Pokłady pancerne o grubości kilku cali był przeważnie w kadłubie - nie były deskowane.
MiKo
B. dobra infomacja.
Czy może ktoś wie jakie drzewo uzywano jako wykładzinę na pokładzie: sosna, czy teak ?
Problem z sosną, że jest zbyt miękka dla śrub pokazanych przez Dessire 62, które są bardzo starym typem śrub i po angielsku nazywają się “carriage bolts” (śruby dla powozów). Śruby tego typów używano do powozów i każdy kowal mógł je zrobić (sam je robiłem na warsztatach w kuźni dawno, dawno temu).
Są inne śruby, które można wykorzystac obecnie i chyba najlepsza jest Allen hex screw znana tez jako hex. key screw (przepraszam , ale nie znam terminu polskiego), ale te śruby wprowadzono po I wojnie.
W tym czasie podejrzewam, najbardziej popularne byly sruby z łbem kwadratowym, ale do tego w tym czasie używano zwykła klucze, a nie nasadkowe, czyli odpadają.
Na ilustracji są zaznaczone dwie pionowe kreseczki pod główką śruby. Zastanawiam się czy nie są to specjalnie wykonane spłaszczenia wychodzące znacznie poza średnicę śruby, które w czasie przykręcania nakrętki wsiskały się w drzewo, uniemożliwiając tym samym jej obrót.
I jeszcze jedno pytanie dla znawców.
Czy ktoś znalazł ilustrację przedstawiającą sposób w jaki wiercono takie otwory w kadłubie, kiedy nie znano jeszcze wiertarek elektrycznych ? Czy może ktoś widział ilustrację z przenośną maszyną parową ustawioną na pokładzie i taśmociągiem, który napędzał przenośną wiertarkę.
Jefe