Porty zach. Francji i Kriegsmarine

Okręty Wojenne lat 1905-1945

Moderatorzy: crolick, Marmik

Awatar użytkownika
Janusz Kluska
Posty: 1158
Rejestracja: 2006-05-14, 20:44
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Porty zach. Francji i Kriegsmarine

Post autor: Janusz Kluska »

Mam pytanie z jakich portów ewentualnie mogłyby działac duże okręty Kriegsmarine powiedzmy od 20 000t wzwyż? Poproszę o podanie także wymiarów doków i porty w których one się znajdowały, a w razie uszkodzeń mogły byc wydokowane i naprawiane. Janusz
Awatar użytkownika
Janusz Kluska
Posty: 1158
Rejestracja: 2006-05-14, 20:44
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Post autor: Janusz Kluska »

Poproszę o podanie wymiarów suchego doku, Forme Ecluse Louis-Joubert, Normande Dock w St. Nazaire, zniszczonego przez brytyjskich komandosów.
jasmol
Posty: 54
Rejestracja: 2005-09-11, 17:05
Lokalizacja: zachodnia małopolska

Post autor: jasmol »

Zbudowany dla s.s. "Normandie". 350mx50m. Bramy: 50m (długość), 10m (szerokość) 16m (wysokość), wypełnione wodą (keson).
Andrzej J.
Posty: 1094
Rejestracja: 2004-01-06, 02:19
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Andrzej J. »

Polecam
http://www.marines-editions.fr/boutique ... ag=1&num=2

Marine de guerre

Les Ports de l’Atlantique. Par Yves Buffetau = 25.00 euro

Sommaire
Les ports en 1939 - Les ports sur le pied de guerre (sept. 39, mai 40) - Défense des ports contre les Allemands (juin 1940) - La Kriegsmarine s'installe (fin 1940) - Brest sous l'occupation (1940-1944) - Lorient et les U-Boote (1940-1944) - Saint-Nazaire en première ligne (y compris le raid) - La Pallice et la Rochelle, bases de U-Boote - Bordeaux, port préféré des Italiens (1940-1944) - La libération de Brest (août-septembre 1944) - La formation

des poches de l'Atlantique - La poche de Lorient/Quiberon et des îles - Saint-Nazaire, un front calme - La poche de la Rochelle - La forteresse de Royan et la poche du Verdon - Les capitulations allemandes - La reconstruction.

Format 213 x 270 mm,160 pages, plus de 200 illustrations, reliure souple.

Niestety chyba nikt z nas tego nie ma.
Emden
Posty: 759
Rejestracja: 2004-07-08, 15:22

Post autor: Emden »

Tak nieco z innej beczki.
Może ktoś mi powiedzieć, dlaczego Gneisenau i Scharnhorst cumowały w Breście, a nie w wiele bezpieczniejszym, bo bardziej oddalonym od lotnisk brytyjskich Bordeaux?
Andrzej J.
Posty: 1094
Rejestracja: 2004-01-06, 02:19
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Andrzej J. »

Bo było zaplecze techniczne potężnej bazy francuskiej marynarki wojennej, a w Bordeaux - pomijajac że była chyba tylko stocznia prywatna budująca co prawda duże okręty (pancerniki I wś, AV Commandant Teste, CL Gloire) (a potem baza i bunkry dla U-bootów) - to mogło tam być płytko i nie być dużych doków i zaplecza remontowo-logistycznego. Mogła być też w Breście lepsza obrona plot.
Obejrzyj sobie porty w Breście i Bordeuax na maps.google.com lub innym podobnym ze zdjęciami satelitarnymi.
ODPOWIEDZ