Strona 1 z 1

aktywne systemy tłumienia szumów na OP

: 2007-05-10, 09:59
autor: Maciek2
Wie ktos może na czym polega aktywne tłumienie szumów na okrętach podwodnych ?

: 2007-05-11, 16:43
autor: jogi balboa
Jeżeli aktywnie to niewątpliwie chodzi o emitowanie takich sygnałów które modulowałyby szumy wytwarzane przez okręt w taki sposób aby były one niesłyszalne dla sonarów pasywnych innych okrętów. Jeżeli coś takiego wymyślili czy też robią próby to na pewno szczegóły trzymane są w większej tajemnicy niż to kto zabił Kennedyego.

: 2007-05-11, 16:57
autor: Krzysztof Miller
Ja bym zakwalifikował do aktywnego tłumienia mechaniczne (z użyciem np. siłowników) tłumienie drgań modułu napędowego (umieszczonego np na izolowanej platformie). Gdy są to elementy tłumiące bez zasilania zewnętrznego (np sprężyny) jest to układ bierny.

: 2007-05-23, 08:45
autor: TOŁDI
Krzysztof Miller pisze:Ja bym zakwalifikował do aktywnego tłumienia mechaniczne (z użyciem np. siłowników) tłumienie drgań modułu napędowego (umieszczonego np na izolowanej platformie). Gdy są to elementy tłumiące bez zasilania zewnętrznego (np sprężyny) jest to układ bierny.
Ekhm..... W dynamice spręzyna to nie jest element tłumiący tylko sprezynujący - amortyzator zaś jest elementem tłumiącym . Gdyby sprężyna miała własności tłumiące to w samochodach nikt by nawet nie pomyślał o amrtyzatorze .

: 2007-05-23, 15:50
autor: RyszardL
Pamiętam, że ładnych parę lat temu, japońska firma "Toshiba" opracowała jakieś systemy wyciszania dla okrętów podwodnych i sprzedała patent Rosjanom. Skutkiem czego, w Ameryce był bojkot produktów tej firmy łącznie z demolowaniem sklepów.
Nawet tutaj panowało przez jakiś czas święte oburzenie. Niestety, nie podano więcej szczegółów.

: 2007-05-23, 17:03
autor: Krzysztof Miller
TOŁDI pisze:
Krzysztof Miller pisze:Ja bym zakwalifikował do aktywnego tłumienia mechaniczne (z użyciem np. siłowników) tłumienie drgań modułu napędowego (umieszczonego np na izolowanej platformie). Gdy są to elementy tłumiące bez zasilania zewnętrznego (np sprężyny) jest to układ bierny.
Ekhm..... W dynamice spręzyna to nie jest element tłumiący tylko sprezynujący - amortyzator zaś jest elementem tłumiącym . Gdyby sprężyna miała własności tłumiące to w samochodach nikt by nawet nie pomyślał o amrtyzatorze .
Miałem z Drgań Mechanicznych dostateczny, i to wywalczony w kampanii wrześniowej ...

No dobra, trochę mi wstyd ...