Strona 7 z 21

: 2004-09-12, 16:41
autor: Andrzej J.
Andrzej K. wrote:
ale i tak uważam że te torpedy które trafiły już ponad systemem obrony biernej już nie były na dobrą sprawę potrzebne bo okręt i tak się przewracał skoro uderzyły tak wysoko.

To dobry wniosek, ale czy naprawde obrócaiłaby sie o 120-150 stopni w tym miejscu o konkretnej głębokości?
Andrzej J.

: 2004-09-12, 16:43
autor: Nala
Andrzej Kliszewski pisze:Mówiłem (czy też pisałem) że Amerykanie uważają że są The Best a nie ich okręty (w tym przypadku) ale generalnie Masz rację - OKLAHOMA dostała zbyt dużo w zbyt krótkim czasie aby wytrzymać ale i tak uważam że te torpedy które trafiły już ponad systemem obrony biernej już nie były na dobrą sprawę potrzebne bo okręt i tak się przewracał skoro uderzyły tak wysoko.

Pozdrawiam Andrzej K.
Nie jest to powiedziane. Amerykanie sa innego zdania. Uwazaja ze mozna bylo dac rade jednak kontrbalastowac. Dlatego po ataku na Pearl Harbor wszystkie okrety liniowe otrzymaly grodzie wzdluzne i dodatkowy podzial poprzeczny takze powyzej pokladu glownego-pancernego.
West Virginia takze zainkasowala 9 torped w niewiele dluzszym czasie i jednak osiadla na dnie rowna stempka.W sumie do konca trwaly na niej proby utrzymania okretu na powierzchni, ale zar byl zbyt wielki (eksplozja Arizony) i w dodatku 3 torpedy + bomba 800 kg grzmotnely w jedno miejsce.

: 2004-09-12, 16:44
autor: RyszardL
Nala pisze:
RyszardL pisze:
Nala pisze:
Pozostanie Nevady na miejscu przede wszystkim spowodowaloby prawie pewne zablokowanie kanalu. Nie chodzilo o to ze zatonie, bo starczylo metrowe przeglebienie i juz grodzilo to osadzeniem dziobu lub rufy w mule. Dno Pearl harbor bylo zbyt plytkie...
Nevada nie zostalaby zatopiona, wiec wstrzymalbym sie od tak jednoznacznych ocen. Wytrzymala uderzenie samolotow torpedowych i jedyne co moglo ja jeszcze atakowac to bombowce, a te to sobie mogly... klepki pokladowe zrywac ;-)
Ja się w ogóle powinienem chyba wstrzymać z dyskusją, ale mam jedno pytanie?
Czy ruszenie z kotwicowiska "Nevady", już w trakcie ataku, było będem dowódcy okrętu czy też nie? Bedę niezmiernie wdzięczny za krótką odpowiedź -tak lub -nie

Pozdrawiam
Ryszard
Nie.

Dzięki serdeczne
Pozdrawiam
Ryszard

: 2004-09-12, 16:47
autor: Andrzej Kliszewski
OK. :spoko:

Pozdrawiam Andrzej K.

: 2004-09-12, 17:02
autor: Nala
karolk pisze:no Penny udowodniła o ile konstrukcja ala Nevada jest lepsza od typu KGV Nala w spobób drastyczny, kreśląc masztami pełen wdzieku łuk aż do na równej liscie z włoskimi ekhem pancernikami w Tarencie, brawo za porównania... :)
swoją drogą świetna tabelka SEu trochę krzywdzi Iowa, ale tylko nieznacznie, bo potencjały pancerników taklich jak Riecheleu, King George V, Tirpitz i Washington były bardzo zbliżone, a Iowa miała swoje bolączki (bardzo wyolbrzymiane z powodu nali), które nie odbiegały zakresem od tamtych...
Nie Penny a Oklahoma. Po 9 torpedach 215 kg Heksogenu z TNA kazda w 1,5 minuty (nie liczyc dziesiatej torpedy w prawa burte), z KGV nie byloby czego zbierac.

: 2004-09-12, 17:03
autor: Nala
jareksk pisze:A propo zaledwie 3 węzłów przewagi szybkości. SPotykając npla silniejszego można uciec - Nala twierdzi, że nie po to się buduje pancerniki. I owszem, ale jeden pancernik potrafi szachować całą flotę - vide Tirpitz. Jednym szybkim - szybszym od wroga okrętem - zmusza się go dowystawiania kilku zespołów, by ewentualnie zajść z kilku kierunkó. I o to chodzi. Przewaga 2-3 węzłów u Japsów miałą zatem naprawdę duże znaczenie, a Nevada & Co. mogły Nagato jedynie zajrzeć w rufę :D
Tlumaczylem juz ze majac 3 wezly przewagi teoretycznie nikt nigdzie nie ucieknie. A praktycznie majac taka sama predkosc jak rywal, jak sie nie chce walczyc to i tak sie ucieknie i tak - nie trzeba do tego miec kilkuwezlowej przewagi predkosci.

: 2004-09-12, 17:07
autor: jareksk
Jak to nie ucieknie ? Wykrycie np. 30000 m. Po 4 godzinanch to już 42000 m.
A zresztą, co znaczu szybkość dowiodły bitwy na M. Śródziemnym. Tylko lotnictwo mogło zmniejszyć prędkość Włochów, by Brytujczycy ich doszli - Sparviero, Matapan.

: 2004-09-12, 17:09
autor: Nala
jareksk pisze:Jak to nie ucieknie ? Wykrycie np. 30000 m. Po 4 godzinanch to już 42000 m.
A zresztą, co znaczu szybkość dowiodły bitwy na M. Śródziemnym. Tylko lotnictwo mogło zmniejszyć prędkość Włochów, by Brytujczycy ich doszli - Sparviero, Matapan.
Tak, morze to gladziutka autostrada, a okrety zawsze sa w idealnym stanie (zwlaszcza ich dno), maja jednakowe wlasciwosci zeglugowe, moga zawsze uzyskac pelne obroty i uciekaja tez zawsze po idealnej linii prostej (999po tylko wtedy ma sie 3 wezly przewagi) :-D :roll:
To nie Formua 1 !
Z 30 km moze buc problem z identyfikacja. Chyba ze po prostu z nikim nie chcemy walczyc (pytanie wtedy po jakiego grzyba wychodzilismy w morze), wowczas starczy predkosc porownywalna lub nawet mniejsza. I tak sie ucieknie.

: 2004-09-12, 17:11
autor: nicpon
Nala pisze:
karolk pisze:no Penny udowodniła o ile konstrukcja ala Nevada jest lepsza od typu KGV Nala w spobób drastyczny, kreśląc masztami pełen wdzieku łuk aż do na równej liscie z włoskimi ekhem pancernikami w Tarencie, brawo za porównania... :)
swoją drogą świetna tabelka SEu trochę krzywdzi Iowa, ale tylko nieznacznie, bo potencjały pancerników taklich jak Riecheleu, King George V, Tirpitz i Washington były bardzo zbliżone, a Iowa miała swoje bolączki (bardzo wyolbrzymiane z powodu nali), które nie odbiegały zakresem od tamtych...
Nie Penny a Oklahoma. Po 9 torpedach 215 kg Heksogenu z TNA kazda w 1,5 minuty (nie liczyc dziesiatej torpedy w prawa burte), z KGV nie byloby czego zbierac.
z tych trzech liczb
podoba mi sie tylko "9"
:-D

: 2004-09-12, 17:12
autor: Nala
nicpon pisze:
Nala pisze:
karolk pisze:no Penny udowodniła o ile konstrukcja ala Nevada jest lepsza od typu KGV Nala w spobób drastyczny, kreśląc masztami pełen wdzieku łuk aż do na równej liscie z włoskimi ekhem pancernikami w Tarencie, brawo za porównania... :)
swoją drogą świetna tabelka SEu trochę krzywdzi Iowa, ale tylko nieznacznie, bo potencjały pancerników taklich jak Riecheleu, King George V, Tirpitz i Washington były bardzo zbliżone, a Iowa miała swoje bolączki (bardzo wyolbrzymiane z powodu nali), które nie odbiegały zakresem od tamtych...
Nie Penny a Oklahoma. Po 9 torpedach 215 kg Heksogenu z TNA kazda w 1,5 minuty (nie liczyc dziesiatej torpedy w prawa burte), z KGV nie byloby czego zbierac.
z tych trzech liczb
podoba mi sie tylko "9"
:-D
Masz racje. Weszlo mi w krew. 205 kg. Sorry za blad :oops:

: 2004-09-12, 17:16
autor: nicpon
no problemo

a te 1,5minuty w rzeczywistosci wynioslo ok 7 minut

: 2004-09-12, 17:18
autor: Nala
nicpon pisze:no problemo

a te 1,5minuty w rzeczywistosci wynioslo ok 7 minut
Zaraz dokladnie wam napisze. Moment, siegne po raporciki :-)

: 2004-09-12, 17:22
autor: nicpon
pierwsze dwie torpedy uderzyly o 08:03

potem bylo ok 3 minuty przewy zanim polecialy nastepne...

ostatnia trafila o 08:10

(wg Skiwot/Prusinowka Pearl Harbor 1941)

: 2004-09-12, 17:24
autor: Andrzej Kliszewski
A to ciekawe rozwiń proszę bo zżera mnie chęć poznania :lol:

Pozdrawiam Andrzej K.

: 2004-09-12, 17:24
autor: nicpon
poniewaz okret sie szybko przechylil po pierwszych dwoch trafieniach
torpedy od trzeciej do osmiej wyladowaly na pasie pancernym
a dziewiata juz ponad pasem...

: 2004-09-12, 17:28
autor: nicpon
trzecia i czwarta trafily w okolicach dolnej krawedzi pasa burtowego
piata, szosta i siodma w srodek pasa
a osma juz w gorna krawedz pasa burtowego