Strona 1 z 2
Flota Najjaśniejszego Cesarza i Króla
: 2004-04-22, 19:29
autor: Zulu Gula
Słabe wykonanie, innowacyjne pomysły, bardzo dobre uzbrojenie, świetne wyszkolenie załóg.
Co dodać, co ująć?
Zapraszam do dyskusji.
PS:
nawet jeśli któryś z typów pominąłem, śmiało proszę dopisywać.
Także wtedy, gdy ulubiona jednostka należy do wymienionego w ankiecie typu, a nosi inną nazwę.
: 2004-04-22, 19:31
autor: mcwatt
Obstawiam Helgolandy (i chyba nie tylko ja

)
: 2004-04-22, 19:32
autor: Zulu Gula
A w pierwszej kolejności udział w II Bitwie w Cieśninie Otranto.
Niech się Makaroniarze wstydzą.
: 2004-04-22, 19:35
autor: Mitoko
mcwatt pisze:Obstawiam Helgolandy (i chyba nie tylko ja

)
Joooo ale + Tatry i Huszary
GDZIE JEST CHAMELEON ?????????????
: 2004-04-22, 19:37
autor: Zulu Gula
Chwała i Sława Nowotnemu za akcję w Porto Corsini.
Zrobić coś takiego i wyjechac stamtąd bez strat to nie tylko zasługa dowódcy ale i świetnie wyszkolonej załogi.
: 2004-04-22, 19:38
autor: Zulu Gula
Mitoko pisze:mcwatt pisze:Obstawiam Helgolandy (i chyba nie tylko ja

)
Joooo ale + Tatry i Huszary
GDZIE JEST CHAMELEON ?????????????
Kameleon zmienił kolor i nie można go znaleźć
Uznałem, że to nie bojowe.
Wstyd.
: 2004-04-22, 19:40
autor: Mitoko
Zulu Gula pisze: Kameleon zmienił kolor i nie można go znaleźć
Uznałem, że to nie bojowe.
Wstyd.
Teraz to mi podpadłeś

- idę do domu
: 2004-04-22, 21:29
autor: Zulu Gula
Mitoko pisze:Zulu Gula pisze: Kameleon zmienił kolor i nie można go znaleźć
Uznałem, że to nie bojowe.
Wstyd.
Teraz to mi podpadłeś

- idę do domu
Och!!! Mistrzu nie obrażaj się.
: 2004-04-23, 07:12
autor: karol
projektowane, myslę, że szkoda, bo może Polacy. W końcu Novotnemu kurs mogłby się pomylić...

: 2004-04-23, 14:02
autor: Mitoko
Zawsze mnie intrygowało jakby wyszła w morze Novarra z biało-czerwoną banderą
: 2004-04-23, 14:42
autor: Zulu Gula
Może trzeba było się jakoś z Madziarami dogadać.
Albo Cysorza Karla na kolanach ubłagać.
: 2004-05-04, 17:15
autor: Trajan
Ja głosowałem na TEGETTHOFA. Przyznam, że podobają mi się te okręty. Wiem, wiem - na opinii o nich fatalnie zaciążyło łatwe zatopienie SZENT ISTVANA... Ale większość ówczesnych pancerników była mało odporna na wybuchy podwodne. Ostatecznie AUDACIOUS zatonął od jednej małej miny, a Brytyjczykom nikt nie czynił zarzutów, że nie potrafili projektować okrętów... poza tym SZENT ISTVAN był akurat najgorzej wykonanym okrętem z cełej czwórki.
W okrętach typu TEGETTHOF najbardziej podoba mi się nowoczesne rozmieszczenie artylerii głównej (działa wyłącznie na dziobie i rufie, brak dział na śródokręciu) z optymalnymi kątami ostrzału, w dodatku silnej jak na okręty tej wielkości (12 b. dobrych dział 305mm konstrukcji Skody).
: 2004-05-04, 19:44
autor: Marek T
Mitoko pisze:Zawsze mnie intrygowało jakby wyszła w morze Novarra z biało-czerwoną banderą ...
... z dywizjonem TATRÓW.
Czy ktoś wie więcej na temat VERSUCHGLEITBOOT z 1915? Wg. Gregera był to pierwszy w świecie ekranopłat.
: 2004-05-04, 20:06
autor: Mitoko
Gdzieś coś miałem - ale chyba więcej miał Andrzej J.
: 2004-05-04, 20:20
autor: Mitoko
Masz od ręki:
Экспериментальный торпедный катер на воздушной подушке, Австро-Венгрия, 1915 г.
Спроектирован лейтенантом австро-венгерсного флота Т. фон Мюллером-Томамюлем в 1915 году, считается первым в мире аппаратом с использованием поддерживающего эффекта поверхности. Полное водоизмещение 12,25 т, силовая установка состояла из четырех авиационных моторов, приводящих в движение два гребных винта, и двигателя с центробежным вентилятором, нагнетавшим воздух под днище аппарата. Мощность гребных двигателей 480 л. с., нагнетательного 65 л. с. Скорость хода без поддува 31,9 узла, с поддувом — 32,6 узла. Длина наибольшая 13, ширина 4, среднее углубление 0.366 м. Вооружение: 2 желобных торпедных аппарата (стрельба назад) и 3 глубинные бомбы. Экипаж 5 чел. Оказался недостаточно мореходным. Исключен из списков 20 октября 1918 г
После первых столкновений с итальянскими катерами MAS подобные корабли начали постепенно конструировать и строить и для австро-венгерского флота. В 1916 году инженер Сомбатхей спроектировал весьма удачный катер водоизмещением 6,2 — 6,7 т, вооруженный одной торпедой и четырьмя пулеметами.
В ходо постройки его сначала переделали в артиллерийский, а во врем испытаний на основе той же конструкции создали противолодочный катер — морской охотник. Это был так называемый "Глейтбут типа Сомбатхей" . В 1917— 1918 годах были заложены шесть таких кораблей, однако в строй вступили лишь два. В дальнейшем они послужили осно-вой дл серии из четырех усовершенст-вованных кораблей такого типа, заложенных на верфях в Будапеште и Вене, но так и не вступивших в строй.
: 2004-05-04, 20:33
autor: Marek T
A jakakolwiek ilustracja?