Ciekawa sprawa -U-boot typ XI (U 112-115)
Ciekawa sprawa -U-boot typ XI (U 112-115)
Szperajac po stronach wwww natrafiłem na informacje że jeden z wraków U-b który zostal odnaleziony w latach 90 u wybrzeży USA to prawdopodobnie typ XI . Autorzy strony sugeruja że mógł płynąć ze "specjalną misją ". Teoretycznie tego typu nie wyprodukowano .
Zastanawiam się czy to typowa internetowa "kaczka" czy też sensacyjne odkrycie.
linki ;http://www.subsearecovery.com/operationca35.htm
i http://www.subsearecovery.com/chronology.htm
oraz http://www.combatsim.com/htm/feb99/typexi-2.htm
Ciekawy jestem waszego zdania .
slaw
Zastanawiam się czy to typowa internetowa "kaczka" czy też sensacyjne odkrycie.
linki ;http://www.subsearecovery.com/operationca35.htm
i http://www.subsearecovery.com/chronology.htm
oraz http://www.combatsim.com/htm/feb99/typexi-2.htm
Ciekawy jestem waszego zdania .
slaw
coś jeden link nie wyszedł :http://www.subsearecovery.com/operationca35.htm
może teraz ( ten jest najważniejszy) http://www.subsearecovery.com/operationca35.htm
http://www.uboatwar.net/XI.htm
http://www.tlio.demon.co.uk/bernhard.htm
Wg Kempa - w dniu 25 sierpnia 1944 zatoąć miały:
U-18 na Morzu Czarnym,
U-667 na Biskajach
UIT 21 w Bordeaux
Zwróć uwagę na zapis chronologiczny:
19.35- K-25 coś zatapia
20.00 - SC 1022 zauważa Op...
Opcje są następujące:
1. Były 2 sztuki OP. jeden z nich był niemiecki. K-25 stuknął nie-niemca. Niemiec nawiał.
2. Była 1 sztuka niemiecka z tym, że K-25 nic nie zatopił... a atakowany OP nawiał i został później zaobserwowany przez SC 1022
TRIDENT RESEARCH & RECOVERY CHRONOLOGY
Summer 1941 Chief Petty Officer Robert Marr, U. S. Coast Guard,
Shows submarine wreck to Petty Officer Ronald Baker
September 1988 Ed Michaud told of Submarine wreck by tug Captain Warren LeGyte
June 5, 1993 Paul Machias on behalf of Ed Michaud conducts side scan sonar search revealing vessel on Orion Shoal
November 1994 E.E.&G. scan reveals unique XIB gun mounts
December 27, 1994 Ed Michaud conducts exploratory dive on Orion Shoal. Confirms XIB Submarine structure and bomb blast hole. Recovers small debris / artifacts from scour channel.
March 27, 1995 Trident Research & Recovery, Inc formed
June 26, 1995 Trident Research awarded Admiralty Claim to submarine wreck on Orion Shoal believes to be German XIB.
December 9, 1995 Second side scan sonar image obtained with superior technology (E.G.&G.). LOA, Beam determined
Bajki o XIB wyśnione na podstawie zapisu sonarowego... i faceta, który zanurkował jeden raz....
A tak apropos to na jakiej głębokości leży wraczek?
No i od 1995 cisza.....
[/code]
http://www.tlio.demon.co.uk/bernhard.htm
Wg Kempa - w dniu 25 sierpnia 1944 zatoąć miały:
U-18 na Morzu Czarnym,
U-667 na Biskajach
UIT 21 w Bordeaux
Zwróć uwagę na zapis chronologiczny:
19.35- K-25 coś zatapia
20.00 - SC 1022 zauważa Op...
Opcje są następujące:
1. Były 2 sztuki OP. jeden z nich był niemiecki. K-25 stuknął nie-niemca. Niemiec nawiał.
2. Była 1 sztuka niemiecka z tym, że K-25 nic nie zatopił... a atakowany OP nawiał i został później zaobserwowany przez SC 1022
TRIDENT RESEARCH & RECOVERY CHRONOLOGY
Summer 1941 Chief Petty Officer Robert Marr, U. S. Coast Guard,
Shows submarine wreck to Petty Officer Ronald Baker
September 1988 Ed Michaud told of Submarine wreck by tug Captain Warren LeGyte
June 5, 1993 Paul Machias on behalf of Ed Michaud conducts side scan sonar search revealing vessel on Orion Shoal
November 1994 E.E.&G. scan reveals unique XIB gun mounts
December 27, 1994 Ed Michaud conducts exploratory dive on Orion Shoal. Confirms XIB Submarine structure and bomb blast hole. Recovers small debris / artifacts from scour channel.
March 27, 1995 Trident Research & Recovery, Inc formed
June 26, 1995 Trident Research awarded Admiralty Claim to submarine wreck on Orion Shoal believes to be German XIB.
December 9, 1995 Second side scan sonar image obtained with superior technology (E.G.&G.). LOA, Beam determined
Bajki o XIB wyśnione na podstawie zapisu sonarowego... i faceta, który zanurkował jeden raz....

No i od 1995 cisza.....
[/code]
Według Rosslera okręty typu XI zostały zamówione 17 stycznia 1939 w AG Weser jako U112-115, ale nawet nie rozpoczęto ich budowy - tj. stępki nie zostały położone.
Dla mnie to wszystko to fantazja, spiskowa teoria dziejów itp. Budowa okrętu jest zbyt poważnym przedsięwzięciem, aby nie pozostały po tym jakieś dokumenty, a po wojnie Alianci bardzo szczegółowo przewentylowali wszystko, co zostało. Jeszcze byłbym skłonny uwierzyć w jego budowę gdzieś na Bałtyku, gdzie po wojnie rządzili Rosjanie i gdzie później dokumentacja zaginęła. Ale w Bremie?
25.08.1944 utracono:
UIT21, U178, U188 (Bordeaux, samozatopione)
U18 i U24 (Konstanca, samozatopione)
U667 (rejon La Rochelle, prawdopodobnie mina)
Dla mnie to wszystko to fantazja, spiskowa teoria dziejów itp. Budowa okrętu jest zbyt poważnym przedsięwzięciem, aby nie pozostały po tym jakieś dokumenty, a po wojnie Alianci bardzo szczegółowo przewentylowali wszystko, co zostało. Jeszcze byłbym skłonny uwierzyć w jego budowę gdzieś na Bałtyku, gdzie po wojnie rządzili Rosjanie i gdzie później dokumentacja zaginęła. Ale w Bremie?
25.08.1944 utracono:
UIT21, U178, U188 (Bordeaux, samozatopione)
U18 i U24 (Konstanca, samozatopione)
U667 (rejon La Rochelle, prawdopodobnie mina)
Dla mnie też cała ta sprawa wydawała się bajką z "mchu i paproci ".Co prawda zdjęcia ( z sonaru )zaprezentowane w galerii przedstawiają bardzo mdły zarys czegoś na dnie (zdjęcie 4,5) ale bardzo przegieli z interpretacją :
http://www.subsearecovery.com/ca35im12.htm
I do tego spraw tajemniczej "misji ", autorzy sugerują że do Kanady płyneli spiskowcy związani z operacją "Valkiria" -to mitologia.
Slaw
http://www.subsearecovery.com/ca35im12.htm
I do tego spraw tajemniczej "misji ", autorzy sugerują że do Kanady płyneli spiskowcy związani z operacją "Valkiria" -to mitologia.
Slaw
No i jeszcze to:
http://www.geocities.com/capecanaveral/ ... ships.html
The K-ships were a lot smaller than the Nan-ship but have a much more colorful and longer history. The first K-ships were built in 1941. In World War II K-ships made 55,900 operational flights of over 550,000 hours. During that war 89,000 surface ships were escorted by K-ships. Not a single one of these surface ships was lost to enemy submarines. The submarines feared the presence of the airship in spite of the fact that there is no public record of an airship ever sinking an enemy submarine. One airship, K-74, was shot down in the Florida Straits in July 1943 by the German U-boat U134 when the airship flew over the sub and the depth charges failed to explode on the sub.
http://www.geocities.com/capecanaveral/ ... ships.html
The K-ships were a lot smaller than the Nan-ship but have a much more colorful and longer history. The first K-ships were built in 1941. In World War II K-ships made 55,900 operational flights of over 550,000 hours. During that war 89,000 surface ships were escorted by K-ships. Not a single one of these surface ships was lost to enemy submarines. The submarines feared the presence of the airship in spite of the fact that there is no public record of an airship ever sinking an enemy submarine. One airship, K-74, was shot down in the Florida Straits in July 1943 by the German U-boat U134 when the airship flew over the sub and the depth charges failed to explode on the sub.
June 26, 1995 Trident Research awarded Admiralty Claim to submarine wreck on Orion Shoal believes to be German XIB.Slaw pisze:No właśnie to troche dziwne że od roku 1995 nie podjęto prób ustalenia co to za U-b leży na dnie.
Ed Michaud i ten jego Trident dostali (jako znalazcy) wyłączne prawo do eksploatacji wraku czyli prościej ujmując stał się jakby jego właścicielem (tzn ma prawo do eksploatacji wraku na zasadach wyłączności nie ponosząc jednak związanej z wrakiem odpowiedzialności typu żądanie usunięcia wraku).
Nie znam praktyki amerykańskiej w tym zakresie - Admiralty Law - ale podejrzewam że stan prawny "sensacji" (mając w pamięci bitwy prawne o Titanica) jest taki, że inni poszukiwacze nie maja prawa grzebać we wraku... a samemu E.M. dziwnym trafem jakoś odechciało się drążyć tą "sensację"... Ciekawe dlaczego?

A nie jest to czasem U-869, który miał rzekomo zostac zatopiony pod Giblaltarem (czy też w rejonie Rabatu), a w istocie zatonął k. wybrzeży USA - co potwierdziło badanie wraka - odkryto skrzynkę z napisem U-869 oraz nóż z nazwiskiem członka zaokretowanego na nim członka załogi. Była o tym audycja w ostatnich 2 tygodniach na National Geographic lub Discovery )nie pamiętam)
Andrzej J.
Andrzej J.
"Dla mnie to wszystko to fantazja, spiskowa teoria dziejów itp. Budowa okrętu jest zbyt poważnym przedsięwzięciem, aby nie pozostały po tym jakieś dokumenty, a po wojnie Alianci bardzo szczegółowo przewentylowali wszystko, co zostało. Jeszcze byłbym skłonny uwierzyć w jego budowę gdzieś na Bałtyku, gdzie po wojnie rządzili Rosjanie i gdzie później dokumentacja zaginęła. Ale w Bremie?
typ XI - to były "mastodonty" - czy sądzicie iż Niemcy bawiliby się na początku 1939 roku w budowanie takich podwodnych kolosów mając tylko kilkadziesiąt U-Bootów ? ... kiedy każda tona była na wagę złota ?.
Ale pytanie pozostaje - co tam jest ? ...
typ XI - to były "mastodonty" - czy sądzicie iż Niemcy bawiliby się na początku 1939 roku w budowanie takich podwodnych kolosów mając tylko kilkadziesiąt U-Bootów ? ... kiedy każda tona była na wagę złota ?.
Ale pytanie pozostaje - co tam jest ? ...
tutaj też coś na temat chyba jest:
http://www.ubootwaffe.pl/
http://www.ubootwaffe.pl/