Strona 11 z 21
: 2004-09-14, 09:28
autor: MiKo
Nala pisze:MiKo pisze:Czemu niemozliwe?
Poniewaz poklady pancerne (32 mm + 127 mm + 38 mm) stanowily skuteczna zapore przeciw 1600-funtowej (726 kg) bombie przeciwpancernej zrzuconej z wysokosci do 8000 stop (2438 m). Nie jestem pewien, czy przy magazynach poklad glowny pancerny nie posiadal czasem dodatkowego wzmocnienia w postaci 120 lbs (76,2 mm) dodatku stali STS (w pozostalych partiach bylo to 70 lbs, czyli 45 mm).
Co ciekawe, przeprowadzone przez BuShips symulacje (aktualnie komputerowe, w programie z NG pt. "Death of Arizona") dowiodly ze zrzut bomby z wiekszej wysokosci spowodowalby wprawdzie przebicie pokladow, ale detonacja nastapila by dopiero pod dnem kadluba.
Friedman dodaje, ze glowica bojowa w bombie japonskiej zawierala jedynie 70 funtow (32 kg) materialu wybuchowego, a to bylo zbyt maly by detonowac sklad magazynu ladunkow miotajacych nawet gdyby dotarla w jego poblize.
Ponieważ się nie mogę doczekac to napiszę co mnie wiadomo.
Japońska bomba Type 99 No 80 zawierała 796.8kg TNA (materiał wybuchowy 22 kg) zrzucona z wysokosci 8200ft mogła przebić 15 cm stali MNC według japońskich testów. W PH zrzucano ją chyba nawet z większej wysokości.
: 2004-09-14, 10:37
autor: RyszardL
Ja przepraszam, ale jeszzce raz chciałbym procić o dokładny tytuł ksiązki Friedmana. Chciałbym poszukać u siebie w bibliotekach.
Miałem już to zapisane, ale gdzieś mi wcieło.
Pozdrawiam
Ryszard
: 2004-09-14, 11:25
autor: MiKo
Friedman Norman, U.S. Battleships An Illustrated Design History
ISBN: 0870217151, Publisher: Naval Inst Pr
Friedman Norman, BATTLESHIP Design and Development 1905-1945, ISBN 0851771351, Conway Maritime
: 2004-09-14, 11:32
autor: RyszardL
Dzięki serdeczne. Miko. Drugi raz już za pieruna nie zgubię.
Pozdrawiam
Ryszard
: 2004-09-14, 12:07
autor: CIA
MiKo pisze:Ja nie mam Battleshipów Friedmana. I co tam jest napisane. Ile może przebic japońska 99-ka?
Strona 415 z Friedmana US Battleships
http://www.fow.idysk.com/album_pic.php?pic_id=535
: 2004-09-14, 12:23
autor: karolk
co niektórzy tu barbarzyńskich języków nie znają, chciałbym nieśmiało przypomnieć, może chocia na Ruski przetłumacz, co? po swojskiemu chocia budiet. Qrna ostatnio Francuzi do me piszą maile w swoim języku, jeszcze trochę i komp mi się rozleci od liczby translatorów, a co jeden, to większe głupoty tłomaczy po przełożeniu...

: 2004-09-14, 12:57
autor: dakoblue
MiKo pisze:Nala pisze:MiKo pisze:Czemu niemozliwe?
Poniewaz poklady pancerne (32 mm + 127 mm + 38 mm) stanowily skuteczna zapore przeciw 1600-funtowej (726 kg) bombie przeciwpancernej zrzuconej z wysokosci do 8000 stop (2438 m). Nie jestem pewien, czy przy magazynach poklad glowny pancerny nie posiadal czasem dodatkowego wzmocnienia w postaci 120 lbs (76,2 mm) dodatku stali STS (w pozostalych partiach bylo to 70 lbs, czyli 45 mm).
Co ciekawe, przeprowadzone przez BuShips symulacje (aktualnie komputerowe, w programie z NG pt. "Death of Arizona") dowiodly ze zrzut bomby z wiekszej wysokosci spowodowalby wprawdzie przebicie pokladow, ale detonacja nastapila by dopiero pod dnem kadluba.
Friedman dodaje, ze glowica bojowa w bombie japonskiej zawierala jedynie 70 funtow (32 kg) materialu wybuchowego, a to bylo zbyt maly by detonowac sklad magazynu ladunkow miotajacych nawet gdyby dotarla w jego poblize.
Ponieważ się nie mogę doczekac to napiszę co mnie wiadomo.
Japońska bomba Type 99 No 80 zawierała 796.8kg TNA (materiał wybuchowy 22 kg) zrzucona z wysokosci 8200ft mogła przebić 15 cm stali MNC według japońskich testów. W PH zrzucano ją chyba nawet z większej wysokości.
nie rozumim -zawierala 796,8 kg TNA ? (material wybuchowy 22 kg ???)
co to znaczy
: 2004-09-14, 13:22
autor: MiKo
CIA miał być strona 372
Bo na tej stronie 415 to ja nic nie widzę żeby było napisane o penetracji japońskiej bombki poza dość enigmatycznym zdaniem:
„....in theory the magazines were proceted by sufficient thicknesses od deck armor...”
Friedman skupia się raczej nad znalezieniem inicjatora który mógł spowodować eksplozję łądunków. No i generalnie wszystko to jest napisane w trybie przypuszczającym.
Dako, no wiadomo ważyła 796,8 a zawierała 22 TNA...

pomylić się nie można?

: 2004-09-14, 15:34
autor: Nala
The modest blistering applied to the Maryland and Colorado did not solve their problems, since their 3,5 inch decks (Nevada & Pennsylvania 3 inch - przyp. Nala) would barely defeat a 1600-pound armor-piercing bomb dropped from 3000 feet. Thus the major requirements was to provide the extra 120 pounds (3 inches) of STS over magazines and 80 pounds (Pennsylvania 70 pounds - przyp. Nala) elsvere over the protective deck. With these improvements the deck could defeat a similar bomb dropped from respectively, 8000 or 6000 feet.
Nie wydaje mi sie, by byl to tryb przypuszczajacy. Dodam, ze Tennessee oberwal w Pearl Harbor bombami 796,8 kg w dachy wiez, ktore mialy jednolita strukture 127 mm starej STS1 i zostaly tylko czesciowo przebite. A gdzie tu teraz penetrowac 32 mm pokladu inicjujacego, 45 mm STS2 + 32 mm STS1 + 32 mm NS + 12,7 mm MS (razem 121,7 mm) pokladu glownego i w koncu 25,4 mm STS+12,7 mm MS (razem 38,1 mm) pokladu "lapacza" ???
Podawane dane 150 mm stali MNC sa wlasnie adekwatne dla stali MNC (nienajlepszej z reszta), w dodatku nie uwzgledniaja rozwarstwienia, tudziez ew. wyzszej inicjacji zapalnika.
: 2004-09-14, 15:36
autor: SmokEustachy
janik41 pisze:[/..../
Gdyby to było w okresie działalności rajderów taka osłona była by konieczna tutaj Kongo ewentualnie Renow.
Acha. Tiger jest dociagniety do standardu Renowna zgodnie z tabelka. Zapomnialem napisac.
8x343, 20x114, zenitowki, 29,5w nowa blacha na pokladzie etc...
: 2004-09-14, 15:39
autor: SmokEustachy
Andrzej Kliszewski pisze:
Moje typy :
Do Murmańska RENOWN
Na W. Marschalla KONGO (i RENOWN

)
SCHEERA RENOWN
QE RENOWN
Pozdrawiam Andrzej K.
Ja zapomnialem dopisac ze ten Tiger to wedlug tabelki zmodernizowany jest. Sorry.
No i ma nadbudowke jak Renown...
Jak na razie jest 3 glosy za KLin /wraz z moim/ i jeden za 0.
Za Nevada nie ma zadnego.
A imaginuj sobie, ze duet Shanhorst&Gneisenau 3 razy spotykal sie z brytyjskimi OL na Atlantyku: Malaya, Ramillesem i Rodneyem.
Nic nie byly w stanie Niemcom zrobic....
Nala twierdzil zas, ze w analogicznej sytuacji Nevada by S&G rozniosla.
: 2004-09-14, 15:51
autor: SmokEustachy
Nala pisze:
Juz odpowiadam, skoro ci tak zalezy.
W zespole dalekiej oslony konwoju do Murmanska masz DOY:
Jako drugi bierzesz:
1. Nevade.
2. Renowna.
3. Tiger.
4. Kongo
- Zaden. Bo Nevada jest za wolna, zas pozostale nie sporostaja w walce z szybkim pancernikiem i moze dojsc do sytuacji podobnej jak ta z Hoodem.
Wyobraz sobie ze wszystkie mialy wyklepane pancerze na pokladzie.
Pozatym konkretnie to Renown sprostal duetowi S&G
W przypadku konwoju do Murmanska przeciwnikiem bylby:
1. Tirpitz.
2. Shanhorst
3. Sheer
4. Hipper
5. Wszystkie powyzsze.
6. Kilka powyzszych.
Dlatego wazny jest dodatkowy okret z dodatkowa bateria.
A DOY scigalby ogien wszak.
Lotniskowce wybieraja sie na Wy. MArshalla.
Oslaniac je bedzie:
1. Nevada
2. Renown.
3. Tiger
4. Kongo
- Zaden z nich, bo Nevada za wolna, a pozostale nie maja wystarczajacego potencjalu bojowego. Ew. wybralbym Renowna (zmodernizowanego)
Miec 20 dzial 114 mm i nie miec 20 dzial 114mm to razem 40 dzial 114mm.
Nie wspominajac o zenitowkach i baterii 380mm na krazowniki.
Sheera bedzie szukac:
1. Nevada
2. Renown.
3. Tiger
4. Kongo
- Raczej zaden z ww. Predzej krazowniki ciezkie i lekkie.
Tak, powtorka z La Platy...
Tyle ze po La Placie zdali sobie sprawe Admiralowie z slabosci krazawnikow w wyniku czego Tuscaloosa stchorzyla z Norfolkiem przed Sheerem. Nie oszukujmy sie. Miazdzenia pancernika kieszonkowego tak w ogole mogly dokonac tylko duze jednostki od Dunkierki, Renowna, Alaski wzwyz.
Qeen Elizabeth bedzie eskortowac:
1. Nevada
2. Renown.
3. Tiger
4. Kongo
- Zaden z ww. Takie jednostki nie potrzebowaly ciezkiej obstawy. Na ogol chodzily SAME, najwyzej z eskorta opl. w postaci kilku niszczycieli i krazownika przeciwlotniczego.
A w wypadku zagrozenia raiderem?
: 2004-09-14, 15:56
autor: Nala
Musisz cytowac takie kilogramy tekstu ? :-/
Prawdopodobienstwo spotkania rajdera przez np. Queen Marry byly niemal zadne, a jesli nawet, to jej predkosc pozwalala na utrzymanie dystansu lub podjecia proby ucieczki. W tym czasie oslona moglaby sie zajac delikwentem. Oslona takiego transatlantyka powinna skladac sie z lekkich krazownikow i niszczycieli oraz ew. ciezkiego krazownika, ale nie pancernika czy krazownika liniowego.
: 2004-09-14, 16:05
autor: Andrzej Kliszewski
Ale musisz przyznać że skuteczność NEVADY jako eskorty konwoju w spotkaniu z S&G byłaby prawdopodobnie żadna

podobnie jak angoli.
Pozdrawiam Andrzej K
: 2004-09-14, 16:07
autor: Nala
Andrzej Kliszewski pisze:Ale musisz przyznać że skuteczność NEVADY jako eskorty konwoju w spotkaniu z S&G byłaby prawdopodobnie żadna

podobnie jak angoli.
Pozdrawiam Andrzej K
A to dlaczego

Wiekszosc czasu wlasnie Nevada spedzila na eskortowaniu konwojow ! I przynajmniej taki okret mogl sie scierac z S&G, a nie jakis tam Renown, ktoremu zamiec dopomogla bo strzelal radarem...
: 2004-09-14, 16:08
autor: SmokEustachy
Nala pisze:Musisz cytowac takie kilogramy tekstu ? :-/
Prawdopodobienstwo spotkania rajdera przez np. Queen Marry byly niemal zadne, a jesli nawet, to jej predkosc pozwalala na utrzymanie dystansu lub podjecia proby ucieczki. W tym czasie oslona moglaby sie zajac delikwentem. Oslona takiego transatlantyka powinna skladac sie z lekkich krazownikow i niszczycieli oraz ew. ciezkiego krazownika, ale nie pancernika czy krazownika liniowego.
Szczegolnie jakby sie zaczail w nocy po cichu.
Skoro KGV oslanial czasem, to i Renown by mogl.