Sprawozdanie z części przebudowy.
1. Obniżono dziobową nadbudówkę o 1 pokład
2. Zredukowano uzbrojenie przeciwlotnicze i przemieszczono dwa stanowiska w rejon dziobowej nadbudówki - na pokładzie robimy miejsce dla nie zamontowanych jeszcze dział 100 mm. Dzięki mniejszym wymiarom stanowisk 2 lufowych można było zmniejszyć podstawy pod nie co przyniosło ( niewielkie, ale zawsze ) oszczędności ciężarowe.
3. Platforma reflektorów obniżona o 1 pokład ale poszerzona o 0.8 metra w każdą stronę żeby reflektory nie właziły w dalmierz
4. Dźwigi zdemontowane i na ich miejsce zamontowany centralnie jeden dużo lżejszy. Nie musi być taki ciężki bo nie podnosi "latających pokrak rozpoznawczych" tylko łodzie okrętowe.
5. Naprostowano maszt, żeby mógł być podstawą do zawieszenia dźwigu.
Zyskałem na tym łącznie 201 ton!
Działka uniwersalne muszą poczekać aż w kadłubie zrobi się miejsce na komory amunicyjne. Pewnie będzie w miejscu wydzielonym w istniejących, ale to chwilę potrwa muszę to przetrawić jak by to wyglądało, żeby działało. No i wymaga pogrzebania w kadłubie. Najwcześniej jutro. No i trzeba stworzyć same działa 100 mm, pociski do nich, tabele balistyczne, dalocelowniki do nich, wieże z działami..... A dopiero potem to wsadzić na okręt. Trochę to potrwa. No i badania stabilności przeprowadzę dopiero po zamontowaniu tych setek, inaczej nie ma to sensu.
A tu sylwetka przed i po zmianie. Jeszcze się waham nad obniżeniem dziobowego komina o jakieś 1 do 2 metrów.
PS.
Z ciekawszych właściwości okrętu - to przy maksymalnej prędkości głęboko zapada się rufa jak w motorówce. Nie ma w tym nic dziwnego - krótki lekki kadłub ogromna moc - lepsza jak na niejednym pancerniku. Śruby pod wodą, więc siła przyłożona nie symetrycznie. Zapada się jak nie wiem co. Przez chwilę chciałem wycinać pancerz pod wodny, że niby po co taki głęboki, ale jak zapada się rufa to dziób wyjeżdża dobre metr, może trochę więcej

Odsłaniało by to nieosłoniętą komorę amunicyjną a tak nadal jest to obłożone pancerzem pełnej grubości. Prorok jaki to robił ki co?
Dane ( stan aktualny nie skończony )
wyporność:
9879 ton standard, 12046 pełna, ekstremalna z paliwem w zbiornikach zapasowych 13800
długość 175,3 metra
szerokość 22,4
zanurzenie - to zależy od szybkości. Przy postoju i pełnych zbiornikach 5.6
uzbrojenie
6x203 ( 180 pocisków/działo - będzie mniej jeszcze nie wiem ile )
12 x 37 ( 2000 pocisków/działko )
będą jeszcze 100 nie wiem ile
może dam 13 mm, ale po co to komu? A dla poprawy samopoczucia załogi, bo chyba po to montowali te karabiny a nie do strzelania.
Siłownia - 3 turbiny po 40 000 KM z możliwością długotrwałego przeciążenia do 42 000 KM, w dwóch kotłowniach. W dziobowej dwie koło siebie obsługujące skrajne śruby, w rufowej jedna dla centralnej śruby. 3 Śruby. 6 kotłów po dwa w każdej z trzech kotłowni. Normalnie dwie pierwsze obsługują dziobowe turbiny, rufowa rufowe. Oczywiście możliwość dowolnego łączenia kotłowni z maszynownią.
zapas paliwa nominalny 2100 ton, ekstremalny 3800 ton
Pancerz.
burty w rejonie komór amunicyjnych 200, siłowni 180, nachylone pod kątem 4 stopnie. W rejonie komór obniżone o jeden pokład.
Pokład ( poziom ) 80mm pomiędzy grodziami przeciwtoredowymi połączony na sztywno z tymi grodziami. Pomiędzy grodziami a pancerzem burtowym skosy pancerne o grubości 70mm idą w dół wspierając pancerz burtowy. Obniżają się o wysokość 1 pokładu. Niestety w rejonie komór z racji obniżenia pokładu przecinają TDS, nie chciałem zmiejszać wysokości TDS.
Podwójne dno o wysokości 1.8 metra
To stan obecny, oryginalnie większa wyporność o 201 ton i inne uzbrojenie przeciwlotnicze. Reszta bez zmian. O zmianach zamelduję.