Chinskie okrety ze stoczni Kiangnan
Chinskie okrety ze stoczni Kiangnan
Ostatnii OW przyniosl artykul Aleksieja Pastuchowa
"Chinskie fragary srubowe typu >>Haian<<
Poniewaz od lat zajmuje sie okretami chinskimi
warto przejzec sie dokladnie tym okretom,
jak rowniez ionnym okretom zbudowanym w tej stoczni.
Co sie na poczatek rzuca to pomylka dotyczaca fregaty YU-YUAN
ktora byla wodowana 22 grudnia 1873.
Dokladnie o tym donosi "The North China Herald" z 25 Grudnia 1873
Ten numer jest dostepny on-line
https://archive.org/details/north-china ... ld%22+1872
Wodowanie fregaty HAIAN jest dokladnie opisane
"The North China Herald" z 25 Maja 1872
Autor zamieszcza fragment artykulu, niestety nie tlumaczonej z oryginalu, tylko w wersji rosyjksiej.
Ciekwostaka jest, ze autor nie zamieszcza w cytacie informacji o obcokrajowcych
ktorzy prowadzili budowe okretow i byli wspolautorami projektu.
Sa to
A.G.Lambert - naval constructor
J.Rolls - superintendent marine engineer
Henry Mainland - Master shipwright
Chjas. Fritz Henry draughtsman
John Urs - foreman moudler
Trzeba podkreslic ze NCH zwraca uwage ze bylo tylko 5 obcokrajowcow
Artykul dotyczycy wodowania YU YÜEN z NCH
wymienia
(Uzupelnienia z Overland China Mail - Thursday 08 January 1874)
- Mainland - ktory kierowal budowa, ale zmarl w lutym , po czym nadzor zostal przejety przez Chinczykow
- Rolls -przygpotowal wodowanie
- Rolls nadzorowal budowe maszyn, przy pomoca MacLean - draughtsman i Urs-moulder ,
The Chronicle and Directory for China, Corea, Japan, the Philippines 1870
"Chinskie fragary srubowe typu >>Haian<<
Poniewaz od lat zajmuje sie okretami chinskimi
warto przejzec sie dokladnie tym okretom,
jak rowniez ionnym okretom zbudowanym w tej stoczni.
Co sie na poczatek rzuca to pomylka dotyczaca fregaty YU-YUAN
ktora byla wodowana 22 grudnia 1873.
Dokladnie o tym donosi "The North China Herald" z 25 Grudnia 1873
Ten numer jest dostepny on-line
https://archive.org/details/north-china ... ld%22+1872
Wodowanie fregaty HAIAN jest dokladnie opisane
"The North China Herald" z 25 Maja 1872
Autor zamieszcza fragment artykulu, niestety nie tlumaczonej z oryginalu, tylko w wersji rosyjksiej.
Ciekwostaka jest, ze autor nie zamieszcza w cytacie informacji o obcokrajowcych
ktorzy prowadzili budowe okretow i byli wspolautorami projektu.
Sa to
A.G.Lambert - naval constructor
J.Rolls - superintendent marine engineer
Henry Mainland - Master shipwright
Chjas. Fritz Henry draughtsman
John Urs - foreman moudler
Trzeba podkreslic ze NCH zwraca uwage ze bylo tylko 5 obcokrajowcow
Artykul dotyczycy wodowania YU YÜEN z NCH
wymienia
(Uzupelnienia z Overland China Mail - Thursday 08 January 1874)
- Mainland - ktory kierowal budowa, ale zmarl w lutym , po czym nadzor zostal przejety przez Chinczykow
- Rolls -przygpotowal wodowanie
- Rolls nadzorowal budowe maszyn, przy pomoca MacLean - draughtsman i Urs-moulder ,
The Chronicle and Directory for China, Corea, Japan, the Philippines 1870
- Załączniki
-
- The Chronicle and Directory for China.jpg (15.95 KiB) Przejrzano 4144 razy
Ostatnio zmieniony 2022-01-25, 22:34 przez AvM, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Chinskie okrety ze stoczni Kiangnan
The Directory & Chronicle for China 1876
- Załączniki
-
- The Directory & Chronicle for China 1876.jpg (51.61 KiB) Przejrzano 4142 razy
Re: Chinskie okrety ze stoczni Kiangnan
Overland China Mail - Thursday 12 October 1876
- Załączniki
-
- Overland China Mail - Thursday 12 October 1876 1876.jpg (48.8 KiB) Przejrzano 4137 razy
Re: Chinskie okrety ze stoczni Kiangnan
Overland China Mail - Thursday 08 January 1874
podaje opis maszyny , jak wyzej napisalem zbudowanym w Arsenale , ale pod nazdorem obcokrajowcow
podaje opis maszyny , jak wyzej napisalem zbudowanym w Arsenale , ale pod nazdorem obcokrajowcow
- Załączniki
-
- Overland China Mail - Thursday Thursday 08 January 1874 engines.jpg (92.2 KiB) Przejrzano 4132 razy
Re: Chinskie okrety ze stoczni Kiangnan
The Chronicle and Directory for China 1869
- Załączniki
-
- The Chronicle and Directory for China 1869 Arsenal.jpg (25.17 KiB) Przejrzano 4128 razy
Re: Chinskie okrety ze stoczni Kiangnan
Scientific American N.S. 14. 1866
W artykule dodano ze Thomas A. Falls byl poprzednio zwiazany z Novelty Iron Works
A Thomas F, Stevenson Neptune Works (obie z New York)
W artykule dodano ze Thomas A. Falls byl poprzednio zwiazany z Novelty Iron Works
A Thomas F, Stevenson Neptune Works (obie z New York)
- Załączniki
-
- Scientific American 1866 Arsenal.jpg (121.89 KiB) Przejrzano 4126 razy
-
- Scientific American 1866 Arsenal -2.jpg (138.79 KiB) Przejrzano 4126 razy
Ostatnio zmieniony 2022-01-25, 23:52 przez AvM, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Chinskie okrety ze stoczni Kiangnan
Powoli sprawdza sie , ze okrtety byly zaprojektowane przez Amerykanow.
Information from Abroad
General Information Series
United States. Office of Naval Intelligence · 1884
The frigate Yu - Yuen was a fine ship of 3,400 tons , built at Shanghai , on the plans of American constructors , about twelve years ago
Dodano po 13 minutach 14 sekundach:
Chinskie opinia o budowie tych okretow
近代中國史綱(重排本)
郭廷以 · 2019
一八七二年的「海安」(宴)兵輪,長三十丈,馬力四百匹,砲三十六尊,被譽為中國第一大船。一八七五年,又完成一同級的「馭遠」號,實際仍不及外洋兵船堅利,成本復昂,遂停止製造,一共成船六隻。始終以造船為專業的係左宗棠創辦的福州船政局。左軍之克復浙江湖州, ...
In 1872, the "Haian" (banquet) military wheel was 30 feet long, with 400 horsepower and 36 guns. It was known as the largest ship in China. In 1875, the "Yuyuan" of the same class was completed, but it was still not as strong as the foreign military ships, and the cost became high, so the production was stopped, and a total of six ships were made.
Information from Abroad
General Information Series
United States. Office of Naval Intelligence · 1884
The frigate Yu - Yuen was a fine ship of 3,400 tons , built at Shanghai , on the plans of American constructors , about twelve years ago
Dodano po 13 minutach 14 sekundach:
Chinskie opinia o budowie tych okretow
近代中國史綱(重排本)
郭廷以 · 2019
一八七二年的「海安」(宴)兵輪,長三十丈,馬力四百匹,砲三十六尊,被譽為中國第一大船。一八七五年,又完成一同級的「馭遠」號,實際仍不及外洋兵船堅利,成本復昂,遂停止製造,一共成船六隻。始終以造船為專業的係左宗棠創辦的福州船政局。左軍之克復浙江湖州, ...
In 1872, the "Haian" (banquet) military wheel was 30 feet long, with 400 horsepower and 36 guns. It was known as the largest ship in China. In 1875, the "Yuyuan" of the same class was completed, but it was still not as strong as the foreign military ships, and the cost became high, so the production was stopped, and a total of six ships were made.
Re: Chinskie okrety ze stoczni Kiangnan
Juz w 1888 wiekszos waznych stanowisk w Arsenale przejeli chinczycy .
Ale nie budowona okretow na duza skale
The Directory & Chronicle for China, Japan, Corea, Indo-China, Straits Settlements, Malay States, Sian, Netherlands India, Borneo, the Philippines, &c
1888
Ale nie budowona okretow na duza skale
The Directory & Chronicle for China, Japan, Corea, Indo-China, Straits Settlements, Malay States, Sian, Netherlands India, Borneo, the Philippines, &c
1888
- Załączniki
-
- The Directory & Chronicle for China 1888 Arsenal.jpg (24.82 KiB) Przejrzano 4115 razy
Re: Chinskie okrety ze stoczni Kiangnan
The Directory & Chronicle for China, Japan, Corea, Indo-China, Straits Settlements, Malay States, Sian, Netherlands India, Borneo, the Philippines, &c
1877
1877
- Załączniki
-
- The Directory & Chronicle for China 1877 Arsenal.jpg (40.33 KiB) Przejrzano 4113 razy
Re: Chinskie okrety ze stoczni Kiangnan
The Directory & Chronicle for China, Japan, Corea, Indo-China, Straits Settlements, Malay States, Sian, Netherlands India, Borneo, the Philippines, &c
1882
1882
- Załączniki
-
- The Directory & Chronicle for China 1882 Arsenal.jpg (60.6 KiB) Przejrzano 4111 razy
Re: Chinskie okrety ze stoczni Kiangnan
Na dobranoc
Rekosntrukcja s.p. niezastapionego Dean Stehmana (zmarl niedawno)
Rekosntrukcja s.p. niezastapionego Dean Stehmana (zmarl niedawno)
- Załączniki
-
- Dean Stehman frigates.jpg (651.2 KiB) Przejrzano 4108 razy
Re: Chinskie okrety ze stoczni Kiangnan
I dla dzielnych co jeszcze nie spia
Spis okretow zbudowanych w Kiangnan Arsenal
Spis okretow zbudowanych w Kiangnan Arsenal
- Załączniki
-
- Kiangnan Arsenal.jpg (685.33 KiB) Przejrzano 4103 razy
Re: Chinskie okrety ze stoczni Kiangnan
Spios okretpow zbudowanych w Kiangnan Arsenal wg
Li Hung-chang and the Kiangnam Shipbuilding Program
Thomas F. Kennedy
Li Hung-chang and the Kiangnam Shipbuilding Program
Thomas F. Kennedy
- Załączniki
-
- Kiangnan Arsenal Kewnnedy.jpg (111.56 KiB) Przejrzano 4074 razy
Re: Chinskie okrety ze stoczni Kiangnan
Worcester
w "Marines Mirror"
pisze ze jedynym elementem nie zbudowanym w Arsenale dla fregat byl wal okterowy.
w "Marines Mirror"
pisze ze jedynym elementem nie zbudowanym w Arsenale dla fregat byl wal okterowy.
Re: Chinskie okrety ze stoczni Kiangnan
Krotkie podsumowanie w meidzyczasie artykulu W OW.
Autor podtrzymuje bezpoziomie OW
1) Kompletnie nie zna i nie rozumie sytacjui w Chinach w czasie budowania fregat
2) Kompletnie nieznana munjuets geneza ppowstania Arsenali io budowy w im okretow wojennych ,
jak i nie wie cze zaprzestano budowy ow, i dlaczego
3) Autor ignoruje ze kostrtukcja byla amerykanska, i kto bral w niej udzial
5) Kompletnie nie rozumie taz autor i tlumacz jak kiedys obliczano moc
400HP - tp zanda moc znamionowaa tylko nowinalne, a 1800 teoretyczny idykowana (czyli gdyby byla mierzena indykatorem)
6) Wydawalo by sie ze autor uzywa wersji pinyin transkrypcji nazw chinskich ale nagle w przypisie n4 informuje czytelnieka
ze mzna tez uzywac innej tanskrypcj, rownowaznej (nie wie ze to jest syetem Wade–Giles)
7) Wedlug mni brak jest np. spisu okretow chinskich i francuskich bioraych udzial w bitwie pod Shipu z dowodcami.
Literatura jets powiedzmy wybiorcza, autro ne uzyl wielu uzytecznych publikacji . chociazby The North Chine Herald,
ktro jest w archive.org iod 1872, i zawiera min , nmajlepsze opisy wijny z Francja.
9) Ze w czasopismie wydanym w Polsce nie porownano opracowanie z ksiazka Prof., Piotra Olendra
Sprawa jest rozwojowa
Autor podtrzymuje bezpoziomie OW
1) Kompletnie nie zna i nie rozumie sytacjui w Chinach w czasie budowania fregat
2) Kompletnie nieznana munjuets geneza ppowstania Arsenali io budowy w im okretow wojennych ,
jak i nie wie cze zaprzestano budowy ow, i dlaczego
3) Autor ignoruje ze kostrtukcja byla amerykanska, i kto bral w niej udzial
5) Kompletnie nie rozumie taz autor i tlumacz jak kiedys obliczano moc
400HP - tp zanda moc znamionowaa tylko nowinalne, a 1800 teoretyczny idykowana (czyli gdyby byla mierzena indykatorem)
6) Wydawalo by sie ze autor uzywa wersji pinyin transkrypcji nazw chinskich ale nagle w przypisie n4 informuje czytelnieka
ze mzna tez uzywac innej tanskrypcj, rownowaznej (nie wie ze to jest syetem Wade–Giles)
7) Wedlug mni brak jest np. spisu okretow chinskich i francuskich bioraych udzial w bitwie pod Shipu z dowodcami.

ktro jest w archive.org iod 1872, i zawiera min , nmajlepsze opisy wijny z Francja.
9) Ze w czasopismie wydanym w Polsce nie porownano opracowanie z ksiazka Prof., Piotra Olendra
Sprawa jest rozwojowa
Re: Chinskie okrety ze stoczni Kiangnan
Au Tonkin, 1883-1885. Récits anecdotiques...
Dick de Lonlay Lonlay, Dick de (1846-1893).
Dick de Lonlay Lonlay, Dick de (1846-1893).
- Załączniki
-
- Au Tonkin, 1883-1885. Récits anecdotiques.jpg (127.28 KiB) Przejrzano 4038 razy