Strona 2 z 4

: 2004-01-07, 07:14
autor: karol
wiesz wolf, akurat neptune daje wiele do myslenia mimo wszystko, gdyż musiał wleźć aż na cztery miny, może pięć, mimo, że to był raczej okret lekkiej konstrukcji ze względu na niewielkie rozmiary i wyporność. Na poprzednim FOW dyskutowalismy o słabości systemu zastosowanego w Leanderach, a tu Neptune taki popis strzelił... :)

: 2004-01-07, 12:33
autor: MiKo
Urwanie dziobu krążownika przez torpedę (nawet lotniczą) nie przynosi ujmy dla konstruktorów.... moim skromnym zdaniem...

iluminatory w wieżach

: 2004-01-07, 13:33
autor: Gość
Seawolf wrote:
ps. Czy wieze krazownikow t. Agano mialy iluminatory ?
Tak, są po trzy na bocznych scianach wież A i B - vide foto w Lacroix & Wells Krążowniki wojny pacyficznej.
Przeglądałem broszurki z serii Random modelarskiej firmy Tamiya - tam nawet wiele niszczycieli z wiezami dwulufowym ma iluminatory lub po dwa prostokątne okienka.
Andrzej J.
PS Z technicznego punktu widzenia wieże t. Agano nie były wieżami, nie siegały w głąb.

: 2004-01-07, 13:49
autor: karol
miko jesli mówimy o HMS Liverpool, to nie stanowi problemu, prawda? natomiast, gdy mowa o Bartlomeo Colleoni, który dziobek utracił od porządnej morskiej torpedy jednego z kumpli Garlanda, to dowód słabości włoskiej konstrukcji, nie wspominając o Gorkim, który wlaz na denną mine o wadze 700 kilogramów i też dziobek utrącony miał z tego powodu, ale tu takze konstrukcja lipna okretu, wiesz, mam wrażenie, że odwróciliśmy się o 180 stopni w stosunku do roku 1976, w którym zacząłem badać fenomen zwany historią wojen morskich... :)

: 2004-01-07, 13:53
autor: karol
oczywiście nie zmienia to faktu, że brytyjskie krążowniki są w mojej opinii najlepszymi okrętami na świecie, no może francuskie la galissonniere, jeszcze... :)
oczywiście lekkie, bo cięzkie to inny śpiew...

: 2004-01-07, 14:11
autor: Gość
No właśnie, co to torpeda lotnicza.
Teoretycznie nie powinno to miec miejsca.

: 2004-01-07, 14:12
autor: Gość
No właśnie, co to torpeda lotnicza.
Teoretycznie nie powinno to miec miejsca.

Zulu Gula

: 2004-01-07, 14:30
autor: karol
też mi sie tak wydaje... :)

: 2004-01-07, 17:41
autor: Jarek C.
Anonymous pisze:No właśnie, co to torpeda lotnicza.
Teoretycznie nie powinno to miec miejsca.

Zulu Gula
Torpeda Lotnicza jest to torpeda zrzucana z samolotu lub smigłowca.

: 2004-01-07, 18:01
autor: Zulu Gula
No tak, ale z reguły ma mniej materiału w głowicy, a brytyjskie krążowniki od Leanderów na pewno były solidnie zbudowane (właściwie Perth przetrzymał dwie torpedy w swej ostatniej walce i jakoś się nie przełamał).
Leander zainkasował jedną "długą" i jakoś się nie przełamał, choć zdaje się, że konstrukcja gorsza od Pertha.

: 2004-01-08, 07:59
autor: karol
identyczna, rozplanowanie układu napedowego tylko inne... :)

: 2004-01-08, 08:21
autor: Zulu Gula
Słusznie Karol.
Tak a propos, gdzie dokładnie ta torpeda trafiła?

: 2004-01-08, 08:59
autor: shigure
właściwei czego staracie się dowieść - kiepskiej kondycji krążowników czy wybitnych "zdolnośći torpedy" ... bo przecież urywanie ruf czy dziobów krążownikom , zarówno cieżkim jak i lekkim było zjawiskiem niemal nagminnym i normalnym niezależnie od floty w jakiej dany okręt służył.Spotykało to nawet ( i to jak często ) amerykańskie krążowniki i lekkie i cieżkie ...

: 2004-01-08, 09:56
autor: karol
shigure jednak mozna odnieść wrażenie nawet z tej dyskusji, że urwanie dzioba przez lekką torpedę w przypadku tej floty to puch marny, zwykła choroba wieku dziecięcego, a w przypadku innych poważny stan... :)

: 2004-01-08, 10:26
autor: Zulu Gula
Karolu, opisywana przez Ciebie choroba dziecięca lewicowości (pro"europejskości") faktycznie ma miejsce.

Wróćmy do tematu, jeśli można to gdzie ta torpeda trafiła?

: 2004-01-08, 12:28
autor: karol
w przedział kabestanu chyba, bo dziobek odpadł Liverpoolowi do samej wieży a, tu masz fote http://karolkeane.webpark.pl/liverpool_ ... anch0.html