Taka ciekawostka dotycząca silnika 12X92DF Wintertura.
Filmik z montażu końcowego robi wrażenie...
https://www.portalmorski.pl/m-zegluga/4 ... ieksza-moc
Najsilniejszy silnik dwupaliwowy
Najsilniejszy silnik dwupaliwowy
Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Re: Najsilniejszy silnik dwupaliwowy
Montowanie tego na statku, to jest dopiero zabawa.
Wśród ludzi człowiek dziczeje.
Waldemar Łysiak
Waldemar Łysiak
Re: Najsilniejszy silnik dwupaliwowy
Wstawienie tego ustrojstwa przez zapewne niewiele większy szyb musi podnosić adrenalinę u operatora suwnicy na dokiem oraz reszcie ekipy.
Chłopcy kawy lub jej chińskiego odpowiednika raczej nie będą potrzebowali.
Chłopcy kawy lub jej chińskiego odpowiednika raczej nie będą potrzebowali.

Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Re: Najsilniejszy silnik dwupaliwowy
Oczywiście po sprawdzeniu na hamowni taki silnik się rozbiera, sprawdza i montuje po kawałku na statku.
Z ciekawostek to byłem na statku (VLCC) w którym wymieniono całe "bed plate" silnika głównego. (Sulzer RTA). Imponujący kawałek pracy inżynieryjnej.
Singapur to zrobił.
Z ciekawostek to byłem na statku (VLCC) w którym wymieniono całe "bed plate" silnika głównego. (Sulzer RTA). Imponujący kawałek pracy inżynieryjnej.
Singapur to zrobił.
Wśród ludzi człowiek dziczeje.
Waldemar Łysiak
Waldemar Łysiak
Re: Najsilniejszy silnik dwupaliwowy
Tak się zastanawiałem nad tym, bo jednak ponad 2000 ton ciężko jest przenieść. Jednak same wymiary silnika i jego podstawowych elementów tez nie ułatwiają wstawienia do maszynowni.
Jakby nie patrzeć, to w sumie ponad 20 metrów długości i 15 wysokości. Niezły blok mieszkalny by z tego wyszedł
Jakby nie patrzeć, to w sumie ponad 20 metrów długości i 15 wysokości. Niezły blok mieszkalny by z tego wyszedł

Ludzkość dzieli się na trzy części.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.
Żywych, zmarłych i tych co na morzu.