Chyba mnie nie zrozumiałeś... Schwerin był zbudowany w Elblągu, nigdy tego nie podawałem w wątpliwość i naprawdę nie było potrzeby tłuc mnie po głowie autorytetami... Tu na fotce S. stoi zresztą przy nabrzezu wyposażeniowym stoczni Schichau w Elblągu.Anonymous pisze:fdt wrote:
Schwerin miał 106,8 m długości, 16 m szerokości, 3133 BRT
- "elbląski" Schichau... hehe raczej "gdański". Gdańsk był wytwórnią kadłubów, cały "farsz" za wyjątkiem uzbrojenia był produkowany w Elblągu (no i całe mniejsze jednoski) a ponadto struktura zatrudnienia w Gdańsku była typowo fabryczna (nie mówiąc już o strukturze organizacyjnej Schichau - nawet w okresie GmbH).
To dlaczego w "Historii bud.okr. na Wybrz.. Gd" pod red. E. Cieślaka z 1972 r. na s. 241a
jest foto Schwerina podpisane: ... zbudowany w stoczni Schichaua w Elblągu?
Na s. 274 też jest iż zbudowany w Elblagu!
Andrzej J.
Wywód o farszu itd bł wydzielony i dotyczył twojego cudzysłowia w sfromułowaniu "elbląski" schichau. Chodziło mi o to że Schichau zawsze był elbląski... bez cudzysłowia.