O, cieszę się, że się podoba.
Tak, trafiłeś! Nie od parady, stoi tam pamperek.
Ich dane mogę podać tylko w przybliżeniu (poza wymiarami).
Ogólnie, rzeźbię sobie takie ustrojstwa co jakiś czas.
Zatem, te wymiary (długość/szerokość) wyglądają tak:
- dla kutra desantowego: 18,90 / 4,40 m
- dla kanonierki: 18,0 / 4,40 m
Zanurzenie to 0,5 m (w najgłębszym miejscu, w "garbie" na śródokręciu).
Oba miałyby mieć identyczne silniki i napęd, czyli po dwa diesle (po ok. 100 KM każdy) oraz po dwa stałe pędniki strumieniowe.
Na rysunku kutra desantowego pokazałem je w widoku bocznym (w przekroju) oraz w zarysie w rzucie z góry.
Wyobrażam sobie, że przy takim napędzie byłoby możliwe osiąganie prędkości 18-20 km/h (czyli w okolicach 10 węzłów) dla kutra desantowego, w zależności od tego, czy idzie na pusto czy pod ładunkiem oraz jakieś 16 km/h dla kanonierki, która jest cięższa i krótsza.
Dzioby kadłubów ukształtowałem do pływania przy średnim zalodzeniu - wzmocnienie częsci dziobowej ułatwia też desantowanie itp.
Uzbrojenie, to haubica 100/105 mm w kanonierce oraz nkm 0,50" (w obu okręcikach na dachu sterówki).
Kuter desantowy, poza tym nkmem ma jeszcze dwa ckm w dwóch opancerzonych wieżyczkach na dziobie.
Przedziały bojowe, desantowy, starówka oraz silniki lekko opancerzone (7-12 mm).
Więcej, chyba nie potrafię o nich napisać.
P.S.
Poprawiłem rysunek pokazujący przekrój przez pędniki.
Teraz jest bardziej czytelny:
Pozdrawiam,
Maciej