ja raczej stawiam na spowodowanie koziołkowania.Shinano pisze:Jasne, ale podpis na tym rysunku wskazuje, ze są one czymś wypełnione... Więc raczej dodatkowe wsparcie pancerza burtowego? Coś a'la inicjacja zapalnika, albo spowolnienie pocisku- gdyby były wypełnione wodą (726x gęściejsza od powietrza).MiKo pisze:Jeżeli rury są ponad linią wodną to torpeda czy mina w nie nie trafi. Zalane przedziały spowodują głębokie zanurzenie kadłubu i wtedy rury znajdą się pod linią wodną i dadzą dodatkową pływalność.
Co to jest? [IJN Nagato]
-
- Posty: 2823
- Rejestracja: 2007-01-18, 16:39
Stabilność okrętów z rurami musiała być obliczana i sprawdzana - i musiała być OK.jogi balboa pisze: no tak ale zakładając że dziura będzie miała z 15 metrów to odpowiednio 15 metrów rur da pływalność a około 100 metrów rur wciąż będzie dodatkowym obciążeniem. umieszczenie takiej ilości kilogramów nad linią wodną musi mieć niebanalny na stateczność. Zmniejszenie stateczności wpłynie na to że większa powierzchnia rur znajdzie się pod wodą i zapewni tym samym większą pływalność ale też większy przechył okrętu. A jak to wszystko się ma do kontr balastowania? No i oczywiście eksplozja pod tymi rurami musi też mieć wpływ na zachowanie szczelności przez część z nich.
to po prostu wydaje mi się kompletnie nielogiczne.
Jeżeli okręt będzie miał pusty przedział nad TDS to gdy zostanie storpedowany wypełni go w 100% woda (przy założeniu, że przedział znajdzie się pod linią wodną) Okręt przechyli się bardziej.
Jeżeli okręt będzie miał w tym przedziale rury to po storpedowaniu w około 90% (czy tam ile) wypełniało go będzie powietrze. Okręt przechyli się mniej.
Tak, to interesujące doświadczenie. Pijąc dużo i jedząc sporo istnieje szansa, ze nie utonę, ale co z równowagąStabilność okrętów z rurami musiała być obliczana i sprawdzana - i musiała być OK.
Jeżeli okręt będzie miał pusty przedział nad TDS to gdy zostanie storpedowany wypełni go w 100% woda (przy założeniu, że przedział znajdzie się pod linią wodną) Okręt przechyli się bardziej.
Jeżeli okręt będzie miał w tym przedziale rury to po storpedowaniu w około 90% (czy tam ile) wypełniało go będzie powietrze. Okręt przechyli się mniej.

Wniosek. Nagato był superpancernikiem, a ja tylko chipsem w otchłani chmielowej [zwracam uwagę na godzinę wpisu. za godzinę nie będę zwracał na cokolwiek uwagi

Na początku było słowo!
Koncentracja słów - Informacja
Koncentracja informacji - Energia
Koncentracja energii - Materia
Informacja + Energia + Materia = Życie
Slowo to życie!
Używaj Słów ostrożnie, gdyż mogą zabić!
Koncentracja słów - Informacja
Koncentracja informacji - Energia
Koncentracja energii - Materia
Informacja + Energia + Materia = Życie
Slowo to życie!
Używaj Słów ostrożnie, gdyż mogą zabić!
Pomijając chipsa w piwie, na tego typu konstrukcji zaważyły doświadczenia z strzelań z lipca 1924 roku do okrętu celu Tose, pocisk 406 mm z Nagato wystrzelony z odległości 20000 m trafił w kadłub pod linią wodną pod kątem 17 stopmi i przebił się do maszynowni powodujac wdarcie sie do kadłuba 3000 ton wody co mogło w warunkach bojowych spowodować zatonięcie a prawie napewno wykluczenie z boju. System rur jak wspomniał Miko wzorowany na Hoodzie miał w pewnym stopniu zrównoważyć nabranie podobnej ilości wody. Napewno nie zapewniał niezatapialności.
Trzy kanji na rysunku, który wkleił kol. Cochise.MiKo pisze:Jaki podpis?Shinano pisze: Jasne, ale podpis na tym rysunku wskazuje, ze są one czymś wypełnione... Więc raczej dodatkowe wsparcie pancerza burtowego? Coś a'la inicjacja zapalnika, albo spowolnienie pocisku- gdyby były wypełnione wodą (726x gęściejsza od powietrza).
Duże koty zjadam na przystawkę.
Pancernik zatopil pancernik ogniem artylerii(no prawie ) ciekawe czemu wczesniej niepodano takiego szczegulu.A podobno niebyo wiarygodnych testowjanik41 pisze:Pomijając chipsa w piwie, na tego typu konstrukcji zaważyły doświadczenia z strzelań z lipca 1924 roku do okrętu celu Tose, pocisk 406 mm z Nagato wystrzelony z odległości 20000 m trafił w kadłub pod linią wodną pod kątem 17 stopmi i przebił się do maszynowni powodujac wdarcie sie do kadłuba 3000 ton wody co mogło w warunkach bojowych spowodować zatonięcie a prawie napewno wykluczenie z boju. System rur jak wspomniał Miko wzorowany na Hoodzie miał w pewnym stopniu zrównoważyć nabranie podobnej ilości wody. Napewno nie zapewniał niezatapialności.
Podsyłam linka do strony z której wziąłem rysunek jest tam ich więcej może to coś pomoże
http://photo.163.com/photos/he3hai/34300785#p56
http://photo.163.com/photos/he3hai/34300785#p56
-
- Posty: 2823
- Rejestracja: 2007-01-18, 16:39
a może: "żelazne rurki wodoszczelne" lub też "sterta rurek wodoszczelnych"MiKo pisze:Czyli, że te kanji można tłumaczyć "woda rurki żelazo" lub "trąbka pełna sake"podpis na tym rysunku wskazuje, ze są one czymś wypełnione...
??????????????????????
nawet przez myśl mi nie przeszło że może być inaczej.Stabilność okrętów z rurami musiała być obliczana i sprawdzana - i musiała być OK.
Cytat - Lars Ahlberg ... Bąble zawierały ocynkowane rury stalowe o średnicy 229 m w ilości 60 sztuk (ścianka rury 2 mm grubości).Zaczynały się od dziobowej cytadeli do cytadeli rufowej.
Czyli jednak obrona przeciwpodwodna
Niestety ani słowa o wypełnieniu choć jak wspominał Miko o Hoodzie na którym rury były zaczopowane i najprawdopodobniej puste.
Czyli jednak obrona przeciwpodwodna

Niestety ani słowa o wypełnieniu choć jak wspominał Miko o Hoodzie na którym rury były zaczopowane i najprawdopodobniej puste.