Flota Najjaśniejszego Cesarza i Króla

Okręty Wojenne lat 1905-1945

Moderatorzy: crolick, Marmik

Twój najbardziej ulubiony okręt CK Floty z czasów Wielkiej Wojny

Tegetthof
3
20%
Ersatz Monarch
1
7%
Radetzky
0
Brak głosów
Sankt Georg
3
20%
Helgoland
5
33%
Ersatz Aspern
0
Brak głosów
Tatra
2
13%
Huszar
0
Brak głosów
projektowane krążowniki liniowe
1
7%
 
Liczba głosów: 15

Zulu Gula

Flota Najjaśniejszego Cesarza i Króla

Post autor: Zulu Gula »

Słabe wykonanie, innowacyjne pomysły, bardzo dobre uzbrojenie, świetne wyszkolenie załóg.

Co dodać, co ująć?


Zapraszam do dyskusji.

PS:
nawet jeśli któryś z typów pominąłem, śmiało proszę dopisywać.
Także wtedy, gdy ulubiona jednostka należy do wymienionego w ankiecie typu, a nosi inną nazwę.
Awatar użytkownika
mcwatt
Posty: 929
Rejestracja: 2004-01-16, 09:32
Lokalizacja: St Helens

Post autor: mcwatt »

Obstawiam Helgolandy (i chyba nie tylko ja ;) )
Zulu Gula

Post autor: Zulu Gula »

A w pierwszej kolejności udział w II Bitwie w Cieśninie Otranto.

Niech się Makaroniarze wstydzą.
Awatar użytkownika
Mitoko
Posty: 2718
Rejestracja: 2004-01-05, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Mitoko »

mcwatt pisze:Obstawiam Helgolandy (i chyba nie tylko ja ;) )
Joooo ale + Tatry i Huszary

GDZIE JEST CHAMELEON ?????????????
Zulu Gula

Post autor: Zulu Gula »

Chwała i Sława Nowotnemu za akcję w Porto Corsini.

Zrobić coś takiego i wyjechac stamtąd bez strat to nie tylko zasługa dowódcy ale i świetnie wyszkolonej załogi.
Zulu Gula

Post autor: Zulu Gula »

Mitoko pisze:
mcwatt pisze:Obstawiam Helgolandy (i chyba nie tylko ja ;) )
Joooo ale + Tatry i Huszary

GDZIE JEST CHAMELEON ?????????????
Kameleon zmienił kolor i nie można go znaleźć :oops:

Uznałem, że to nie bojowe.
Wstyd.
Awatar użytkownika
Mitoko
Posty: 2718
Rejestracja: 2004-01-05, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Mitoko »

Zulu Gula pisze: Kameleon zmienił kolor i nie można go znaleźć :oops:

Uznałem, że to nie bojowe.
Wstyd.
Teraz to mi podpadłeś :-x - idę do domu
Zulu Gula

Post autor: Zulu Gula »

Mitoko pisze:
Zulu Gula pisze: Kameleon zmienił kolor i nie można go znaleźć :oops:

Uznałem, że to nie bojowe.
Wstyd.
Teraz to mi podpadłeś :-x - idę do domu
Och!!! Mistrzu nie obrażaj się.
Awatar użytkownika
karol
Posty: 4355
Rejestracja: 2004-01-05, 12:52

Post autor: karol »

projektowane, myslę, że szkoda, bo może Polacy. W końcu Novotnemu kurs mogłby się pomylić... :lol:
Użytkownik nieaktywny, ale gadatliwy.
Awatar użytkownika
Mitoko
Posty: 2718
Rejestracja: 2004-01-05, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Mitoko »

Zawsze mnie intrygowało jakby wyszła w morze Novarra z biało-czerwoną banderą
Zulu Gula

Post autor: Zulu Gula »

Może trzeba było się jakoś z Madziarami dogadać.

Albo Cysorza Karla na kolanach ubłagać.
Trajan
Posty: 44
Rejestracja: 2004-02-06, 12:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Trajan »

Ja głosowałem na TEGETTHOFA. Przyznam, że podobają mi się te okręty. Wiem, wiem - na opinii o nich fatalnie zaciążyło łatwe zatopienie SZENT ISTVANA... Ale większość ówczesnych pancerników była mało odporna na wybuchy podwodne. Ostatecznie AUDACIOUS zatonął od jednej małej miny, a Brytyjczykom nikt nie czynił zarzutów, że nie potrafili projektować okrętów... poza tym SZENT ISTVAN był akurat najgorzej wykonanym okrętem z cełej czwórki.

W okrętach typu TEGETTHOF najbardziej podoba mi się nowoczesne rozmieszczenie artylerii głównej (działa wyłącznie na dziobie i rufie, brak dział na śródokręciu) z optymalnymi kątami ostrzału, w dodatku silnej jak na okręty tej wielkości (12 b. dobrych dział 305mm konstrukcji Skody).
Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Marek T »

Mitoko pisze:Zawsze mnie intrygowało jakby wyszła w morze Novarra z biało-czerwoną banderą ...
... z dywizjonem TATRÓW.

Czy ktoś wie więcej na temat VERSUCHGLEITBOOT z 1915? Wg. Gregera był to pierwszy w świecie ekranopłat.
Awatar użytkownika
Mitoko
Posty: 2718
Rejestracja: 2004-01-05, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Mitoko »

Gdzieś coś miałem - ale chyba więcej miał Andrzej J.
Awatar użytkownika
Mitoko
Posty: 2718
Rejestracja: 2004-01-05, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Mitoko »

Masz od ręki:
Экспериментальный торпедный катер на воздушной подушке, Австро-Венгрия, 1915 г.
Спроектирован лейтенантом австро-венгерсного флота Т. фон Мюллером-Томамюлем в 1915 году, считается первым в мире аппаратом с использованием поддерживающего эффекта поверхности. Полное водоизмещение 12,25 т, силовая установка состояла из четырех авиационных моторов, приводящих в движение два гребных винта, и двигателя с центробежным вентилятором, нагнетавшим воздух под днище аппарата. Мощность гребных двигателей 480 л. с., нагнетательного 65 л. с. Скорость хода без поддува 31,9 узла, с поддувом — 32,6 узла. Длина наибольшая 13, ширина 4, среднее углубление 0.366 м. Вооружение: 2 желобных торпедных аппарата (стрельба назад) и 3 глубинные бомбы. Экипаж 5 чел. Оказался недостаточно мореходным. Исключен из списков 20 октября 1918 г
После первых столкновений с итальянскими катерами MAS подобные корабли начали постепенно конструировать и строить и для австро-венгерского флота. В 1916 году инженер Сомбатхей спроектировал весьма удачный катер водоизмещением 6,2 — 6,7 т, вооруженный одной торпедой и четырьмя пулеметами.
В ходо постройки его сначала переделали в артиллерийский, а во врем испытаний на основе той же конструкции создали противолодочный катер — морской охотник. Это был так называемый "Глейтбут типа Сомбатхей" . В 1917— 1918 годах были заложены шесть таких кораблей, однако в строй вступили лишь два. В дальнейшем они послужили осно-вой дл серии из четырех усовершенст-вованных кораблей такого типа, заложенных на верфях в Будапеште и Вене, но так и не вступивших в строй.
Marek T
Posty: 3270
Rejestracja: 2004-01-04, 20:03
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Marek T »

A jakakolwiek ilustracja?
ODPOWIEDZ