DAWNY STATEK PLO KAŻIMIERZ PUŁASKI W INNYCH BARWACH

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: crolick, Marmik

Piotr S.

DAWNY STATEK PLO KAŻIMIERZ PUŁASKI W INNYCH BARWACH

Post autor: Piotr S. »

http://www.bluestarline.org/australia4.html Nigdy nie mogłem zrozumieć czemu pozbyto sie tych 4 jednostek które pływały na lini Europa -wschodnie wybrzeże USA pozbyto sie ich w bardzo podejrzany sposób nagle nie podając przyczyn, pamiętam co pisano na temat innej czwórki RO RO typu POZNAŃ że są nie odpowiednie za drogie itp dzisiaj statki typu POZNAŃ pływają we włoskich barwach do portów afryki zachodniej zarabiają i maja się dobrze sam widziałem i patrząc na nie można zobaczyć jescze stare nazwy i herby miast na dziobie tych jednostek .Dla nas pozostaje smutek i złość że w żegłudze przestaliśmy sie liczyć
Awatar użytkownika
Okonek
Posty: 51
Rejestracja: 2005-02-19, 16:56
Lokalizacja: Meckenheim/BRD

Post autor: Okonek »

Szkoda gadac :-( Mialem kiedys okazje ogladac je prawie codziennie gdy mieszkalem przez pare lat w Gdyni w okolicach bazy kontenerowej . Inowroclaw jakos smiesznie przy nich wygladal :lol: Masz moze jakies fotki serii hiszpanskiej pod obca bandera :roll:
pozdrawiam

Obrazek
- - -

Re: DAWNY STATEK PLO KAŻIMIERZ PUŁASKI W INNYCH BARWACH

Post autor: - - - »

Piotr S. pisze:http://www.bluestarline.org/australia4.html Nigdy nie mogłem zrozumieć czemu pozbyto sie tych 4 jednostek które pływały na lini Europa -wschodnie wybrzeże USA pozbyto sie ich w bardzo podejrzany sposób nagle nie podając przyczyn, pamiętam co pisano na temat innej czwórki RO RO typu POZNAŃ że są nie odpowiednie za drogie itp dzisiaj statki typu POZNAŃ pływają we włoskich barwach do portów afryki zachodniej zarabiają i maja się dobrze sam widziałem i patrząc na nie można zobaczyć jescze stare nazwy i herby miast na dziobie tych jednostek .Dla nas pozostaje smutek i złość że w żegłudze przestaliśmy sie liczyć

wiele statków w PLO pozbyto sie w ten sposób...

czasami slyszy sie / czyta w oficjalnych miejscach (np. gazety), ze przyczyna upadku PLO byly warunki zewnetrzne, nadmierny fiskalizm panstwa, "balcerowicz i lewandowski", brak polityki morskiej panstwa, itd.

to nie jest na pierwszy rzut oka takie latwe do wykrycia..

ale.. wiekszosc takich pogladow (ze sily zewnetrzne zniszczyly PLO) pochodzi od ludzi, ktorzy byli zwiazani z PLO (pracowali tam) w czasach, gdy PLO bylo niszczone..

niestety w zasadzie w powszechenej percepcji UDALO im sie zafalszowac historie..

najpierw przez dobrych kilka lat niszczono PLO gdy bylo jeszcze przedsiebiorstwem panstwowym.. wyprzedawano statki ponizej wartosci rynkowej, etc..

potem - po 89 roku, zaczal sie okres "spolkowania".. tworzenia mnostwa spolek.. POL-America, POL-Asia, etc..
- to tez byl "majstersztyk zlodziejstwa"...
czego nie roztrwoniono w pare lat przed 1989 r. - dokonczono trwonic (krasc, marnowac) po 1989 r...

teraz sie zwala na warunki zewnetrzne...

to jest zaslona dymna, zeby ktos nie zaczal kopac i weszyc, zeby zlodzieje z PLO nie zostali pociagnieci do odpowiedzialnosci...

zaslona dymna stosowana przez bylych pracownikow PLO (obecnie rozrzuconych po WIELU roznych firmach - np. wielu agencyjnych i spedycyjnych) dzialala skutecznie..
teraz wiekszosc przestepstw gospodarczych doprowadzajacych do "przefiutania" wielkiego niegdys majatku PLO juz sie przedawnila, albo wkrotce przedawni...
zlodzieje moga spac spokojnie...
Grzegorz

PLO Kazimierz Pułaski w innych barwach...

Post autor: Grzegorz »

Diagnoza ze wszech miar słuszna i postawiona prawidłowo - cóż jednak z tego, skoro obu wymienionych w tekście łobuzów oraz złodziei mniejszego kalibru nikt nawet nie myśli rozliczyć...
Awatar użytkownika
Okonek
Posty: 51
Rejestracja: 2005-02-19, 16:56
Lokalizacja: Meckenheim/BRD

Post autor: Okonek »

Wpadlem na to przypadkiem. Mysle, ze na temat :roll:

http://www.oldendorff.de/story/schiffsb ... n/130.html
pozdrawiam

Obrazek
Adam
Posty: 1774
Rejestracja: 2005-09-06, 12:58

Post autor: Adam »

Tam jest o nich więcej, a także o kontenerowcach budowanych dla PLO we Flensburgu - POL Asia i POL Europe - wszystkie trafiały swego czasu do Oldendorffa.
A info o ex Władysławie Sikorskim jest już niepełne, w 2001 został sprzedany do włoskiego armatora Ignazio Messina (Messina Line) i obecnie pływa jako JOLLY ARGENTO. Bliźniaczy ex. Stefan Starzynski pływa u tego samego armatora jako JOLLY ORO. Poza tym ten sam armator ekspolatuje jeszcze wszystkie cztery ro-ro typu Poznań i jeden mniejszy ro-ro ex. Dębica.
Natomiast dwa pozostałe francuzy pływają na Dalekim Wschodzi w czarterze P&O Neddloyd (obecnie już Maersk) jako P&O NEDLLOYD TARANAKI i P&O NEDLLOYD NINA. Jeden z nich jest przebudowany z con-ro na pełen kontenerowiec.
Piotr S.

Post autor: Piotr S. »

http://www.shipspotting.com/uploads/photos/163647.jpg I pomyśleć że kiedyś mieliśmy takie statki a co nam zostało dziś ???? złość i szlag mnie trafia gdy widze dzisiejsze czasy na naszym morskim podwórku
Piotr S.

Post autor: Piotr S. »

Piotr S.

Post autor: Piotr S. »

http://www.shipspotting.com/uploads/photos/176797.jpg Była w tym temacie mowa też o naszych statkach Ro Ro o to jeden z nich Jolly Bianco ale nie wiem jaką nazwe noisił w PLO
Adam
Posty: 1774
Rejestracja: 2005-09-06, 12:58

Post autor: Adam »

Piotr S. pisze:http://www.shipspotting.com/uploads/photos/176797.jpg Była w tym temacie mowa też o naszych statkach Ro Ro o to jeden z nich Jolly Bianco ale nie wiem jaką nazwe noisił w PLO
ex. Poznan
beaviso
Posty: 12
Rejestracja: 2004-10-04, 00:23

Post autor: beaviso »

Nasze Con-Rowce są mi bardzo bliskie, bo na "Stefanie Starzyńskim" odbyłem w 1992. jako nastolatek miesięczną podróż na linii Bremerhaven - wsch. wybrzeże USA - Bremerhaven. Prędkości chwilowe nieco ponad 20 w. nie były wyjątkiem (29000 KM!), no i w ogóle większość czasu spędziłem na mostku, chłonąc z ciekawością wszystko dookoła.
Pływał na nich mój ojciec, jako Ch.Off. I mimo że była to wyjątkowo wymagająca praca (w USA i Europie port za portem, wszystko niemal ze stoperem w ręku, postoje po kilkanaście godzin max), to wspomina te statki najlepiej ze wszystkich w swojej niemal 30-letniej służbie.
Potem uczestniczył w smutnym akcencie - opuszczał na "Starzyńskim" banderę i przekazywał go Oldendorffowi.
No ale los jeszcze związał go z tymi jednostkami, bo pływał potem dalej na byłym "Starzyńskim" ("Gerdt Oldendorff"), a także - nie jestem pewien - chyba na siostrzanym "Gebe Oldendorff", który podówczas był już przebudowany na pełen kontenerowiec - wywalone ro-ro i pięć tierów w części rufowej.

Było, minęło, teraz takich statków nikt już nie buduje... Bo po co dać ludziom miejsce do mieszkania, skoro można zamiast tego wstawić parę kontenerów więcej?

pozdr, M.
Tadeusz Klimczyk
Posty: 1310
Rejestracja: 2004-04-05, 09:06
Lokalizacja: Sopot

Re: DAWNY STATEK PLO KAŻIMIERZ PUŁASKI W INNYCH BARWACH

Post autor: Tadeusz Klimczyk »

- - - pisze:najpierw przez dobrych kilka lat niszczono PLO gdy bylo jeszcze przedsiebiorstwem panstwowym.. wyprzedawano statki ponizej wartosci rynkowej, etc..

potem - po 89 roku, zaczal sie okres "spolkowania".. tworzenia mnostwa spolek.. POL-America, POL-Asia, etc..
- to tez byl "majstersztyk zlodziejstwa"...
czego nie roztrwoniono w pare lat przed 1989 r. - dokonczono trwonic (krasc, marnowac) po 1989 r...

teraz sie zwala na warunki zewnetrzne...

to jest zaslona dymna, zeby ktos nie zaczal kopac i weszyc, zeby zlodzieje z PLO nie zostali pociagnieci do odpowiedzialnosci...

zaslona dymna stosowana przez bylych pracownikow PLO (obecnie rozrzuconych po WIELU roznych firmach - np. wielu agencyjnych i spedycyjnych) dzialala skutecznie..
teraz wiekszosc przestepstw gospodarczych doprowadzajacych do "przefiutania" wielkiego niegdys majatku PLO juz sie przedawnila, albo wkrotce przedawni...
zlodzieje moga spac spokojnie...
Jako były pracownik Linii Północno-Amerykańskiej, która eksploatowała tzw. conrowce muszę dodać, że najbardziej boli mnie nie to, że PLO szarpane było wszechogarniającą prywatą, ale to, że poszło na dno także na skutek obezwładniającej niekompetencji, głupoty i zarozumialstwa dużej części kadry kierowniczej. Niechby już ukradli, ale dlaczego marnować ?
Adam
Posty: 1774
Rejestracja: 2005-09-06, 12:58

Post autor: Adam »

Smutne post scriptum.
Dwa z ex polskich con - ro, obecnie ekspolatowane przez P&O (ostatnio juz Maersk) zostały sprzedane na złom do Chin.

Info z netu:
PONL Taranaki was delivered to shipbreakers in Shanghai on 19th February.

PONL Nina is on her way to Shanghai via Panama at the moment. Due to transit Panama on approx 17th March

Na "osłodę" dwa piękne ujęcia:
http://www.shipspotting.com/modules/mya ... lid=192517
http://www.shipspotting.com/modules/mya ... lid=192511
Piotr S.
Posty: 2405
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Post autor: Piotr S. »

Jak ten czas leci w naszej flocie statki te były najnowocześniejsze w PLO to był szczyt możliwości w tamtych czasach dziś niestety nie mamy floty liniowej której dorobek zaprzepaszczono i zmarnowano dlatego widząc złomowanego ex Tadeusz Kościuszko przelewa się we mnie fala złości ,że inni potrafili a my nie http://www.bluestarline.org/choyang_sydney.html i Każimierz Puławski http://www.bluestarline.org/australia4.html
pedro
Posty: 1
Rejestracja: 2006-09-24, 01:41

Post autor: pedro »

W sobote 23go w TVP pokazano po raz kolejny film Rok Smoka, w ktorym pojawia sie wlasnie Kazimierz Pulaski. Do policji dociera informacja, iz beda na nim przemycane narkotyki. Pozniej jest m.in. scena w ktorej tle widac sam statek, a w innej widac liczne kontenery PLO na trailerach.
ODPOWIEDZ