motorówka Sztabowa 2 (S-2), była FALA, została samozatopiona na Prypeci, nie mogła być więc na Wiśle.
Czy HYDRA była samobieżną koszarką?
JB
Podnoszenie wiślanego taboru PMW podczas 2WŚ w zdjęciach
-
- Posty: 787
- Rejestracja: 2007-10-27, 00:01
Nie umiem odpowiedziec. Rozjasnilem troche bardziej zdjecie i wyostrzylem. Moze to cos pomoze. Jest rura wydechowa na prawym plywaku, zas na pokladzie jest zbiornik paliwa. Moze wchodzic w gre maly generator pradotworczy lub niewielki silnik do napedu jednostki.Na kole ratunkowym jest chyba napis HYDRAmotorówka Sztabowa 2 (S-2), była FALA, została samozatopiona na Prypeci, nie mogła być więc na Wiśle.
Czy HYDRA była samobieżną koszarką?
JB

jeszcze raz zdjecie 12. Rozjasnilem troche bardziej zdjecie i wyostrzylem.Moze pomoze identyfikacje tej jednostki.
Napis na odwrocie: May be (dopisek) former staff boat “S 2”, ex FALA, ex WALTRUD at side of the sunk HYDRA, Winter 1939/40.
uwaga zwracam uwage na dopisek: "may be- byc moze"

Jefe
-
- Posty: 787
- Rejestracja: 2007-10-27, 00:01
Ostatnie zdjecia do operacji HYDRA.
Zdjęcie 14. Recovering of the former Polish, later German staff ship HYDRA on Vistula, Winter 1939/40.

zdjęcie 15. Crane lighter of the German “Flußppionierkompanie Weichsel”.
Uwaga: znowu ten “lighter”- raczej winno być Floating crane lub Crane barge.

Na zdjeciu widac most i byc moze dociekliwym pozwoli to zidentyfikowac miejsce .
Jefe
Zdjęcie 14. Recovering of the former Polish, later German staff ship HYDRA on Vistula, Winter 1939/40.

zdjęcie 15. Crane lighter of the German “Flußppionierkompanie Weichsel”.
Uwaga: znowu ten “lighter”- raczej winno być Floating crane lub Crane barge.

Na zdjeciu widac most i byc moze dociekliwym pozwoli to zidentyfikowac miejsce .
Jefe
-
- Posty: 787
- Rejestracja: 2007-10-27, 00:01
Zdjecia promow wislanych FI i FII
zdjecie nr. 16. Recovering works at in of Warszawa sunk river ferry, ~ 1942 (or 43)

zdjęcie nr. 17. Diesel ferry FI (left) and steam ferry FII (right) of the German Flußpionierkompanie Weichsel at Warszawa/ Vistula, WWII.
Warto zwrócić uwagę na wojenny kamuflaż promu po lewej.

zdjęcie nr. 18. Vistula steam ferry “FII” of the German army, WWII.
Na kole ratunkowym jest napis: F II

Jefe
zdjecie nr. 16. Recovering works at in of Warszawa sunk river ferry, ~ 1942 (or 43)

zdjęcie nr. 17. Diesel ferry FI (left) and steam ferry FII (right) of the German Flußpionierkompanie Weichsel at Warszawa/ Vistula, WWII.
Warto zwrócić uwagę na wojenny kamuflaż promu po lewej.

zdjęcie nr. 18. Vistula steam ferry “FII” of the German army, WWII.
Na kole ratunkowym jest napis: F II

Jefe
Polecam przejrzenie dyskusji w tym temacie:
http://fow.aplus.pl/forum/viewtopic.php ... 2a44713380
JB
http://fow.aplus.pl/forum/viewtopic.php ... 2a44713380
JB
-
- Posty: 787
- Rejestracja: 2007-10-27, 00:01
Tak to te same. I teraz ostatnie już 2 zdjęcia. Nie ma wiecej !!Polecam przejrzenie dyskusji w tym temacie:
http://fow.aplus.pl/forum/viewtopic.php ... 2a44713380
JB
zdjęcie nr. 19. Middle ship of the Vistula steam ferry “FII” of the Flußpionierkompanie Weichsel at Warszawa

zdjęcie nr. 20. Bridge of the Vistula steam ferry “FII” of the Flußpionierkompanie Weichsel at Warszawa.
Uwaga: nazwa na kole ratunkowym “F II”.

Jefe