Tyle jest tematów o pancernikach, z rozwlekaniem każdego działa i każdej płytki pancernej, a o oraczach mórz nic. Dlatego wywołuje ten temat. Jasne, że trałowce były różne. Dlatego też widze tu podział na trałowce floty, bazowe i kutry trałowe. A teraz do meritum.
Trałowiec floty - Admirable
Trałowiec bazowy - R 301 (niemiecki)
Kuter trałowy - ? sam nie wiem.
Najlepsze trałowce do końca II WŚ
Najlepsze trałowce do końca II WŚ
Fax et tuba
Najładniejsze trałowce do końca II wojny światowej
Witam!
Zawsze się zastanawiałem, jakie kryteria są istotne w ocenie trałowców.
Ilość przenoszonych trałów?
Dzielność morska?
Uroda?
Jeśli uroda, to na pierwszym miejscu stawiam nasze "ptaszki".
Urocze są też brytyjskie łopatkowe trałowce oceaniczne z I wojny światowej klasy "tor wyścigowy" (HMS Ascot et al.):

I "w cywilu":

Nb. HMS Ascot to ostatni okręt zatopiony w czasie Wielkiej Wojny - 10 listopada 1918 roku.
X
Zawsze się zastanawiałem, jakie kryteria są istotne w ocenie trałowców.
Ilość przenoszonych trałów?
Dzielność morska?
Uroda?
Jeśli uroda, to na pierwszym miejscu stawiam nasze "ptaszki".
Urocze są też brytyjskie łopatkowe trałowce oceaniczne z I wojny światowej klasy "tor wyścigowy" (HMS Ascot et al.):

I "w cywilu":

Nb. HMS Ascot to ostatni okręt zatopiony w czasie Wielkiej Wojny - 10 listopada 1918 roku.
X
Myślisz, że było zagrożenie, które im umknęło; problem, którego nie poruszyli; aspekt, którego nie rozpatrywali; pomysł, na który nie wpadli; rozwiązanie, którego nie znaleźli?!?

