Strona 4 z 4
: 2004-11-05, 10:39
autor: Alkali
Witam,
Co się dzieje z serwerem ?? Dwa takie same teksty ale w odstępie niemal godziny ?? No ale to nieważne.
Zobaczcie koledzy to zdjęcie, powinno RAZ NA ZAWSZE wyjaśnić sprawę kształtu falochronów obu helskich portów, przynajmniej we wrześniu 1939 r.
http://www.luftbilddatenbank.de/book/bo ... p?index=64
A pod adresami od :
http://www.luftbilddatenbank.de/book/bo ... p?index=65
do
http://www.luftbilddatenbank.de/book/bo ... p?index=77
znajdziecie inne, równie ciekawe zdjęcia z kapitulacji helskiego garnizonu. Są tam też te trzy, które umieściłem wcześniej.
Pozdrawiam,
Alkali
: 2004-11-05, 10:47
autor: Alkali
Jeszcze jedna refleksja, gdy już ściągniecie sobie to lotnicze zdjęcie helskich portów to zauważcie, że cywilny ma kształt zupełnie inny niż na publikowanych dotąd rysunkach.
Alkali
Hel
: 2004-11-05, 11:13
autor: mac
No i good. Tak miało być. Całe zamieszanie wprowadziło molo wewnętrzne które powstało później, może była to swojego rodzaju stacja paliwowa dla U-botów ?. A może było to molo które przysłużyło się do budowy portu. Po prostu gdy nie było żadnego innego mola przy tym molo cumowały statki przywożące materiały budowlane z Gdyni, a potem gdy nie było już potrzebne zostało rozebrane ?
: 2004-11-05, 16:35
autor: Absolut
Niesamowite te fotografie....

: 2004-11-05, 16:55
autor: JB
Absolut pisze:Niesamowite te fotografie....

Pod numerem 57 można znaleźć zdjęcie lotnicze Pińska, a pod nr 63 Gdyni.
JB
: 2005-10-29, 15:25
autor: Grom
Naprowadzony na ten temat zaintrygowałem się numerami okrętów. Otóż U-253 10.1941 - 08.1942
U-335 12.1941 - 07.1942
Służyły w VIII Flotylli Szkolnej w Gdańsku. Dlaczego w takim razie stacjonowały na Helu ? Czy miało to związek z programem szkolenia, który jak w przypadku IV Flotylli ze Szczecina przewidywał stowrzenie warunków szkolenia załóg zbliżonych do bojowych ? Przy tym IV ze Szczecina używała kotwicowisk w okolicach Bornholmu, gdzie okręty zawijały tylko w uzasadnionych wypadkach. Czy może chodziło raczej o względy strategiczne, oraz możliwość szybszego osiągnięcia pełnego morza ? Czy też może chodziło o względy bezpieczeństwa, oraz usunięcie okrętów sprzed oczu szpiegów, ruchu oporu itd ?
: 2005-11-03, 00:37
autor: beaviso
Wydaje mi się, że sam sobie odpowiedziałeś. Okręty były czasowo detaszowane do flotylli tzw. AGru-Front'u w Helu, gdzie prowadzono najbardziej zaawansowane szkolenia przed wysłaniem na front.