Pancerniki i torpedy

Okręty Wojenne lat 1905-1945

Moderatorzy: crolick, Marmik

MiKo
Admin FOW
Posty: 4050
Rejestracja: 2004-01-07, 09:02

Post autor: MiKo »

Nala pisze:
MiKo pisze:Czemu niemozliwe?
Poniewaz poklady pancerne (32 mm + 127 mm + 38 mm) stanowily skuteczna zapore przeciw 1600-funtowej (726 kg) bombie przeciwpancernej zrzuconej z wysokosci do 8000 stop (2438 m). Nie jestem pewien, czy przy magazynach poklad glowny pancerny nie posiadal czasem dodatkowego wzmocnienia w postaci 120 lbs (76,2 mm) dodatku stali STS (w pozostalych partiach bylo to 70 lbs, czyli 45 mm).
Co ciekawe, przeprowadzone przez BuShips symulacje (aktualnie komputerowe, w programie z NG pt. "Death of Arizona") dowiodly ze zrzut bomby z wiekszej wysokosci spowodowalby wprawdzie przebicie pokladow, ale detonacja nastapila by dopiero pod dnem kadluba.
Friedman dodaje, ze glowica bojowa w bombie japonskiej zawierala jedynie 70 funtow (32 kg) materialu wybuchowego, a to bylo zbyt maly by detonowac sklad magazynu ladunkow miotajacych nawet gdyby dotarla w jego poblize.
Ponieważ się nie mogę doczekac to napiszę co mnie wiadomo.

Japońska bomba Type 99 No 80 zawierała 796.8kg TNA (materiał wybuchowy 22 kg) zrzucona z wysokosci 8200ft mogła przebić 15 cm stali MNC według japońskich testów. W PH zrzucano ją chyba nawet z większej wysokości.
Awatar użytkownika
RyszardL
Posty: 2937
Rejestracja: 2004-05-18, 13:58
Lokalizacja: Perth, Australia

Post autor: RyszardL »

Ja przepraszam, ale jeszzce raz chciałbym procić o dokładny tytuł ksiązki Friedmana. Chciałbym poszukać u siebie w bibliotekach.
Miałem już to zapisane, ale gdzieś mi wcieło.
Pozdrawiam
Ryszard
MiKo
Admin FOW
Posty: 4050
Rejestracja: 2004-01-07, 09:02

Post autor: MiKo »

Friedman Norman, U.S. Battleships An Illustrated Design History
ISBN: 0870217151, Publisher: Naval Inst Pr

Friedman Norman, BATTLESHIP Design and Development 1905-1945, ISBN 0851771351, Conway Maritime
Awatar użytkownika
RyszardL
Posty: 2937
Rejestracja: 2004-05-18, 13:58
Lokalizacja: Perth, Australia

Post autor: RyszardL »

Dzięki serdeczne. Miko. Drugi raz już za pieruna nie zgubię.
Pozdrawiam
Ryszard
UWAGA!
Od 2024 konto prowadzone przez Żonę RyszardaL (Małgorzatę).

====================

http://www.flotyllerzeczne.aq.pl/
http://www.biuletyn2008.republika.pl
"Demokracja to najgorszy z ustrojów - rządy hien nad osłami" Arystoteles
Awatar użytkownika
CIA
Posty: 1657
Rejestracja: 2004-01-18, 12:46
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: CIA »

MiKo pisze:Ja nie mam Battleshipów Friedmana. I co tam jest napisane. Ile może przebic japońska 99-ka?
Strona 415 z Friedmana US Battleships

http://www.fow.idysk.com/album_pic.php?pic_id=535
karolk

Post autor: karolk »

co niektórzy tu barbarzyńskich języków nie znają, chciałbym nieśmiało przypomnieć, może chocia na Ruski przetłumacz, co? po swojskiemu chocia budiet. Qrna ostatnio Francuzi do me piszą maile w swoim języku, jeszcze trochę i komp mi się rozleci od liczby translatorów, a co jeden, to większe głupoty tłomaczy po przełożeniu... :D
dakoblue
Posty: 1616
Rejestracja: 2004-01-05, 08:42
Lokalizacja: Elblag

Post autor: dakoblue »

MiKo pisze:
Nala pisze:
MiKo pisze:Czemu niemozliwe?
Poniewaz poklady pancerne (32 mm + 127 mm + 38 mm) stanowily skuteczna zapore przeciw 1600-funtowej (726 kg) bombie przeciwpancernej zrzuconej z wysokosci do 8000 stop (2438 m). Nie jestem pewien, czy przy magazynach poklad glowny pancerny nie posiadal czasem dodatkowego wzmocnienia w postaci 120 lbs (76,2 mm) dodatku stali STS (w pozostalych partiach bylo to 70 lbs, czyli 45 mm).
Co ciekawe, przeprowadzone przez BuShips symulacje (aktualnie komputerowe, w programie z NG pt. "Death of Arizona") dowiodly ze zrzut bomby z wiekszej wysokosci spowodowalby wprawdzie przebicie pokladow, ale detonacja nastapila by dopiero pod dnem kadluba.
Friedman dodaje, ze glowica bojowa w bombie japonskiej zawierala jedynie 70 funtow (32 kg) materialu wybuchowego, a to bylo zbyt maly by detonowac sklad magazynu ladunkow miotajacych nawet gdyby dotarla w jego poblize.
Ponieważ się nie mogę doczekac to napiszę co mnie wiadomo.

Japońska bomba Type 99 No 80 zawierała 796.8kg TNA (materiał wybuchowy 22 kg) zrzucona z wysokosci 8200ft mogła przebić 15 cm stali MNC według japońskich testów. W PH zrzucano ją chyba nawet z większej wysokości.
nie rozumim -zawierala 796,8 kg TNA ? (material wybuchowy 22 kg ???)
co to znaczy
MiKo
Admin FOW
Posty: 4050
Rejestracja: 2004-01-07, 09:02

Post autor: MiKo »

CIA miał być strona 372

Bo na tej stronie 415 to ja nic nie widzę żeby było napisane o penetracji japońskiej bombki poza dość enigmatycznym zdaniem:
„....in theory the magazines were proceted by sufficient thicknesses od deck armor...”

Friedman skupia się raczej nad znalezieniem inicjatora który mógł spowodować eksplozję łądunków. No i generalnie wszystko to jest napisane w trybie przypuszczającym.

Dako, no wiadomo ważyła 796,8 a zawierała 22 TNA... :roll: pomylić się nie można? ;)
Awatar użytkownika
Nala
Posty: 650
Rejestracja: 2004-04-14, 16:13
Lokalizacja: Gdynia / Polska
Kontakt:

Post autor: Nala »

The modest blistering applied to the Maryland and Colorado did not solve their problems, since their 3,5 inch decks (Nevada & Pennsylvania 3 inch - przyp. Nala) would barely defeat a 1600-pound armor-piercing bomb dropped from 3000 feet. Thus the major requirements was to provide the extra 120 pounds (3 inches) of STS over magazines and 80 pounds (Pennsylvania 70 pounds - przyp. Nala) elsvere over the protective deck. With these improvements the deck could defeat a similar bomb dropped from respectively, 8000 or 6000 feet.

Nie wydaje mi sie, by byl to tryb przypuszczajacy. Dodam, ze Tennessee oberwal w Pearl Harbor bombami 796,8 kg w dachy wiez, ktore mialy jednolita strukture 127 mm starej STS1 i zostaly tylko czesciowo przebite. A gdzie tu teraz penetrowac 32 mm pokladu inicjujacego, 45 mm STS2 + 32 mm STS1 + 32 mm NS + 12,7 mm MS (razem 121,7 mm) pokladu glownego i w koncu 25,4 mm STS+12,7 mm MS (razem 38,1 mm) pokladu "lapacza" ??? :-o

Podawane dane 150 mm stali MNC sa wlasnie adekwatne dla stali MNC (nienajlepszej z reszta), w dodatku nie uwzgledniaja rozwarstwienia, tudziez ew. wyzszej inicjacji zapalnika.
Ostatnio zmieniony 2004-09-14, 15:39 przez Nala, łącznie zmieniany 1 raz.
Hej, det borde en ande i en flaska hos mej.
Kom hem med mej, jag har en ande som väntar pa dej.
Här bor en ande som väntar pa dej, det bor en ande hos mej.
Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 4559
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Post autor: SmokEustachy »

janik41 pisze:[/..../
Gdyby to było w okresie działalności rajderów taka osłona była by konieczna tutaj Kongo ewentualnie Renow.
Acha. Tiger jest dociagniety do standardu Renowna zgodnie z tabelka. Zapomnialem napisac.
8x343, 20x114, zenitowki, 29,5w nowa blacha na pokladzie etc...
Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 4559
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Post autor: SmokEustachy »

Andrzej Kliszewski pisze: Moje typy :
Do Murmańska RENOWN
Na W. Marschalla KONGO (i RENOWN :lol: )
SCHEERA RENOWN
QE RENOWN

Pozdrawiam Andrzej K.
Ja zapomnialem dopisac ze ten Tiger to wedlug tabelki zmodernizowany jest. Sorry.
No i ma nadbudowke jak Renown...

Jak na razie jest 3 glosy za KLin /wraz z moim/ i jeden za 0.
Za Nevada nie ma zadnego.

A imaginuj sobie, ze duet Shanhorst&Gneisenau 3 razy spotykal sie z brytyjskimi OL na Atlantyku: Malaya, Ramillesem i Rodneyem.
Nic nie byly w stanie Niemcom zrobic....

Nala twierdzil zas, ze w analogicznej sytuacji Nevada by S&G rozniosla.
Ostatnio zmieniony 2004-09-14, 15:54 przez SmokEustachy, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 4559
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Post autor: SmokEustachy »

Nala pisze: Juz odpowiadam, skoro ci tak zalezy.

W zespole dalekiej oslony konwoju do Murmanska masz DOY:
Jako drugi bierzesz:

1. Nevade.
2. Renowna.
3. Tiger.
4. Kongo

- Zaden. Bo Nevada jest za wolna, zas pozostale nie sporostaja w walce z szybkim pancernikiem i moze dojsc do sytuacji podobnej jak ta z Hoodem.
Wyobraz sobie ze wszystkie mialy wyklepane pancerze na pokladzie.
Pozatym konkretnie to Renown sprostal duetowi S&G
W przypadku konwoju do Murmanska przeciwnikiem bylby:
1. Tirpitz.
2. Shanhorst
3. Sheer
4. Hipper
5. Wszystkie powyzsze.
6. Kilka powyzszych.

Dlatego wazny jest dodatkowy okret z dodatkowa bateria.
A DOY scigalby ogien wszak.
Lotniskowce wybieraja sie na Wy. MArshalla.
Oslaniac je bedzie:

1. Nevada
2. Renown.
3. Tiger
4. Kongo

- Zaden z nich, bo Nevada za wolna, a pozostale nie maja wystarczajacego potencjalu bojowego. Ew. wybralbym Renowna (zmodernizowanego)
Miec 20 dzial 114 mm i nie miec 20 dzial 114mm to razem 40 dzial 114mm.
Nie wspominajac o zenitowkach i baterii 380mm na krazowniki.
Sheera bedzie szukac:

1. Nevada
2. Renown.
3. Tiger
4. Kongo

- Raczej zaden z ww. Predzej krazowniki ciezkie i lekkie.


Tak, powtorka z La Platy...
Tyle ze po La Placie zdali sobie sprawe Admiralowie z slabosci krazawnikow w wyniku czego Tuscaloosa stchorzyla z Norfolkiem przed Sheerem. Nie oszukujmy sie. Miazdzenia pancernika kieszonkowego tak w ogole mogly dokonac tylko duze jednostki od Dunkierki, Renowna, Alaski wzwyz.
Qeen Elizabeth bedzie eskortowac:

1. Nevada
2. Renown.
3. Tiger
4. Kongo

- Zaden z ww. Takie jednostki nie potrzebowaly ciezkiej obstawy. Na ogol chodzily SAME, najwyzej z eskorta opl. w postaci kilku niszczycieli i krazownika przeciwlotniczego.
A w wypadku zagrozenia raiderem?
Ostatnio zmieniony 2004-09-14, 15:57 przez SmokEustachy, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Nala
Posty: 650
Rejestracja: 2004-04-14, 16:13
Lokalizacja: Gdynia / Polska
Kontakt:

Post autor: Nala »

Musisz cytowac takie kilogramy tekstu ? :-/
Prawdopodobienstwo spotkania rajdera przez np. Queen Marry byly niemal zadne, a jesli nawet, to jej predkosc pozwalala na utrzymanie dystansu lub podjecia proby ucieczki. W tym czasie oslona moglaby sie zajac delikwentem. Oslona takiego transatlantyka powinna skladac sie z lekkich krazownikow i niszczycieli oraz ew. ciezkiego krazownika, ale nie pancernika czy krazownika liniowego.
Hej, det borde en ande i en flaska hos mej.
Kom hem med mej, jag har en ande som väntar pa dej.
Här bor en ande som väntar pa dej, det bor en ande hos mej.
Andrzej Kliszewski
Posty: 252
Rejestracja: 2004-08-06, 10:46
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Andrzej Kliszewski »

Ale musisz przyznać że skuteczność NEVADY jako eskorty konwoju w spotkaniu z S&G byłaby prawdopodobnie żadna :-D podobnie jak angoli.

Pozdrawiam Andrzej K
Si vis pacem para bellum!
Awatar użytkownika
Nala
Posty: 650
Rejestracja: 2004-04-14, 16:13
Lokalizacja: Gdynia / Polska
Kontakt:

Post autor: Nala »

Andrzej Kliszewski pisze:Ale musisz przyznać że skuteczność NEVADY jako eskorty konwoju w spotkaniu z S&G byłaby prawdopodobnie żadna :-D podobnie jak angoli.

Pozdrawiam Andrzej K
A to dlaczego :-o :-o :-o Wiekszosc czasu wlasnie Nevada spedzila na eskortowaniu konwojow ! I przynajmniej taki okret mogl sie scierac z S&G, a nie jakis tam Renown, ktoremu zamiec dopomogla bo strzelal radarem...
Ostatnio zmieniony 2004-09-14, 16:08 przez Nala, łącznie zmieniany 1 raz.
Hej, det borde en ande i en flaska hos mej.
Kom hem med mej, jag har en ande som väntar pa dej.
Här bor en ande som väntar pa dej, det bor en ande hos mej.
Awatar użytkownika
SmokEustachy
Posty: 4559
Rejestracja: 2004-01-06, 14:28
Lokalizacja: Oxenfurt
Kontakt:

Post autor: SmokEustachy »

Nala pisze:Musisz cytowac takie kilogramy tekstu ? :-/
Prawdopodobienstwo spotkania rajdera przez np. Queen Marry byly niemal zadne, a jesli nawet, to jej predkosc pozwalala na utrzymanie dystansu lub podjecia proby ucieczki. W tym czasie oslona moglaby sie zajac delikwentem. Oslona takiego transatlantyka powinna skladac sie z lekkich krazownikow i niszczycieli oraz ew. ciezkiego krazownika, ale nie pancernika czy krazownika liniowego.
Szczegolnie jakby sie zaczail w nocy po cichu.

Skoro KGV oslanial czasem, to i Renown by mogl.
ODPOWIEDZ