Strona 1 z 2
Małe pytanie o lotniskowce
: 2007-04-05, 16:42
autor: cochise
Przeglądam sobie rzuty japońskich lotniskowców i zaciekawila mnie jedna rzecz, a jakoś nigdy nie natrafiłem na wyjaśnienie tego.
Otóż co to są i do czego służą te małe "skrzydełka" na rufach pokładów startowych japońskich lotniskowców? Prawie wszystkie lotniskowce japońskie to miały, a żaden innej nacji. Wie ktoś może co co ta ustrojstwo?
: 2007-04-05, 21:14
autor: janik41
A czy nie były to platformy do spuszczaqnia i podnoszenia motorówek umieszczonych niżej, jednym z elementów tych ramp są żurawiki motorówek.
: 2007-04-06, 19:29
autor: cochise
Być może, niby na rufach były tam motorówki, ale muszę obejżeć wszystkie lotniskowce jeszcze raz bo chyba nie na wszystkich. Co dziwniejsze sa te pomosty ażurowe, pełne, większe, mniejsze, ciekawe od czego to zależało. Chyba jeśli by tylko tej jednej funkcji służyły to powinny być jakoś podobne do siebie.
: 2007-04-06, 20:18
autor: janik41
Prawie na wszystkich japońskich lotniskowcach motorówki są na rufie, potwierdzeniem tego może być Akagi który nie posiadał tego typu konstrukcji ale w zamian w tym samym miejscu miał dwa duże żurawie do spuszczania i podnoszenia łodzi i wodnosamolotów. Skrzydła te na innych jednostkach spełniały rolę odchylanego na bok żurawia. Do konstrukcji tych była prawdopodobnie podwieszona szyna na której poruszały się podwieszone żurawiki i wysuwały motorówkę poza obrys kadłuba.
: 2007-04-07, 08:56
autor: cochise
Wygląda na to, że masz rację. Wielkie dzięki. Mi jakoś w kółko chodziło po głowie, (nie wiem dlaczego

), że ma to jakieś funkcje służebne wobec pokładu startowego.
: 2007-04-07, 11:20
autor: goral_44
Witam.
Janik, niestety nie zgodziłbym się z Twoją sugestią, co do żurawia na tych skrzydłach. Wydaje mi się ze to były miejsca dla oficerów odpowiedzialnych za lądowanie. Żurawie, na przedstawionym przykładzie rufy Taiho, są umieszczone w belkach i zupełnie nie związane ze „skrzydełkami”. Pozdrawiam. Waldek

: 2007-04-07, 15:24
autor: janik41
A gdzie tutaj umieścisz tego oficera, na Akagi nie było wcale tego typu skrzydeł.
: 2007-04-07, 16:18
autor: goral_44
Moim zdaniem ten rysunek jest niekompletny i brakuje blachy perforowanej, a nie została narysowana by nie "zaciemnić"obrazu. Na dowód tego coś z modelu Zuikaku. Zobacz że nie ma możliwości podczepienia niczego z żurawi do "skrzydełek"

: 2007-04-07, 17:43
autor: janik41
Rysunek jest kompletny, na wszystkich rysunkach Junyo jest tak samo.
: 2007-04-07, 18:34
autor: janik41
No i sprawa z Chitose czemu konstrukcja powędrowała za motorówkami w kierunku dziobu, jeśli miała służyć do naprowadzania samolotów to nie miało znaczenia gdzie są motorówki.
: 2007-04-08, 11:30
autor: domek
Może potrzebowali tego w systemie ewakuacji. W sumie nie widziałem na ich okrętach sensownego systemu spuszczania tratw ratunkowych
pozdrawiam domek

: 2007-04-08, 20:18
autor: Daniel-Martola
Przynajmniej na części L nie do motorówek, bo tak jak np na Ryujo na tej wysokości są podpory pokładu lotniczego.
pozdrawiam
: 2007-04-11, 09:35
autor: radarro
Skąd te piękne modele są?.
: 2007-04-12, 15:31
autor: goral_44
Zdjecia modelu Zuikaku dostałem, a model Taiho zrobiłem w grafice 3d. Pozdrawiam. Waldek
: 2007-04-12, 15:34
autor: radarro
Ile więc platform miał rufowy podnośnik Zuikaku i Taiho ?
: 2007-04-13, 09:04
autor: domek
Po przewertowaniu tego co mam .
Kaga Akagi mialy w tym miejscu system przeladunku co prawda nie przykryte pomostem ale wystawaly .
Hirju ma pomosty ale nanim byl zainstalowany skladany dzwig na pokladzie wiec pod pomostem brak suwnicy moze przerubka systemu.
Konstrukcje te mialy zwiazek z przeladunkami z barek na redzie albo z pirsu portowego (nieprzystosowanego)
Szinano mial ogromny dzwig Taicho skladany
mam tylko pytanie rufowe nadbudowki Akagi i Kaga maja w ty miejscu ogromne wrota(zero by przeszlo chyba) a jak to bylo z innymi mieli na rufie takie wrota ?
Ja stawiam platforma kierowania zaladonkiem.
pozdrawiam domek
