Microsoft Excel

czyli hobby, kultura, sztuka, wścieklizna i w ogóle offtopic...

Moderator: nicpon

Awatar użytkownika
RyszardL
Posty: 2890
Rejestracja: 2004-05-18, 13:58
Lokalizacja: Perth, Australia

Microsoft Excel

Post autor: RyszardL »

Zwracam się do Forumowiczów, którzy na co dzień używają Microsoft Excel w swojej pracy, i stąd posiedli konieczne doświadczenie i wiedzę.
Chodzi mi konkretnie o uzyskanie automatycznego wyniku dodawania lub innej operacji matematycznej.
Przykładowo, mamy w pierwszym rzędzie dwie cele A1 i B1, gdzie wpisujemy potrzebne dane. W celi C1 będziemy mieli wynik. Jeżeli A1 będzie zawierać 10, a B1 20, to wynik dodawania w celi będzie oczywiście 30. Można to uzyskać wpisując za każdym razem wynik licząc sumę na piechotę, albo w C1 wpisać formułę =A1+B1 i podobnie wykonywać to uciążliwe zadanie dla każdego następnego rzędu zmieniając jego numer.
Ja się zastanawiam, czy nie ma przypadkiem takiego sposobu, że po wpisaniu danych w A1 i B1 przechodzę do C1, naciskam „enter” i mam gotowy wynik. To będzie wymagało wprowadzenia jakiejś innej, samopowtarzalnej formuły, albo funkcji i pewnie czegoś tam jeszcze, czyli właściwości cel w kolumnie C.
No i stąd mój ukłon w stronę osób, które są biegłe w temacie. :wink:
http://www.flotyllerzeczne.aq.pl/
http://www.biuletyn2008.republika.pl
"Demokracja to najgorszy z ustrojów - rządy hien nad osłami" Arystoteles
cochise
Posty: 959
Rejestracja: 2005-11-03, 22:07
Lokalizacja: daleko stąd nie widać

Post autor: cochise »

O ile dobrze rozumiem chodzi ci o to by automatycznie liczył to samo w kolejnych wierszach? Jeśli tak to tylko w C1 wypełniasz potrzebna ci formułę (=A1+B1), a nastepnie zaznaczasz komórkę C1 i "chwytasz" myszką za prawy dolny róg komórki i przeciągasz w dół zaznaczając kolejne komórki C2 C3 C4 itd. Po takiej operacji po wpisaniu wartości w kolejnych komórkach A i B w C wynik pojawi się automatycznie.
lecela niye aka ohinni mahel mitawa cante
Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Marek T »

... w C1 wpisać formułę =A1+B1 i podobnie wykonywać to uciążliwe zadanie dla każdego następnego rzędu zmieniając jego numer ...
To nie jest takie uciążliwe. Wystarczy skopiować komórkę C1 (z wpisaną odpowiednią formułką) i wkleić ją do komórki C2 i/lub do następnych Cxx. Wówczas Excel będzie zliczał wyniki odpowiednio z komórek A2+B2 i/lub Axx+Bxx.
cochise
Posty: 959
Rejestracja: 2005-11-03, 22:07
Lokalizacja: daleko stąd nie widać

Post autor: cochise »

Obrazek
lecela niye aka ohinni mahel mitawa cante
Tzaw1
Posty: 640
Rejestracja: 2006-05-03, 17:23
Lokalizacja: Warszawa

Re: Microsoft Excel

Post autor: Tzaw1 »

RyszardL pisze:Ja się zastanawiam, czy nie ma przypadkiem takiego sposobu, że po wpisaniu danych w A1 i B1 przechodzę do C1, naciskam „enter” i mam gotowy wynik.
Jest taki sposób. Przy zaznaczonej komórce przeznaczonej na sumę klikasz na przycisku Σ (sigma) i zatwierdzasz "enterem". Σ jest gdzieś na pasku zadań.
Nieważne, czy sumujesz wiersze, czy kolumny.
Obrazek
Awatar użytkownika
RyszardL
Posty: 2890
Rejestracja: 2004-05-18, 13:58
Lokalizacja: Perth, Australia

Post autor: RyszardL »

Panowie, serdeczne dzięki Wam za pomoc i wskazówki. Sprawdziłem szybciutko i to bardzo fajnie działa. Duża ulga, bo dodawanie i mnożenie bardzo ułatwione. :wink:
http://www.flotyllerzeczne.aq.pl/
http://www.biuletyn2008.republika.pl
"Demokracja to najgorszy z ustrojów - rządy hien nad osłami" Arystoteles
ODPOWIEDZ