Największy kontenerowiec świata wodowanie w lipcu

forum to dedykowane jest wszystkim jednostkom pływającym budowanym w celach cywilnych...

Moderatorzy: crolick, Marmik

Krzysztof
Posty: 3
Rejestracja: 2006-06-13, 23:28
Lokalizacja: Dania

Post autor: Krzysztof »

Alle.
L203 bliver døbt lørdag den 12/8 kl. 10:00.
Afsejlingen vil være den 16/8 som tidligere sagt, og planlagt tidspunkt for afsejling fra værftet er kl 17:30.

English
The naming ceremony for L203 will be at Saturday 12/8 at 10:00
The ship will leave the shipyard at the 16/8 at 17:30

Hilsen
Arne
krm
Adam
Posty: 1774
Rejestracja: 2005-09-06, 12:58

Post autor: Adam »

Piotr S.
Posty: 2408
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Post autor: Piotr S. »

Fotki tego giganta http://www.soefart.dk/#
virtualbob
Posty: 46
Rejestracja: 2004-01-16, 22:13
Lokalizacja: Kabaty
Kontakt:

Post autor: virtualbob »

Piotr S. pisze:Pare lat temu Nedllyod przygotował projekt kontenerowca Mallaca klas który swoimi parametrami mógł by spokojnie przechodzić przez Cieśnine Mallaka projektowana jednostka miała mieć możliwość zabierania 20 tyś TEU a długość kadłuba miała przekraczać 450 metrów także jeszcze pewna granica istnieje ,co do wyładunku to był by to specjalny basen w którym wyładunek i załadunek odbywał by się z obu burt statku jednocześnie
Dla przypomnienia Maersk Line w lutym tego roku kupił Nedlloyda...

Dodam tylko że oficjalnie w naszych korporacyjnych materiałach Emma Maersk ma pojemność 11000 TEU (w tym 1000 REEF).
Awatar użytkownika
pothkan
Posty: 4571
Rejestracja: 2006-04-26, 23:59
Lokalizacja: Gdynia - morska stolica Polski
Kontakt:

Post autor: pothkan »

Hmm... Trochę dużo toto. Głupie pytanie: czy aby nie za duże? Jak z naprężeniami na martwej fali, nie przełamie się?
virtualbob
Posty: 46
Rejestracja: 2004-01-16, 22:13
Lokalizacja: Kabaty
Kontakt:

Post autor: virtualbob »

Przy tak dużej długości to chyba nie ma możliwości aby dziób lub rufa znalazły się niepodparte w powietrzu, w przestrzeni między falami.

Statek pływa już operacyjnie - 16 wrzesnia opuścił terminal Algeciras w Hiszpanii i udał się przez Kanał Suezki na Daleki Wschód (1 października zawija do Singapuru, a potem płynie do Japonii). Do Europy powróci na początku listopada wioząc kontenery także dla klientów z Polski.
Piotr S.
Posty: 2408
Rejestracja: 2006-05-24, 18:48

Post autor: Piotr S. »

Drugi statek z tej seri jest gotowy http://www.portalmorski.pl/caly_artykul.php?ida=4128 osobiście się zastanawim czym odpowiedzą stocznie azjatyckie
Adam
Posty: 1774
Rejestracja: 2005-09-06, 12:58

Post autor: Adam »

Nie tyle stocznie, a armatorzy, bo to oni statki zamawiają. CMA-CGM ma już zamówione w Hyundaiu zamówione z osiem sztuk podobnej wielkości kolosów.
ODPOWIEDZ