Strona 152 z 273
Re: Nasze fantazje okrętowe
: 2017-07-31, 19:47
autor: Maciej
Ahaa..
Teraz wiem.
To smok jest wszystkiemu winny!
To on zatruwa toksycznymi wyziewami Wasze, już chore umysły..
Ale wujek czuwa!
Oto kolejna lewatywa - ORP Toruń po przebudowie na okręt obrony plot. Piękny, prawda?
Po za usunięciem wież z armatami 105 mm i zastąpieniem ich dwoma otwartymi stanowiskami Boforsów 40 mm zmianie uległy też:
- zamiast pięciu wieżyczek ckmów jedna podwójna (elektryczna) "pięćdziesiątka",
- zamiast trzech wielkich silników 60 KM dwa małe, czołgowe 110-konne,
- dwie śruby i dwa wały zamiast trzech,
- wokół stanowiska dowodenia dobudowana pancerna sterówka (8 mm) kryjąca zejściówkę oraz stanowisko dalmierza K3 o bazie 1,5 m - też pancerne.
Ogólnie, chciałbym, żeby odchudziło się to na tyle, by zanurzenie zmalało do 0,65 - 0,7 metra.
Prędkość też wzrośnie. Być może nawet do projektowanej, czyli 10 węzłów.
No, to macie!
Pozdrawiam,
Maciej
Re: Nasze fantazje okrętowe
: 2017-07-31, 21:15
autor: Peperon
Maciej pisze:...To smok jest wszystkiemu winny!
To on zatruwa toksycznymi wyziewami Wasze, już chore umysły..

Wcale nie !!!
Smok po prostu jest nieuważny i nie zarejestrował, że japońskie krążowniki z armatami 254 mm już są.
Co prawda w układzie 6 x 254, ale znacznie potężniejsze niż jego wymysły o wyporności 10 tys ton.
Co on chce osiągnąć ? Krążownik z ośmioma dziesięciocalówkami i co dalej. Cztery pięciocalówki i pancerz burtowy rzędu 60 mm ? To ma być superkrążownik ? No proszę, bez hec.
P.S.
Fajna ta przebudowa Torunia.
Re: Nasze fantazje okrętowe
: 2017-08-01, 01:25
autor: SmokEustachy
Maciej pisze:
Oto kolejna lewatywa - ORP Toruń po przebudowie na okręt obrony plot. Piękny, prawda?
Nie
2. Krążownik ma 10 000 ton przed przebudową. Po nawet i 16 000 ton.
Re: Nasze fantazje okrętowe
: 2017-08-01, 08:11
autor: Peperon
SmokEustachy pisze:2. Krążownik ma 10 000 ton przed przebudową. Po nawet i 16 000 ton.
Czyli będzie to taki 重いコンドクルーザー , który nazwiemy go Gumasiejara
A poważniej, to niby kiedy chciałbyś go budować ?
Pytam, bo po drugiej konferencji londyńskiej ograniczenia nie obowiązywały Japończyków.
Re: Nasze fantazje okrętowe
: 2017-08-01, 13:59
autor: SmokEustachy
no jak to kiedy? 1931.
2. Nazwę go Strasznokaku.
Re: Nasze fantazje okrętowe
: 2017-08-02, 17:37
autor: Kpt.G
Przekopiowany z innego miejsca, ale jest mój:
Mnie zaś wpadł teraz do głowy krążownik liniowy AD 1910-15.
200-230m, ~27m i 8-9m zanurzenie
uskok w rejonie wieży 3, a kadłub gładkopokładowy
10x305mm w 5 wieżach (wszystkie w osi symetrii dwie na dziobie z super pozycją, 2 na rufie z super pozycją i "w tylnej części" śródokręcia kolejna, trochę jak na japońskim pierwotnym Amagi)
14-16x120-152mm kazamaty (część można dać na pokładzie w maskach)
6-12x76.2-105 w maskach na pokładzie
wt? może tym razem nie..
Napęd:
4 wały z turbinami, prędkość 26-28w; zasięg do 5-6tys Mm/12w
Pancerz
burty 152-254(?)mm wsparte skosem 35-50mm pp 40-50mm
wieże gł. 280-152mm (dach ze 75mm)
ew TDS 37mm, a grodzie ze 50-60mm
Jeśli udałoby się zmieścić to w 24tys std..
A jak nie.. to do kosza..
Nazwę go ED(.)ward albo Smok Wawelski.. ew. Bazyli(szek).
Re: Nasze fantazje okrętowe
: 2017-08-02, 18:08
autor: Marek-1969
przy 200 m i 8 m zanurzenia ciężko 24000 tsd
Re: Nasze fantazje okrętowe
: 2017-08-03, 06:16
autor: SmokEustachy
Słabo to widzę.
Re: Nasze fantazje okrętowe
: 2017-08-03, 06:49
autor: Peperon
Panowie, bez przesady.
Tak na szybko z Wiki o Lionie. Wychodzi na to, że w zakresie podanym przez Kpt. G spokojnie wyjdzie okręt o wyporności 24 000 ts.
Royal Navy
Klasa krążownik liniowy
Typ Lion
Dane taktyczno-techniczne
Wyporność 26 270 ts konstrukcyjna
30 820 ts pełna
Długość 213,4 m
Szerokość 27 m
Zanurzenie 8,1 m (przy wyporności konstrukcyjnej)
Całość tutaj:
https://pl.wikipedia.org/wiki/HMS_Lion_%281910%29
Re: Nasze fantazje okrętowe
: 2017-08-03, 11:47
autor: Kpt.G
Trzeba jednak wziąć pod uwagę kapkę grubsze blaszki na burtach..
Re: Nasze fantazje okrętowe
: 2017-08-04, 12:07
autor: oskarm
Wracajac jeszcze do Baltyku, bedzie mozna pofantazjowac w skali 1/700:
https://www.jadarhobby.pl/armo-70012-17 ... 51189.html
Re: Nasze fantazje okrętowe
: 2017-08-04, 13:28
autor: Maciej
O, dziękuję za info!
Pozdrawiam,
Maciej
Re: Nasze fantazje okrętowe
: 2017-08-08, 21:26
autor: Kpt.G
Ostatnio czytałem sobie pewien archiwalny numer pewnego czasopisma o pewnej akcji dwóch krążowników ciężkich i niszczycieli "odgonionych" przez dwa lekkie krążowniki Brytyjskie gdzieś na trasie arktycznej.. "Musg" po przeczytaniu samoistnie zaczął "montować" okręt z poszczególnych części istniejących okrętów na nieco zmodyfikowanym kadłubie.. kiedy "operacja się skończyła" całość można by określić "proto-Scharnhorst" lub jak kto woli Super Kieszonka.. i z jakiegoś powodu nazwałem go Roon
ROON
Wymiary
~209x ~29,9 x ~9 m
Wyporność
~23 000ton, ~27 000ts
Uzbrojenie
3xIII 283mm
9 x 152mm (3xIII 1 stanowisko w rufowej superpozycji, po jednym na burtach na śródokręciu)
20 x 105mm (10xII, po jednej parze przed i za potrójnymi wieżami 152 na pokładzie pozostałe na "platformach nadbudówki")
12x 37mm (6xII, po jednym na wierzy A i C art. głównej pozostałe równomiernie )
20 x 20mm (3xIV po jednym na burtę, 1 na dziobie; 4xII równomiernie)
8x533mm (2xIV podst. obrotowe na rufie we wnękach, do 12 torp zapasu)
Opancerzenie
Burta 152-203mm (nie mogę się zdecydować jakiej grubości burta ma być) +skos 57mm , pp 45-76mm
art. gł 90-170mm,
barbety 127-170mm
Napęd
3 x Turbiny gł + 2 dwustopniowe przekładnie; 3 wały
10 kotłów; ~33w; 7500Mm/~18w
LUB
3 zespoły diesli po 2 duże+1 mniejszy
~30w, 9000Mm/~14w
Dodatkowe
wodnosamolot, 1 katapulta, Hydrolokator, szeroko zastosowane spawanie jak we wcześniejszych kieszonkach
Nie wiem czy to się do czegoś nadaje poza niszczeniem lekkich krążków i samotnych statków.
Re: Nasze fantazje okrętowe
: 2017-08-08, 22:21
autor: Maciej
Jeśli dałbyś mu "nieteutońską" nadbudówkę, komin i kadłub mógłby być ładny!
Pozdrawiam,
Maciej
P.S.
Aczkolwiek, wolę Alaskę.

Re: Nasze fantazje okrętowe
: 2017-08-09, 10:08
autor: SmokEustachy
Za mały na te parametry
Re: Nasze fantazje okrętowe
: 2017-08-09, 18:46
autor: Kpt.G