CIA pisze:
Nie Karol, to wszystko co piszesz to niestety nieprawda...
Jak nie masz książek pod ręką, to są strony internetowe... poszukaj prosze jaka wyporność miał Bismarck, jaka Yamato.
taa, z konstrukcyjnej 65000 Yamato pełną osiągał po dodaniu 7000 ton (summa 72000 ton), a Bismarck z konstrukcyjnej 41 000 po dodaniu 10 000 ton też osiągał pełną wyporność 51 000 ton, coś ciężka ta załoga niemiecka, ale nawet i tak różnica jest olbrzymia w wadze, a motorki mimo wszystko obydwa miały 110 KW, różnica w śrubach, bo Yamato miał normalny napęd czterosrubowy, Bismarckowi jednej śruby zabrakło do szczęścia, długości 256 do 241, różnice szybkości 27 do 29 węzłów, to
chyba prawda? dokładna proporcja wag 1/0,63 standard, 1/0,7 Yamato vs. Bismarck, proporcja szybkości 0,93/1, bo nikt nigdzie nie napisał ile Yamato dusił z wypornością standardową, chociaż niektórzy nieśmiało coś sugerują, mozna jednak spotkać się z opiniami, że ta różnica wynosi
jeden węzeł zakładając, że Bismarck istotnie zdolny jest do utrzymania dłużej niż 30 minut tempa 30,12 węzła, co jednak nie wydaje się dowiedzione
