i stałe. Dla czasów Watta i sporo po nim, to było około 1. Potem wartość wzrastała, jednak już dla silników pojedynczego rozprężania pary z czasów wojny krymskiej bardzo częsty był stosunek między 3,5 a 4 do jednego, a niekiedy dochodził do 5, wcale nie czekając na silniki wielokrotnego rozprężania pary.
Nominalne konie parowe obliczano ze średnicy cylindra i prędkości ruchu tłoka. Ponieważ zakładano (też fałszywie, a właściwie tylko upraszczająco) stały związek między prędkością ruchu tłoka a wielkością jego suwu, były wzory na moc nominalną zawierające średnicę cylindra i wielkość suwu (bez prędkości), różniące się od poprzednich dzielnikami. Teoretycznie istniało bogactwo tych wzorów, ale tylko pozorne - jak się im dobrze przyjrzeć, większość różnic wynikała z innego podchodzenia do miar wstawianych wielkości.
No i stosunki mocy indykowanej do mocy nominalnej nie były aż tak proste i stałe. Dla czasów Watta i sporo po nim, to było około 1. Potem wartość wzrastała, jednak już dla silników pojedynczego rozprężania pary z czasów wojny krymskiej bardzo częsty był stosunek między 3,5 a 4 do jednego, a niekiedy dochodził do 5, wcale nie czekając na silniki wielokrotnego rozprężania pary.
Pancerniki Typu "Aziziye" (OW 174)
Nie chcialbym tu dyskutowac o mocy nominalnej, bo to problem sam w sobie
Tak mistrzu, powinienen sprawdzic , ale jednak cisnienie 7lb bylo uzywane
The Study of Steam and the Marine Engine. For Young Sea Officers in H.M. Navy, Etc
By S. M. SAXBY · 1862
Tak mistrzu, powinienen sprawdzic , ale jednak cisnienie 7lb bylo uzywane
The Study of Steam and the Marine Engine. For Young Sea Officers in H.M. Navy, Etc
By S. M. SAXBY · 1862
- Załączniki
-
- nhp.jpg (118.3 KiB) Przejrzano 6449 razy
Pancerniki Typu "Aziziye" (OW 174)
Wacajac do pancernikow typu AZIZIYE
Archiv für Seewesen w 1870 podawal dla MAHMUDIE inne uzbrojenie
Archiv für Seewesen w 1870 podawal dla MAHMUDIE inne uzbrojenie
- Załączniki
-
- ADS1870 BBs1.jpg (88.23 KiB) Przejrzano 6447 razy
Pancerniki Typu "Aziziye" (OW 174)
3 male planiki z epoki
- Załączniki
-
- Aziziye Burchard.jpg (149.46 KiB) Przejrzano 6435 razy
-
- Aziziye MS.jpg (323.64 KiB) Przejrzano 6435 razy
-
- Marines Etranges 1882.jpg (190.16 KiB) Przejrzano 6404 razy
Ostatnio zmieniony 2022-07-25, 16:47 przez AvM, łącznie zmieniany 2 razy.
Pancerniki Typu "Aziziye" (OW 174)
No i rysunek z L'art Naval Admirala Paris'a
- Załączniki
-
- Paris -01.jpg (397.19 KiB) Przejrzano 6428 razy
Pancerniki Typu "Aziziye" (OW 174)
I wodowanie pancernika OSMANIYE
- Załączniki
-
- Launching of Osman Ghazi 1864 ILN.jpg (239.68 KiB) Przejrzano 6419 razy
Pancerniki Typu "Aziziye" (OW 174)
Na strinoe 3-ciej autor (rzy) postuluje ze Turcja byla 3-cia potega morska po Wielkiej Brytanii i Francji przed rosyjska
15 pancernikow , ale polowa z nich to monitory rzeczne . Rosja miala 10 malych monitorow.
15 pancernikow , ale polowa z nich to monitory rzeczne . Rosja miala 10 malych monitorow.
- Załączniki
-
- powers 1865.jpg (91.46 KiB) Przejrzano 6392 razy
-
- powers 1870.jpg (89.73 KiB) Przejrzano 6392 razy
-
- powers 1875.jpg (89.07 KiB) Przejrzano 6392 razy
Pancerniki Typu "Aziziye" (OW 174)
Zdjecia dzial po modernizacji
- Załączniki
-
- GUERRE GRECO-TURQUE NO 3_05.jpg (532.53 KiB) Przejrzano 6333 razy
-
- Mahhmudiye.jpg (438.88 KiB) Przejrzano 6332 razy
Pancerniki Typu "Aziziye" (OW 174)
Osmanieh 1896
- Załączniki
-
- TUR Osmanieh 1896.jpg (440.27 KiB) Przejrzano 6328 razy
Pancerniki Typu "Aziziye" (OW 174)
Les Flottes de Combat 1910
- Załączniki
-
- OSMANIYE_LFC1910.jpg (88.27 KiB) Przejrzano 6314 razy
Pancerniki Typu "Aziziye" (OW 174)
Marine Almanach 1894
- Załączniki
-
- TUR_Osmaniye_1894-MA.jpg (32.5 KiB) Przejrzano 6308 razy