Kien-Chan – bocznokołowiec zbudowany w Chinach jako Toey-Wan, kupiony tam w 1860 r. przez marynarkę francuską i wcielony formalnie jako awizo Kien-Chan. Silnik o mocy 80 koni nominalnych. Załoga: 44. Uzbrojenie: od 2 do 4 dział.
Toey-Wan,
1854 Cochin
175bm 182 nrt
60 nhp
Eaglet ON 32716
6.6.1855 arrived Hong-kong form Calcuta
c 1857 renamed Toey-Wan
Shanghai 23.10.1857
Toey wan, Chape, Stow and Amoy
On the 16.05.1859, the English steamer T
oey-wan, of 175 tons burthen, was chartered by the Flag-officer for the period of five months, at the rate of $9000 per month, the owners incurring all risks to which she might be exposed during..
PS. dane poszukam w przyszlosci
Déroulède – bocznokołowiec zbudowany w Chinach jako Than-Wan, kupiony na Dalekim Wschodzie w 1860 r. przez marynarkę francuską i wcielony formalnie jako awizo Déroulède. Wyposażony do służby w Chinach, wprowadzony 1.04.1860. Silnik o mocy 90 koni nominalnych. Uzbrojenie: 2 działa.
Than-Wan to najprawdopodobniej ex "Duncan Hoyle" sluzyl dla P&O
W lutym 1860 zostal sprzedany w Macao Mr.Alisch za $33,000 od S.Fernandeza
a w polowie kwietnia 1860 byl sprzedany Francuzom (Podawano tez Tang Wan)
Duncan Hoyle iron paddle ON 32067
L. 1.12.1852 John Scott & Co., Greenock
188.44grt 131.44nrt 139.6x17.7x8.6ft 145oa
2 Cyl 37"diameter x9'stroke 90 nhp by Scott, Sinclair & Co.,
12.2.52 reg D. Hoyle, Greenock
Built for Australian trade (Melbourne-Geelong-Launceston)
2.1854 Geelong Steam navigation Company, Geelong
11.1855 G.W.Walker , R.Routr & F.Haller, Hobart
9.1858 Australasian Steam navigation Company, Sydeny
3.1859 Jones & Sharpe, Sydney
12.1860 sold Hong Kong (uwaga dana z dokumentow bylo wczesniej)